Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 14, 2016 at 10:18 am

Test Drive Toyota RAV4 Hybrid

by

Pledoarie pentru mediu

Tendințele ecologiste ale ultimilor ani au transformat lumea auto, iar Toyota este unul dintre pionierii tehnologiilor hibride. Acum, niponii ne propun un nou RAV4 care este propulsat de trei motoare distincte și care oferă mai multă putere decât marea majoritate a SUV-urilor compacte.

Text: Andrei Barbu

Dacă faci parte din categoria celor care consumă „eco“ indiferent că vorbim despre becurile din casă, despre colectarea selectivă a gunoiului sau despre lumea auto, atunci noul RAV4 Hybrid s-ar putea să-ți atragă atenția. Legătura dintre Toyota și lumea modelelor hibride are o tradiție destul de bogată, iar în ultimii ani producătorul nipon și-a extins serios gama de modele „eco“, iar RAV4 Hybrid este cel mai nou copil al cuplului dintre un motor pe benzină și electricitate.

Partea cea mai bună în cazul noului RAV4 Hybrid nu este neapărat faptul că cei aflați în căutarea unui SUV compact pot alege un model prietenos cu mediul, ci că Toyota oferă acest crossover în două versiuni de tracțiune: fie față, fie integrală. Ideea unui crossover hibrid nu e una nouă, mai ales că există unul și în curtea celor de la Mitsubishi care funcționează după principiul plug-in hybrid și se pare că și Volkswagen lucrează la o versiune „eco“ a modelului Tiguan. Oricum ar fi, noi salutăm din plin aceste inițiative menite să lărgească opțiunea clientului care își dorește să conducă o mașină mai prietenoasă cu mediul, fie că vorbim despre hibride clasice sau despre modele de tip plug-in hybrid.

Cel puțin în teorie, indiferent de soluția de propulsie eco pe care o alegi, impactul asupra mediului ar trebui să fie unul considerabil mai redus. În practică însă, lucrurile sunt puțin nesigure, pentru că atât consumul de combustibil, cât și autonomia, depind de atât de mulți factori încât e foarte greu să scrii negru pe alb că după o utilizare care să însumeze 100.000 de kilometri unul dintre modelele mai puțin convenționale este mai eficient decât un model echipat cu un diesel economic. Revenind însă la testul nostru cu RAV4 Hybrid, lucrurile sunt destul de clare, iar publicul țintă al mașinii este bine definit.

Pentru a experimenta pe deplin ideea hibridă pe care ți-o propune această mașină, utilizarea sa trebuie să fie cu preponderență în mediul urban, acolo unde sistemul de propulsie este cel mai eficient. Tocmai de aceea cred eu că Toyota oferă și o versiune cu tracțiune față, pe lângă cea cu tracțiune integrală. Noi vom vorbi despre versiunea cu tracțiune integrală pentru că din punctul meu de vedere este cea care va avea un succes mai mare în rândul potențialilor clienți.

ROT_7403 mare

Motorul pe benzină de 2,5 litri este ajutat de alte două motoare electrice pentru a oferi o putere maximă de 197 CP.

ROT_7483

Materiale de calitate, design interesant, compartimentare inteligentă și o construcție solidă.

Responsabile pentru propulsia lui RAV4 Hybrid sunt trei motoare diferite. Unul pe benzină și două electrice. Puntea față este „acționată“ de motorul pe benzină împreună de unul dintre cele două motoare electrice, în timp ce puntea spate este propulstă de cel de-al doilea motor electric. Puterea maximă combinată este de 197 de cai-putere, iar RAV4 Hybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,3 secunde, iar viteza maximă este 180 km/h. Motorul pe benzină este unul cu patru cilindri, de 2,5 litri, care dezvoltă puțin peste 150 de cai-putere și care îți oferă un moment motor de 233 Nm. Cele două motoare electrice vin în ajutorul lui, astfel că demarajul și accelerațiile în reprize sunt surprinzătoare, în cel mai bun sens al cuvântului.

Cutia de viteze este una de tip CVT cu transmisie continuă, astfel că practic nu există un schimb de trepte efectiv, motiv pentru care sunetul motorului devine puțin deranjant atunci când accelerezi pentru perioade mai lungi de timp. În condiții normale de rulare, mai ales în traficul din oraș, RAV4 Hybrid este o mașină extrem de silențioasă și de rafinată, singurul lucru care ar putea să te mai sâcâie fiind zgomotul suspensiei la trecerea peste anumite denivelări. Aceeași suspensie este responsabilă și pentru un grad ridicat al confortului, absorbind eficient gropile și imperfecțiunile asfaltului, dar penalizând astfel orice tendință de condus sportiv.

De asemenea, direcția lejeră se dovedește extrem de utilă pentru oraș, dar lipsa feedback-ului se resimte atunci când ieși pe un drum virajat. Pe de altă parte, nimeni de la Toyota nu vede în RAV4 Hybrid un crossover cu valențe sportive, ceea ce e perfect normal. Toyota RAV4 Hyrbid este un SUV compact extrem de spațios și de bine compartimentat, care își va îndeplini rolul de mașină de familie cu brio și care îți va oferi satisfacția de a conduce o mașină care încearcă să protejeze mediul și care îți oferă mai multă putere decât multe alte dintre SUV-urile compacte disponibile. Accelerațiile de pe loc sunt extrem de rapide pentru o astfel de mașină, iar nivelul de echipare și echipamentele de la bord sunt cât se poate de atractive. Dacă adaugi în ecuație și construcția solidă a interiorului, fiabilitatea clasică a modelelor Toyota și compartimentarea inteligentă, RAV4 Hybrid devine o opțiune extrem de atractivă pentru cei care își doresc un SUV compact.

ROT_7450

Direcția lejeră se dovedește extrem de utilă pentru oraș, dar lipsa feedback-ului se resimte atunci când ieși pe un drum virajat.

Date tehnice Toyota RAV4 Hybrid:

Preț de listă (cu TVA): de la 34.782 euro

Putere (CP): 197

Cuplu (Nm): nc

0-100 km/h (s): 8,3

Viteză maximă (km/h): 180

Consum mediu (l/100 km): 4,9

Emisii CO2 (g/km): 115

Citeste si...

Test Drive Volkswagen Passat - Progres
Test Drive: Renault Megane Sedan - Carieră în ascensiune

Lasa un comentariu:

Comentarii