Advertisement
STIRI — martie 1, 2016 at 8:35 am

Bugatti Chiron: ambiția celor 1.500 de cai-putere

by

Bugatti Chiron este rezultatul a mii de ore de muncă, motivate de ambiția de a fi cel mai bun, cel mai rapid, de a depăși granițele convenționalului și de a nu juca după regulile standardizate ale industriei auto de astăzi.

„Nevoia de a depăși limite și de stabili noi recorduri este parte din natura umană. Să alergi 100 m mai repede decât oricine altcineva, să zbori în spațiu mai departe decât oricine altcineva și să descoperi noi frontiere. Tocmai natura umană este cea care ne împinde mai departe”, declara Wolfgang Durheimer, Președintele Bugatti Automobiles S.A.S., în cadrul prezentării oficiale de la Geneva. „Bugatti Chiron este rezultatul eforturilor de a progresa în lupta cu noi înșine”, adaugă domnul Durheimer.

Sub caroseria atent desenată a lui Bugatti Chiron se ascunde un motor W16, redesenat în întregime și care este ajutat de patru turbine generoase pentru a livra cei 1.500 de cai-putere, alături de cei 1.600 Nm, disponibili între 2.000 și 6.000 de rotații pe minut. Supraalimentarea în două faze a fost dezoltată special pentru Bugatti Chiron. Pentru a elimina lagul turbo în cazul startului de pe loc, Bugatti Chiron folosește inițial doar două turbine, urmând ca celelalte două să intre în funcțiune începând cu 3.800 de rotații pe minut. Astfel, Bugatti Chiron poate să ofere o curbă de cuplu echilibrată, liniară, pe o plajă de 4.000 de turații. Mai departe, ingineria celor 1.500 de cai-putere aduce în ecuație 32 de injectoare, 60.000 de litri de aer pe minut sunt înghițiți de cilindri și 800 de litri de lichid de răcire circulă într-un minut pentru a menține temperatura optimă a motorului.

Bugatti Chiron

O altă componentă care a dus la creștere puterii este evacuarea din titan, care conține convertoare catalice care sunt de șase ori mai mari decât cele ale unei mașini obișnuite. Pentru a nu topi toată gheața de pe planetă și pentru a nu usca toți copacii pe lângă care trece, Bugatti Chiron este echipat cu șase catalizatoare. Dintre acestea, patru joacă rolul de pre-catalizator, în timp ce alte două sunt convertoare catalitice. Suprafața toatală activă a celor șase catalizatoare este de 230.266 de metri pătrați, adică aproximativ 30 de terenuri de fotbal!

Cu 1.600 Nm este evident că transmisia trebuie să fie una extrem de rezistentă, așa că Bugatti Chiron beneficiază de cel mai mare ambreiaj care a echipat vreodată o mașină de stradă. Tot grupul transmisiei cu șapte rapoarte și dublu-ambreiaj mai are în componența sa un diferențial pentru puntea față, un diferențial central și un diferențial spate și, așa cum era și normal, Bugatti Chiron are tracțiune integrală permanentă. Șasiul de tip monococă al lui Bugatti Chiron este fabricat integral din fibră de carbon și, așa cum se preconiza, întreaga caroserie este și ea fabricată tot din fibră de carbon.

Bugatti Chiron

O premieră pentru producătorul francez este și șasiul adaptiv care îi permite șoferului să selecteze diferite moduri de rulare pentru motor, transmisie sau suspensie. Așa cum era normal, nici anvelopele nu au fost uitate. Din contră, Michelin a avut mult de muncă pentru a furniza anvelopele potrivite pentru Bugatti Chiron, pentru că sarcinile la care sut supuse anvelopele la 400 km/h ajung la 3.800 g, adică de 3.800 de ori mai mari decât forța gravitațională. Sistemul de frânare este împrumutat din Formula 1 și vine cu discuri carbon-ceramice. Șasiul adaptiv beneficiază de cinci moduri diferite de rulare: Lift, EB „Auto”, Autobahn, Handling și Top Speed. În funcție de modul selectat, mașina face ce știe ea mai bine pentru ase adapta cerințelor șoferului și, în modurile Auto, Autobahn și Handling viteza maximă este limitată la 380 km/h. Pentru a atinge cei 420 km/h pe care Bugatti Chiron îi promite, șoferul trebuie să active modul „Top Speed” dar pentru asta trebuie folosită o a doua cheia de pornire, pentru un plus de siguranță și pentru a evita selectarea accidentală a acestui mod… de parcă cineva ajunge acciental la 420 km/h.

Bugatti Chiron

Pentru ca o astfel de mașină să funcționeze și să poată rula în condiții de siguranță, absolut fiecare componentă este fie extrem de rezistentă, fie inteligentă, fie de pe altă planetă. De exemplu, Bugatti Chiron are cel mai inteligent sistem de managemante al aerului din admise, un scut de căldură pentru a eficientiza răcirea frânelor, cel mai inteligent sistem de răcire al motorului, cel mai plat proiector full-LED și multe altele. În faza de testare a mașinii, Bugatti Chiron a parcurs peste 500.000 de kilometri, a petrecut peste 300 de ore în tunelul aerodinamic și a consumat peste 200 de seturi de anvelope.

Bugatti Chiron

Cu 1.500 de cai-putere, 1.600 Nm, tracțiune integrală permanentă și o transmisie automată cu șapte rapoarte, Bugatti Chiron accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde, de la 0 la 200 km/h în 6,5 secunde și de la 0 la 300 km/h în 13,6 secunde pentru a atinge o viteză maximă de 420 km/h. Partea bună pentru francezi este că deja Bugatti Chiron are peste 150 de precomenzi, iar producția totală va fi limitată la 500 de unități. Prețul este de 2,4 milioane de euro.

Citeste si...

Genesis G90 – Noua limuzină Hyundai vorbește germană
Volkswagen ar putea renunța la sloganul "Das Auto"

Lasa un comentariu:

Comentarii