Advertisement
STIRI — mai 25, 2016 at 5:12 pm

Trofeul Internațional Formula Promotion a pus România pe harta competițiilor de monoposturi

by

Circuitul Motorpark România a găzduit, în weekend-ul 21-22 mai, cea de-a doua etapă a Trofeului Internațional Formula Promotion, dar și etapa a doua a Campionatului Internațional de Viteză pe Circuit powered by emisiunea ‘La Volan’.

LK7A8391

Cu eforturi substanțiale, Smart Driving România a reușit să organizeze în România prima etapă internațională a unui campionat dedicat monoposturilor. Cele două manșe de concurs, programate sâmbătă și duminică, au adus la start 15 monoposturi Formula Predators, pilotate de 10 italieni, patru români și un pilot din Spania. De asemenea, Trofeul Internațional Formula Promotion a avut în rolul de curse suport cupele Logan și Lupo ale Campionatului Internațional de Viteză pe Circuit.

Sâmbătă s-a desfășurat prima manșă a Trofeului Internațional Formula Promotion, iar cursa nu a fost lipsită de incidente. Tânărul pilot român Eduard Anton a avut o ieșire în decor în turul nouă, iar cursa a fost oprită sub steag roșu. Ieșirea în decor cu monopostul foarte încins a cauzat paiele de pe marginea traseului să fumege. S-au luat măsuri rapide, monopostul fiind adus la boxe, unde s-a constatat că acesta nu luase foc. Începutul de incediu produs la ieșirea în decor a fost cauzat în urma contactului dintre frânele încinse cu iarba de pe marginea circuitului. Însă arbitrii de circuit au intervenit prompt, iar incendiul a fost stins imediat.

Reluarea cursei a avut loc sub Safety Car, iar în cele cinci tururi rămase până la final, spaniolul Ivan Machado Perez, în vârstă de doar 14 ani, a reușit să se impună, adjudecându-și prima manșă de concurs. Poziția secundă i-a revenit italianului Daniele Tarani, urmat de Luca Panizzi. Cel mai bine clasat pilot român în prima manșă a Trofeului Internațional Formula Promotion a fost Andrei Tomescu, ocupând locul 6.

LK7A8007

Ziua de duminică a adus din nou monoposturile la start, iar cursa doi a decurs fără incidente majore. Primul loc i-a revenit italianului Salvatore Liotti cu un timp total de 22:44.609, urmat de Daniele Tarani și de Ivan Machado Perez. Salvatore Liotti a stabilit și timpul pentru cel mai rapid tur pe circuit în această clasă, cu un excelent 1:36.073. Românul Andrei Tomescu a ocupat locul 5, fiind din nou primul dintre piloții români. Nicolae Pîrvu a ocupat poziția 9, urmat de Eduard Anton, în timp ce Ovidiu Stoian a terminat pe locul 13.

Per total, cel mai rapid timp al weekend-ului a fost stabilit de Corrado Cusi, care a participat în „Experimental” cu un monopost propulsat de un motor de 750 cmc cu injecție, de proveniență Kawasaki. Cel mai rapid tur de circuit înregistrat de acesta a fost de 1:34:955.

În Campionatul Internațional de Viteză pe Circuit, în grupa destinată Tursimelor, Bianca Anton s-a impus în prima manșă a competiției, realizând de altfel și cel mai rapid tur de circuit din clasa Lupo, cu un timp de 1:48.281. Ea a fost urmată pe podium de Fabrizio Broggi și de Cristian Mangri. În Cupa Logan, câștigător a fost grecul Theodoros Perimenis, urmat de Sorin Popescu și Viorel Ivan. În cea de-a doua manșă, desfășurată duminică, Bianca Anton s-a impus din nou, urmată pe podium de aceeași doi piloți. În Cupa Logan, Theodoros Perimenis a ocupat prima poziție, podiumul fiind completat de Viorel Ivan și Alexandru Gheorghe.

LK7A8254

„Din păcate, pentru tinerii piloți români nu a existat până acum o competiție de circuit care să-i ajute să evolueze și să se afirme. După etapa kartingului, pentru cei mai mulți dintre ei motorsportul se termină. Prin organizarea competițiilor de monoposturi reușim să aducem pe grila de start piloți tineri, care concurează cu mașini egale, astfel încât la final diferența să fie făcută de pilot, nu de materialul de concurs. Doar așa se pot evidenția cei care au într-adevăr talent, mai ales că aici costurile sunt destul de reduse în comparație cu celelalte competiții auto din România. Competițiile Formula Predator’s reprezintă un pas important pentru viitorul motorsportului românesc, iar desfășurarea unei internaționale în România nu poate decât să promoveze acest sport”, declară Andrea Foglizza, managerul școlii de pilotaj Smart Driving România.

Trofeul Internațional Formula Promotion și Campionatul Internațional de Viteză pe Circuit au fost organizate de școala de pilotaj Smart Driving România, cu sprijinul A.C.R., sub egida FIA. Sponsorii competiției sunt Apan Motors, TCM Turbo, Badi, Motorpark Romania, Motul, Michelin, Omniasig, Mamaia Style, Phoenicia Grand Hotel și Roger Utilaje, în timp ce principalii parteneri media sunt ProFM, Digi24 și Digi Sport.

LK7A8415

Citeste si...

Volvo S90 va fi construit pe noua platformă SPA
Manifesto prefigurează Ferrari-ul anului 2040

Lasa un comentariu:

Comentarii