Renault Kadjar e rețeta perfectă pentru weekend-urile în care vrei să pleci departe de oraș.
Text: Andrei Barbu Foto: Dragoș Savu
Avantajele pe care le ai atunci când conduci un SUV compact sunt deja bine-cunoscute. Ai parte de spațiu, de confort, de o gardă la sol mai mare și de un caracter practic care poate fi cu greu egalat. În același timp, ai parte și de o mașină cu dimensiuni compacte, astfel încât să te descurci cu brio chiar și în cel mai aglomerat trafic urban. Prin urmare, nu e o surpriză pentru nimeni faptul că acest segment, al crossover-elor și SUV-urilor compacte se află într-o creștere de popularitate impresionantă. De fapt, în 2017, una din trei mașini noi achiziționate a fost, într-o formă sau alta, din acest segment. Iar atunci când peste 30% dintr-o piață extrem de dinamică este formată dintr-un singur segment, e clar pentru toată lumea că această clasă funcționează. Dar, tocmai din acest motiv, marea majoritate a producătorilor se îngrămădesc să-ți ofere un model din acest segment, astfel că ai de ales dintre zeci de modele. Iar aici apare problema. Care e cel mai bun? Care-ți oferă tot ce ai nevoie? Care dintre toate variantele disponibile este potrivit pentru tine? Răspunsul: nu e deloc unul simplu și nici nu are o singură variantă corectă… Ei bine, eu văd lucrurile altfel. Pentru mine, o mașină nu e doar un mijloc de transport. E instrumentul prin care trăiești, descoperi, te relaxezi, te bucuri. Te grăbești sau lenevești. E liniște sau vacarm, e o poartă spre evadarea din cotidian. Și da, uneori, drumul e mai important decât destinația. Și atunci, mașina, din punctul meu de vedere, trebuie să fie capabilă să răspundă tuturor acestor cerințe. Fie că e vorba despre un weekend la schi sau pe placă, fie că e vorba despre o vacanță lungă rătăcind pe drumuri șerpuite în căutarea plajei perfecte. Așa că am vrut să vedem cât de abil și cât de bine se descurcă noul Renault Kadjar atunci când e pus în ipostaza asta.
Și nu e vorba despre un Kadjar echipat cu tracțiune integrală, ci de unul cu tracțiune față, dar echipat cu transmisia automată X-Tronic, dar și cu motorul diesel de 1,6 litri. Trebuie să recunosc, am fost puțin sceptic în privința lipsei tracțiunii integrale, mai ales fiindcă era vorba despre o deplasare la schi, unde știam că mașina va intra pe pârtie pentru a fi martor concursurilor de snowboard și schi organizate la Arena Platoș. Una dintre deciziile cele mai importante când vine vorba despre Renault Kadjar este cea care ține de alegerea tipului de tracțiune și a transmisiei. Și asta pentru că nu poți avea un Kadjar care să fie echipat și cu tracțiune integrală și cu transmisie automată. Pentru mine, după acest weekend, alegerea este simplă: aș alege un Kadjar cu transmisie automată, fără tracțiune integrală, dar aș bifa de pe lista de opționale sistemul Extended Grip. Pentru 240 de euro poți avea acest sistem care te va ajuta atunci când părăsești asfaltul pentru drumuri forestiere sau cu aderență scăzută. În plus, cu o gardă la sol de 190 de milimetri, Kadjar se va descurca fără probleme pe drumuri mai greu accesibile.
Arena Platoș din Păltiniș găzduiește în fiecare iarnă competiții de snowboard și schi, atât la nivel de profesioniști, cât și pentru amatori. Fun Park-ul de la Arena Platoș este locul de joacă perfect pentru cei îndrăgostiți de sporturile de iarnă.
În versiunea 1.6 dCi, Kadjar dezvoltă 130 de cai-putere și vine cu un cuplu motor impresionant: 320 Nm. Alături de cutia automată X-Tronic cu șapte trepte, Kadjar-ul îți oferă resurse de putere suficiente pentru mai toate condițiile, în timp ce consumul de combustibil va fi întotdeauna un motiv de laudă. Ținuta de drum a lui Renault Kadjar este clar orientată spre confort și rafinament, iar acest lucru este evident încă din primii kilometri. Suspensia trece peste denivelări și gropi cu o lejeritate impresionantă și echipamentele de la bordul mașinii contribuie din plin la nivelul ridicat de confort. Mai ales că ai la dispoziție sisteme avansate de conectivitate, incluzând aici Apple CarPlay și Android Auto. Cât despre caracterul practic al mașinii pot să spun doar că în această deplasare am plecat patru oameni, cu echipament foto&video, dar și cu schiuri și bagajele aferente pentru trei zile de stat la munte. Și nu, n-am avut nici cea mai mică problemă legată de spațiu.
În concluzie, Renault Kadjar este cu siguranță una dintre cele mai bune variante din segment, mai ales că prețul de pornire pentru versiunea de bază, cu un motor pe benzină de 130 CP, pornește de la 18.050 euro, cu TVA inclus. Pentru versiunea de top – INTENS – echipată cu un motor diesel de 1,6 litri și transmisie automată va trebui să plătești cam 26.950 de euro, cu TVA inclus.
Renault Kadjar 1.6 dCi CVT
DATE TEHNICE
Preț de listă cu TVA (euro): 23.750
Putere (CP): 130
Cuplu (Nm): 320
0-100 km/h (s): 11,1
Viteză maximă (km/h): 189
Consum mediu (l/100 km): 4,8
Emisii Co2 (g/km): 123
Excelență: Motorul diesel și transmisia automată realizează mixul perfect.