Advertisement
TEST-DRIVE — iunie 27, 2014 at 2:37 pm

Test Seat Leon SC – Schimb de păreri

by

ROT_2131Nu am fost niciodată impresionat de marca Seat. Ce-i drept, nici nu am condus prea multe modele. Pentru mine, Seat era o versiune mai accesibilă a unui Volkswagen, care la rândul lui este o variantă mai ieftină pentru Audi. Dar… m-am înșelat. Acum îmi dau seama că înrudirea cu Golf-ul și cu A3-ul e binevenită.
Sunt de părere că o mașină trebuie să fie mai mult decât un mod de a te deplasa din punctul A în punctul B. Cred că mașina pe care o conduci îți exprimă personalitatea. Dacă ai o mașină plictisitoare, asta ar putea spune câteceva despre tine, la fel cum dacă ți-ai tunat mașina și ai împodobit-o ca un brad de crăciun, spune la fel de multe. Deși sunt încă multe modele care nu impresionează cu absolut nimic, Seat Leon nu este unul dintre acestea. În continuare o să vă spun de ce mi-am schimbat părerea.

În primul rând, ultimul model Seat Leon arată mult mai bine comparativ cu modelele precedente și are un preț de achiziție competitiv. În plus, înrudirea cu o marcă premium este de bun augur pentru că Leon împarte șasiul cu Audi A3 și cu VW Golf, două modele renumite pentru manevrabilitatea impresionantă. Setările suspensiei pentru versiunea FR, ca cea pe care am testat-o noi, sunt orientate mai mult spre sportivitate și mai puțin spre confort. Totuși, nu înseamnă că vei avea dureri de spate, pentru că Leon FR oferă un nivel bunicel de confort.
Propulsoarele sunt încă un lucru pe care Leon îl are în comun cu celelalte două modele germane. Modelul testat este echipat cu versiunea mai slabă a motorului pe benzină 1.4 TSI. Acesta dezvoltă 122 CP, iar puterea este transmisă prin intermediul unei cutii manuale cu șase rapoarte. Motorul turbo este impresionant de flexibil și de silențios, trage bine de la turații joase și accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde. Consumul mediu declarat de 5,2 l/100 km este de fapt în jur de 6,0 l/100 km dacă ai activat sistemul Start/Stop și dacă urmărești tips-urile despre cum să conduci ecologic. Ai putea să scoți un consum mai mic dacă alegi modul Eco în detrimentul modului Normal sau Sport, dar și performanțele sunt diminuate.

Prețul de achiziție este ceva mai mic comparativ cu un Golf echipat cu același motor și cu o versiune de echipare similară. Interiorul este aerisit și nu e dichisit cu tot felul de butoane inutile. Fiind vorba de gusturi, designul interior lasă loc de interpretări, însă eu am apreciat faptul că toate comenzile sunt la-ndemână. Mai mult, sistemul media cu touchscreen este ușor de folosit și toate funcțiile mașinii pot fi accesate de pe volan prin intermediul computerului de bord.
Seat Leon vine bine echipat în versiunea FR. Prețul pentru varianta Leon SC (adică 3 uși) echipat cu motorul 1.4 TSI de 122 CP și în versiunea de echipare de top este de 17.511 euro. Prețul poate să crească dacă bifezi unele dotări de pe lista de opționale.

Citeste si...

Visul unei zile de vară
Test Drive Audi A4 2.0 TDI

Lasa un comentariu:

Comentarii