Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 6, 2018 at 11:04 am

Travel: MINI trip

by

Două MINI-uri, un castel și-un conte. Undeva în Covansa. Plus Transfăgărășan.

ROT_9792

Text: Andrei Barbu

Dacă vrei să afli ce înseamnă naționalismul britanic, e suficient să te uiți bine la noile modele MINI și îți vei da repede seama. Pentru că steagul Union Jack e omniprezent. Alte schimbări… mai greu de observat. Cred că putem spune liniștiți despre MINI că este un brand popular. Toată lumea le apreciază, însă puțină lume le cumpără. În special în România. Iar acest lucru tind să cred că este cauzat de imaginea percepută de public.

Practic, toată lumea se gândește la un MINI ca la un kart mare și nu ca la o compactă practică. Și, în timp ce lucrul ăsta era adevărat pentru generațiile precedente, MINI-urile noi s-au depărat de caracterul care le-a făcut atât de apreciate prin cei care caută sportivitate, dinamică și experiența cea mai pură a condusului. Noile MINI au învățat din greșelile trecutului și și-au dat seama că nu poți vinde o mașină doar unui public foarte restrâns.

Așa că MINI s-a reinventat. Sau a încercat să se reinventeze. Cum? În primul rând, noile MINI-uri sunt mai mari. Iar asta le face mult mai practice. În al doilea rând, prețul premium este justificat acum și de materialele premium din interior. Iar ăsta e un mare plus. În al treilea rând, nu s-a renunțat la imaginea de kart. Dar s-a trecut la imaginea de kart confortabil. Și, bineînțeles, s-a trecut la noi motorizări, extrem de variate, de la diesel-uri cu trei cilindri, până la benzine supraalimentate de 2,0 litri. Ai tracțiune integrală dacă vrei și cutii de viteze automate noi, fie cu dublu ambreiaj și șapte trepte, fie Steptronic-ul deja clasic cu opt trepte. Dar ai și manuală dacă vrei. Ai super-tehnologie la bord și, poate cel mai important pentru marca asta, ai posibilități infinite de personalizare. Și când spun infinite, gândește-te că poți comanda accesorii printate 3D pe care le poți atașa bordului. Adică atât de departe merge personalizarea.

ROT_9745

Pentru a vedea ce s-a întâmplat cu noile MINI-uri, am pus mâna pe un Cooper S decapotabil și un Cooper D compact. Diferențele între cele două sunt ca de la cer la pământ. În timp ce cabrioletul vine cu un motor de 2,0 litri, supraalimentat, cu automată și cu plafonul ăla textil pe care abia aștepți să-l pui în portbagaj, Cooper D-ul vine cu un motor diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri și puțin sub 120 de cai-putere. Unul scoate sunete dubioase pe eșapament, altul obține un consum ridicol de mic.Dar ambele sunt la fel de disctractive, de rigide și de puțin confortabile. Mda, asta e, am spus-o. Nu cred că încă s-a inventat MINI-ul care să nu te zdruncine atunci când asfaltul nu e impecabil.

În acest test am acceptat invitația de a vizita un „complex turistic“ din Covasna ceva mai diferit. Practic, un conte, și-a dat seama că istoria trebuie păstrată, povestită și apreciată, așa că într-un sat aparent banal a refăcut câteva dintre gospodăriile vechi în case de oaspeți. Cu mobilă veche, cu sobe și cu tot ce altceva mai ai nevoie pentru a petrece o noapte în trecut. Impresionantă poveste și impresionante locuri, așa că dacă vrei să descoperi o altă România, dă o fugă la conacul Kalnoky. Nu doar că vei înțelege altfel turismul din țară, dar vei găsi și un castel proaspăt refăcut. Și vei înțelege că se poate și la noi, nu doar la ei.

După noaptea petrecută în liniștea curții boierești, ne-am trezit dis de dimineață, am mâncat magiun pe pâine, neam băut cafelele și am plecat spre Transfăgărășan. Că tot aveam două MINI-uri cu noi. Și da, atunci când drumul devine virajat și serpetinele sunt mai dese ca urșii prin pădure, începi să te reîndrăgostești de MINI-uri. De oricare dintre ele. Și cam asta-i treaba cu mașinile ăstea. E o relație love/hate, dar unde întotdeauna tu ieși în câștig.

ROT_9776

Citeste si...

Test Drive BMW M3 - Pe curând!
Test Drive Renault Twizy: Power to the people

Lasa un comentariu:

Comentarii