Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 5, 2016 at 8:25 pm

Test Drive: Volvo XC90 R-Design D5 AWD – Inteligență naturală

by

Inteligență naturală

Volvo are un fler aparte pentru a găsi echilibrul între siguranță și aventură, între eficiență și performanță. Aceste calități sunt oglindite de tehnologiile și versatilitatea lui XC90 R-Design, care dovedesc puterea de atracție a inteligenței, mai ales când aceasta este picantată cu un stil sofisticat. 

Volvo nu a elevat doar rafinamentul și standardele tehnologice odată cu lansarea noii generații a SUV-ului XC90. Constructorul suedez are un spirit mai dinamic și un limbaj estetic mai extrovertite ca niciodată. Așadar, nu este de mirare că toate cele 1.927 de exemplare din ediția de debut a noului XC90 s-au vândut exclusiv online într‑un timp record de numai 47 de ore.

SUV-ul Volvo nu apelează doar la rațiunea clienților. Ci ispitește latura pasională cu o personalitate expresivă. Acesta te înconjoară cu un nivel de confort și siguranță tipic mărcii Volvo, știind totodată să îți exalte simțurile cu abilități care oferă un condus incitant. Tușa dinamică este cu atât mai evidentă în cazul echipării R-Design, care completează prestanța caroseriei noului XC90 cu elementele estetice care au accent sportiv. Rezultatul este un stil care atrage priviri admirative, după cum am putut observa cu plăcere în timpul testului nostru cu modelul XC90 R-Design D5 AWD. Este o prezență captivantă, fiind vopsit într-un albastru electrizant (Bursting Blue), iar aspectul dinamic este subliniat de echiparea R-Design care include jante Diamond Cut de 20 de inch, spoilere și grilă sport, două evacuări pentru eșapament și carcase ale oglinzilor retrovizoare vopsite în argintiu mat.

Odată urcat la volanul lui XC90 R-Design observi volanul cu inscripție R-Design, în spatele căruia se află padelele pentru schimbătorul de viteze, și profilul sport al scaunelor Contour, care te încorsetează în viraje dar oferă totodată un confort ireproșabil. Designul habitaclului combină într-un stil modern eleganța, ergonomia și materialele de foarte înaltă calitate, precum pielea Nappa și ornamentele din aluminiu cu model Metal Mesh, care au o finisare foarte plăcută la atingere. De altfel, toate materialele și butoanele din interior răsfață simțul tactil prin finisarea lor. Este o ambianță cu adevărat premium, în care sunt integrate tehnologii de afișare digitală. În centrul planșei de bord se află ecranul tactil gen tabletă al sistemului de infotainment și conectivitate Sensus. În locul ceasurilor de bord este amplasat un ecran multifuncțional de 12,3 inch, iar funcția de head-up display proiectează pe parbriz o varietate de informații, inclusiv grafice cu traseul indicat de sistemul de navigație.

Acest lux modern face parte din farmecul tuturor versiunilor XC90, dar echiparea R-Design se distinge prin faptul că picantează experiența condusului cu caracteristici mai dinamice. În primul rând, echiparea R-Design oferă o suspensie cu reglaje sport. Este apreciabil că noile reglaje au păstrat suplețea cu care suspensiile estompează denivelările, dar joacă un rol în stabilitatea mașinii în viraje. În plus, modelul testat de noi dispunea și de opțiunea de optimizare a performanțelor realizată de divizia Polestar, care prepară versiunile sport ale modelelor Volvo. Drept urmare, propulsorul diesel D5 dezvoltă 233 CP și 500 Nm, în loc de 225 CP și 470 Nm. Adevăratul avantaj este perceput prin răspunsul prompt al motorului și al cutiei de viteze automată cu 8 trepte. Cert este că XC90 R-Design cu optimizare Polestar îți trezește pofta de condus. Vorbim despre un SUV cu dimensiuni impozante, însă XC90 cu aceste echipări te surprinde fiindcă îl simți mult mai ușor și mai agil. Abia când cobori din el îți readuci aminte că, de fapt, conduci un SUV de 4,95 metri lungime, care poate găzdui până la 7 persoane.
Desigur, inerția celor peste 2 tone pe care le cântărește se resimte în viraje, însă sistemul de frânare răspunde eficient iar XC90 R-Design se manevrează cu ușurință, astfel că te face să te bucuri de drumuri virajate și de serpentine, precum cele pe care le-am parcurs în Valea Doftanei și zona barajului Vidraru, în drumul nostru către Atra Doftana. Am ales drept destinație acest „design hotel“ amplasat pe malul Lacului Paltinu, fiindcă reflectă conceptul de relaxare activă care definește și modelul XC90 R-Design, precum și stilul sofisticat al modelului suedez.

mediu_ssd6039

Materialele și finisările excelente și sistemul audio Bowers & Wilkins cu 19 difuzoare sunt o încântare pentru simțuri.

mediu_ssd5827

XC90 R-Design oferă suspensii sport, iar șoferul poate selecta 4 moduri de rulare: Comfort, Dynamic, Eco și Individual.

XC90 R-Design cu motorizare diesel D5 nu este un SUV agresiv, fixat doar pe performanță. Dinamismul său nu este unul încordat, extrem. SUV ul Volvo este creat pentru a oferi plăcere de condus în orice situație și a fi totodată o oază de relaxare. Este genul de mașină în care fiecare voiaj este o călătorie la clasa întâi. Vrei să faci drumuri lungi cu ea. Pentru că vei alterna plăcerea de a croșeta drumurile virajate cu destinderea oferită de sistemele de asistare a condusului pe șoselele întinse. Condusul monoton pe autostradă este asistat de cruise control-ul adaptiv, care păstrează automat limita de viteză și distanța față de un automobil aflat înainte. Nu lipsește sistemul de păstrare a benzii de rulare, care face corecturi automate ale direcției. În premieră, XC90 dispune și de sistemul de protecție în cazul în care se părăsește neintenționat carosabilul. În acest scenariu, scaunele față își deformează controlat spătarul pentru a reduce șocurile verticale la nivelul coloanei, iar centurile de siguranță ale acestora se tensionează.
Senzorii pentru detectarea vehiculelor din unghiul mort și funcțiile de citire și afișare a semnelor de circulație completează lista de dotări.

Odată reveniți în oraș, aerul din habitaclu a rămas proaspăt, precum cel de la munte, datorită sistemului de filtrare Clean Zone, care reține noxele și mirosurile deranjante din mediul urban. Ambianța plăcută din habitaclu este asigurată și de sistemul de climatizare cu reglaj pe patru zone și de sistemul audio Bowers & Wilkins cu 19 difuzoare de 1.400 W.
De asemenea, dimensiunile mari ale mașinii nu sunt o corvoadă în mediul urban, mulțumită sistemului de asistare a manevrelor de parcare, camerei video pentru marșarier, sistemului de camere video care oferă o vedere împrejurul mașinii și sistemului Cross Traffic Alert, care se activează în marșarier și avertizează sonor când o altă mașină se află la mai puțin de 30 de metri distanță și urmează să treacă prin spatele lui XC90. Când se circulă cu viteze mici în traficul congestionat, sistemul Queue Assist controlează automat accelerația, frâna și direcția mașinii. Iar sistemul City Safety are capacitatea de a frâna automat dacă detectează o eventuală coliziune. Camera sa este calibrată pentru a recunoaște atât ziua, cât și noaptea, nu doar alte vehicule, ci și pietoni, bicicliști și animale mari.
Așadar, XC90 R-Design te cucerește prin inteligența soluțiilor sale, deoarece toate aceste tehnologii nu oferă doar un etalon în ceea ce privește siguranța și performanța, ci elevează plăcerea de a conduce.

mediu_ssd5377

XC90 R-Design poate fi dotat și cu suspensie pneumatică. Aceasta oferă și modul Off Road, care înalță garda la sol cu 40 mm.

Date tehnice Volvo XC90 R-Design D5 AWD:

Preț de listă (cu TVA): de la 64.680

Putere (CP): 233/4.000    

Cuplu (Nm): 500/1.750-2.500   

0-100 km/h (s): 7,7

Viteză maximă (km/h): 220

Consum mediu (l/100 km): 5,8

Emisii CO2 (g/km): 152

Citeste si...

Test Drive Toyota RAV4 Hybrid
Test Drive: Ford Focus RS – Somnul rațiunii naște monștri

Lasa un comentariu:

Comentarii