Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 11, 2019 at 11:15 am

Travel: BMW M850i xDrive Cabriolet – Sud spre Sud-Est

by

Există în țara asta atât de multe frumuseți ascunse și nepromovate, încât uneori e greu să alegi o destinație. Tot uneori însă, mașina îți poate dicta traseul.

Text și foto: Andrei Barbu

ROT_2495

Până acum ceva timp era greu să-ți imaginezi un cabriolet stăpânind 530 de cai-putere pe un drum virajat, fără ca lunga-i caroserie să se schimonosească sub presiunea forțelor torsionale.
De fapt, până acum ceva timp, orice mașină cu 530 de cai era percepută ca un supercar. Fără doar și poate, dacă un motor putea propulsa o caroserie în mai puțin de patru secunde până la sută, căscam gura, înghițeam în sec și ne miram.
Dar, timpul și tehnologia, împreună cu orgoliile con curenței, transformă lumea auto și, mai important, transformă percepția noastră despre putere, viteză și dinamică. Să o spunem drept: nimeni n-are nevoie de 530 de cai-putere într-un cabriolet. Pe de altă parte, nimeni nu are nevoie de un cabriolet. Evident, obiectele de care avem nevoie și cele pe care ni le dorim nu sunt aceleași.

ROT_2554

Spune-i moft, plăcere vinovată, aroganță sau, de ce nu, vis. Oricum l-ai numi, oricât ai încerca să-i găsești argumente raționale, BMW Seria 8 Cabriolet nu e o necesitate. Într-un exces al lucrurilor de care ai nevoie, mașina asta nici măcar n-ar intra în primele zece sheet-uri. Îți trebuie mâncare, apă, un telefon, un laptop, o tabletă, un ceas, o casă, un garaj, o vacanță, un sacou… Nu îți trebuie un M850i. Îți trebuie însă experiențe. Iar mașina asta știe să te ducă la ele. În stil, în liniște. Cu vânt în păr și o briză călduță din tetieră. Cu sunet gros, de V8, bolborosind cam arțăgos. Și cu siguranța unui plus de aderență din partea xDrive-ului.

NOROC CU xDrive! Cântărind 2.090 kg, ai crede că în BMW M850i xDrive Cabriolet ești la cârma unui vapor. Dar, oricât ar critica așa-zișii puriști adoptarea de către BMW a sistemului de tracțiune integrală, este evident că, doar cu tracțiune spate, M850i ar fi reușit mai mult să sape în asfalt făcând burnout.

În mașină stai jos. Foarte jos. Așa că trebuie să te ridici din scaun pentru a vedea capota. Un gest nefiresc, desigur. Pentru că de la volan n-ai de ce să vezi capota. Trebuie să privești în zare, să urmezi drumul, să-l anticipezi. Să descoperi virajele unduioase ale Dobrogei. Sau să tragi în piept aerul rece și umed dintr-o pădure de fagi. Să simți soare arzător de lângă Enisala, dar să te ascunzi la umbra zidurilor masive de la Histria. M850i Cabrio este un test al simțurilor. Este o armonie deplină care știe că starea indusă de un obiect e mult mai importantă decât obiectul în sine.

De-a lungul drumului ai să admiri elice uriașe care se mișcă încet, în bătaia vântului de sud, trezindu-se parcă dintr-o amorțeală veșnică. Zidurile antice ale cetăților dobrogene și eolienele sunt în antiteză perfectă. Două lumi diferite, două civilizații distante. Dar care se suprapun și care dau ritmul vieții. Viteza de care M850i e capabil se măsoară altfel decât timpul de aici. În sud, secundele trec altfel. Mai ales vara. Probabil că arșița îi domolește pe cei ai locului, așa cum și pe tine priveliștea te face să iei piciorul din gaz și să lași în repaus cel puțin o parte din cei 530 de cai-putere ai mașinii.

ROT_1996

Treci de Babadag, lași în stânga zidurile de la Enisala și te-ndrepți pe Jurilovca. Tragi aer adânc și simți mirosul ăla. De sare și baltă. De nisip umed, de spumă a mării. Și atunci știi, înainte să ajungi, că ești aproape. De Gura Portiței și de Argamum. Știu, poate că numele ăsta nu-ți spune nimic… Dar, du-te acolo. Urcă pe zidurile cetății, așează-te și privește lacurile care se colorează-n mare. Aici, la Argamum, grecii antici se opreau în port.
Pentru negoț sau tihnă. Pe atunci, aici era un port. Dar Delta și natura l-au transformat într-un liman, despărțindu-l de mare și corăbii. Acum, aici e o ruină. Fără indicatoare, fără semne, fără legende. E nepăsare cruntă și batjocură. Dar uiți de asta, căci la Jurilovca-n port te așteaptă un mix de midii și rapane. Cu sos de usturoi.

MĂCAR O DATĂ. Noi nu avem Route 66 ca americanii, dar Dobrogea ascunde niște trasee pe care merită să te aventurezi măcar o dată. indiferent de mașina pe care o conduci! iar majoritatea porțiunilor de drum au doar trafic răsfirat, lăsându-te să te bucuri de cetăți cu istorie, precum Histria, Enisala sau Argamum.

specificatii M850i Cab

Citeste si...

Volvo nu joacă fotbal!
Test Drive: Mercedes-Benz Clasa E 350 e – Electric castle

Lasa un comentariu:

Comentarii