Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 3, 2014 at 9:18 am

Toyota GT86 – A venit la timp!

by

ROT_7143-RecoveredEra și timpul pentru o mașină care să fie făcută pentru cei ce îndrăgesc experiența de a conduce o mașină onestă, simplă, echilibrată, constuită special pentru cel de la volan.

Iubesc mașinile simple. Ușoare, micuțe, cu motoare normal aspirate, transmisii manuale și tracțiune spate. Doar că ele au cam început să dispară. Normele de poluare, eficiența, stratul de ozon, downsizing-ul, urșii panda, marketingul, cangurii, nu știu cine sau ce a dus la asta, însă ele au început să dispară de pe liniile de producție. Toate lumea se bate în piept cu motoare mici, dar supraalimentate, cu transmii cu zece trepte și sisteme de direcție electrice astfel încât să scadă consumul și emisiile poluante. Iar partea proastă e că mai toți producătorii au început să uite de noi, ăștia care încă vrem să simțim acea conexiune cu mașina, pentru care rigiditatea suspensiei nu e o corvoadă, ci o plăcere, noi, cei care preferăm oricând să mestecăm în cutia manuală și ne bucurăm când există o pedală de ambreiaj.

Noi, cei care punem preț pe experiența de a conduce – și mă refer aici la experiența cea mai pură de a conduce – am început să fim considerați „de nișă“. Și tocmai de asta, când am citit prima oară despre Toyota GT86, am simțit fluturași în stomac ca o adolescentă care e invitată la balul bobocilor. Să fie oare adevărată? Chiar să apară o nouă mașină simplă, cu tracțiune spate? Un coupe accesibil, dar performant? Ei bine, da, a apărut. Și tare mă bucur. Și cine ar fi crezut că el o să apară chiar de la Toyota, de la producătorul cel mai implicat în treaba eco? Da, da, și Subaru a avut ceva de spus în povestea asta, dar mașina are sigle toyota și se cheamă GT86. Și sloganul ei este „The thrill of driving“.

GT86 pare o mașină venită din jocurile video, prea bună ca să fie adevărată. Dar e reală și o găsiți în curte la Toyota.

Deci, cum merge? Exact așa cum mă așteptam. Un motor boxer, cu patru cilindri, de 2,0 litri ce dezvoltă 200 de cai‑putere, duce cei 205 Nm către puntea spate prin intermediul unei transmisii manuale cu șase rapoarte. Iar mașina are doar puțin peste 1.300 de kilograme. Așa că accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde și merge pe viraje ca un tren pe șine. Nu, nu un tren CFR, ci un tren japonez. Unul din acelea care nu întârzie niciodată. Direcția, suspensia, transmisia și frânele sunt așa cum trebuie să fie. Mașina e rigidă, dar asta înseamnă mai multă plăcere pentru șoferul din tine.

Direcție greoaie, dar rapidă și foarte precisă, astfel încât curbele sunt o plăcere. Iar transmisia e de vis. Un „clanc“ se aude la fiecare schimbare și tu simți că faci parte din mașină. Da, nu e un supercar, dar pentru pasionatul auto e o mașină extraordinară. E simplă, rapidă și foarte dinamică. De fapt, e fix așa cum un coupe cu tracțiune spate trebuie să fie. Superb!

Citeste si...

Test Drive Megane RS Trophy: Toleranță Zero
Test Drive: Mazda MX-5 – Visul unui început de toamnă

Lasa un comentariu:

Comentarii