Advertisement
TEST-DRIVE — iunie 15, 2015 at 10:35 am

Teste Drive Mercedes-Benz Clasa E Coupe – Puterea convingerii

by

ROT_4863

Mercedes-Benz Clasa E Coupe este, din punctul meu de vedere, cea mai elegantă mașină din segment. Și se pare că această eleganță poate face uitată lipsa de putere a motorizării din cazul de față.

Într-un fel lucrurile sunt destul de clare între Audi, BMW și Mercedes-Benz. Și cum Audi nu a mai prezentat niciun model nou de multă vreme, iar peste A5 Coupe au trecut anii, lucrurile devin și mai simple.

BMW are Seria 4 Coupe, iar Mercedes-Benz are Clasa E Coupe. Iar cele două modele, deși rivale pe hârtie, sunt diferite și abordează publicuri țintă diferite. BMW a rămas cu sportivitatea, iar Mercedes-Benz pune în continuare accent pe eleganță și rafinament. Iar la aceste capitole, Clasa E Coupe excelează. Este un coupe confortabil, perfect pentru drumurile lungi, de hoinăreală pe drumuri secundare. Arată bine, mai bine decât A5 Coupe și decât Seria 4 Coupe, iar eleganța designului exterior se regăsește și în interior. Materialele impecabile și finisările ar putea da ceva bătăi de cap celor de la Audi. De fapt, versiunea noastră de test, E250 Coupe, este atât de rafinată și plăcută, încât uiți repede lipsa de vlagă a motorului.

Chiar dacă teoretic, pe hârtie, E250 Coupe, cu al său motor de 2,0 litri, supraalimentat, dezvoltă 211 cai-putere și 350 Nm, în practică lucrurile se desfășoară ceva mai lent. Mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h, dar felul în care Clasa E Coupe reușește să te izoleze de lumea de afară îți lasă impresia că mașina e mult mai lentă decât este de fapt. Probabil că vinovată pentru acest lucru este și transmisia automată cu șapte rapoarte care, deși perfectă pentru un stil de condus relaxat, nu reușește să transmită puterea suficient de repede în cazul schimbărilor de trepte.

Cu toate acestea, Clasa E Coupe devine foarte plăcută drumurile virajate datorită direcției rapide și în special datorită setărilor suspensiei. Chiar și pe drumurile virajate cu asfalt imperfect și denivelări, mașina rămâne foarte stabilă, iar pentru că motorul este atât de mic și de ușor, mașina se înscrie foarte bine în viraj. Și dacă pentru tine acest lucru nu e suficient, poți alege liniștit o versiune mai puternică. E350 Coupe probabil că ar fi alegerea ideală.

Dar, așa cum spuneam, Clasa E Coupe nu este neapărat o sportivă. Este în schimb un cruiser confortabil, excelent finisat și la volanul căruia poți parcurge distanțe mari, fără bătai de cap. În plus, în cazul unei utilizări zilnice, Clasa E Coupe s-ar putea dovedi o alegere mai potrivită decât Seria 4 Coupe. Cel puțin în România, unde drumurile sunt departe de a fi perfecte.

 

Date tehnice:
Preț de listă (cu TVA): de la 49.761 euro
Putere (CP/rpm): 211/5.500
Cuplu (Nm/rpm): 350/1.200
0-100 km/h (s): 7,1
Viteză maximă (km/h): 250
Consum mediu (l/100 km): 5,7
Emisii CO2 (g/km): 132

 

Citeste si...

Test Drive Mini Countryman: Băiatul de la țară
Night Ride - MINI Paceman JCW vs Can-Am Spyder RS

Lasa un comentariu:

Comentarii