Advertisement
TEST-DRIVE — iunie 27, 2014 at 3:04 pm

Test Renault Megane RS – Descărcarea!

by

ROT_9045Un hothatch e ca un sac de box. Te ajută să scapi de nervi, de frustrări, să uiți de probleme și să scapi de birou. Să fugi de mail, de telefon, de tot. Să conduci, să te bucuri de putere, de aderență și de viraje. Renault Megane RS poate fi punching bag-ul tău. Oricând. Doar să ai grijă, ar putea să riposteze.

Să presupunem că ești un tip pe la 35-40 de ani. Să presupunem că ai un job bine plătit, într-o multinațională. Să mai zicem că muncești mult, cam 10 ore pe zi. Că te stresezi, că ai responsabilități și câțiva oameni pe care să îi conduci. Să continuăm și să presupunem că ai familie și doi copii. Prin urmare, corporatist, cu un salariu măricel, cu familie, un credit pentru casă și o mașină. Mașina, în condițiile date, are toate șansele să fie o limuzină germană, diesel. Poate un Passat 2.0 TDI sau poate, dacă ești genul puțin „rebel“, un Insignia. Sau, dacă salariul e suficient de mare, poate conduci un A4 sau un Seria 3. Oricum, tot diesel. Pe lângă muncă și weekend-urile petrecute cu familia, singura ta seară de distracție ar putea fi joia, când te întâlnești cu foști colegi de facultate sau prieteni vechi pentru o seară de poker. Vacanțele ți le faci la „all inclusive“, în Turcia. Bulgaria nu e pentru tine. Ai o cunoștință care a rămas fără mașină la Nisipurile Aurii. Așa că, din punctul meu de vedere, la capitolul distracție nu stai foarte bine. Cu atât mai mult cu cât și tu ai avut cândva, în adolescență și în facultate, o pasiune pentru mașinile bune și rapide. Dar pasiune pe care ai îngropat-o din lipsă de timp, de bani sau din nevoia de a conduce o mașină corectă, echilibrată, care să îți aducă un plus de imagine și care să fie perfectă pentru familie. E adevărat însă că iarna ești mai activ. Mergi în Poiana Brașov cam de două ori pe lună cu schiurile. Ai vrea să încerci și cu placa, dar îți e puțin peste mână. Alt echipament, alte căzături, așa că rămâi la schiuri.
Îți place să-ți conduci mașina, e destul de puterică, în jurul a 140 sau poate chiar 180 de cai‑putere, dar ești puțin nervos pe ea. Ai cumpărat-o nouă, are mai puțin de patru ani și sub 60.000 de kilometri, dar ai dat pe ea peste 30.000 de euro și acum, dacă ai vrea să o vinzi, ai ieși în pierdere cu aproape 20.000 de euro. Așa că ai hotărât să nu o mai schimbi pentru alta mai nouă. Cel puțin nu acum. Așa că pasiunea ta automobilistică se rezumă acum la câte un episod din Top Gear sau o cursă de Formula 1.

Din fericire pentru tine nu totul e pierdut. Te-ai gânditi că ai putea avea o mașina foarte rapidă, puternică, dar pe care să o conduci în fiecare zi. Fără să fie nevoie să apelzi la numere de Bulgaria sau alte șiretlicuri pentru a o putea conduce liniștit. Fără costuri enorme pentru întreținere și combustibil? O mașină care să fie normală atunci când vrei sau, după pofta ta, o mică bestie pe roți gata oricând să facă de rușine multe dintre limuzinele germane care concurează pentru banii voștri, de la multinațională?
Dacă te-ai gândit la asta și dacă ai făcut puțină cercetare de piață și dacă vrei totuși o mașină în toate mințile atunci te-ai oprit la un hothatch. Poate un Golf GTI, un Focus ST sau un Astra OPC. Dacă ai făcut asta, trebuie să îți mai spun ceva. Uită-le, scoate-le de pe listă. Niciuna nu e la fel de bună precum Megane RS. Crede-mă pe cuvânt. Și dacă nu mă crezi pe cuvânt, am și argumente.

Megane RS este, probabil, cel mai incitant hothatch de pe piață.

În primul rând mașina arată senzațional. Și oricât de subiective sunt gusturile în materie de design, aici nu mă poți contrazice. E agresivă, umflată, are jante mari, cu spițe și niște discuri de frână pe care poți să citești performanță. Pe lângă design, mai are un motor demențial. Un 2,0 litri, supraalimentat, de 265 de cai-putere. Transmisie manuală, un șasiu de vis, o suspensie minunată și mai multă aderență decât multe mașini mult mai scumpe și mult mai pretențioase.
Gândește-te așa: e sâmbătă și ești chemat la birou. Ceva urgent, pentru partenerii din Anglia, ceva ce numai tu poți rezolva. N-ai nici un chef, toată săptămâna ai lucrat overtime și credeai că în weekend o să stai acasă, relaxat sau că o să ieși la o plimbare. Dar nu, trebuie să te duci a birou. Și jos, în parcare, lângă limuzina ta neagră sau gri, e parcat și Megane-ul RS. Deschizi în mașina, te afunzi în scaunele RECARO, îți pui centura de siguranță, colorată în galben, apeși butonul de Start/Stop și pleci. Lejer, calm, relaxat. Sigur, șinele de tramvai și denivelările de viteză se simt mult mai tare decât în limuzina ta. În oraș, poți să mergi cu mașina asta la fel cum ai merge cu orice altă mașină. Dacă nu treci de 3.000 rpm, totul e absolut normal, fără dramă, fără sunet de eșapament nebun. Se conduce ca orice mașină pe benzină. Dar ai ajuns la birou, cu o cafea de la Gloria Jeans, că e în drumul tău. Deschizi laptopul, citești mail-urile, răspunzi, modifici un buget și pleci. Și în drumul spre casă, hotărăști să faci un mic ocol. Pe Cheia, pe Siriu sau la Prejmer. Ajungi repede la drumul virajat. Apeși butonul magic, cel care trece ESP-ul în modul Sport. Simți cum mașina se întărește. Cum motorul iese din amorțeală, cum eșapamentul începe să urle și cum admisia începe să tragă aer mai mult. Ai semislick-uri pe mașină. Apeși accelerația, turometrul ajunge la 3.000 rpm și parcă cineva te lovește în ceafă. Ai 360 Nm disponibil între 3.000 și 5.000 rpm. Cei 265 CP vin la 5.500 rpm. Așa că accelerezi în continuare. Turația crește și auzi „bip-ul“, care îți spune că ai atins limitatorul și că trebuie să schimbi. Sunetul motorului e demențial, fascinant. Nervos, agresiv și seamănă cu al unui avion de vânătoare pe cale să decoleze. Tu scapi de frustrări, uiți de corporație, de mail, de telefon, de tot. Cu fiecare viraj ce trece, simți că trăiești.

Urmărește și testul video:

Citeste si...

Test Comparativ: BMW Seria 7 vs Jaguar XJ - Jos Pălăria
Test Drive BMW M3 - Pe curând!

Lasa un comentariu:

Comentarii