Mitsubishi Pajero este unul dintre SUV-urile cu tradiție, aflat acum la cea de-a patra generație și nu dă nici un semn că ar fi dispus să se oprească aici.
Deși prezentat inițial în 1973 în fază de concept, Pajero a fost lansat oficial în anul 1982, iar acum, la mai bine de trei decenii și trei generații, SUV-ul nipon vine cu aceeași poftă de aventură. Numele său, Pajero, a cărui inspirație se regăsește în denumirea Leopardo pajeros, adică Pisică de Pampas, spune în continuare multe despre atuurile și caracteristicile acestui SUV.
Echipat cu un propulsor de 3,2 litri, ce dezvoltă o putere maximă de 200 de cai-putere și un moment motor maxim de peste 440 Nm, Pajero vine echipat cu o transmisie automată cu cinci trepte, dar și cu o transmisie integrală nepermanentă. Prin urmare, deși cântărește mai bine de 2,3 tone, Pajero are un comportament excelent pe asfalt, fără a lăsa vreodată impresia că nu are suficientă putere. Suspensia oferă un nivel ridicat de confort, iar sistemul de frânare, generos dimensionat, îi acordă celui aflat la volan un plus de încredere. Mai mult, poziția la volan este și ea foarte confortabilă, scaunele fiind mai degrabă fotolii, iar nivelul de vizibilitate este foarte bun. Ce-i drept, în traficul aglomerat al Bucureștiului, Pajero este departe de a fi la fel de agil precum o felină, dar transmisia automată, alături de sistemul de asistență la parcare, ce beneficiază de cameră pentru marșarier, îți fac viața cu mult mai ușoară. Partea bună e că nu există borduri pe care Pajero să nu poată parca, chiar dacă unii dintre edili le-au dublat, triplat sau supradimensionat. Iar partea cea mai bună a traficului aglomerat este că te poți bucura de interiorul generos, corect desenat, al cărui layout este foarte ordonat. Sistemul de infotainment, ce poate fi controlat prin intermediul ecranului tactil, dar și sistemul audio RockFord, ce are o putere de 860 W, vor fi cu siguranță metodele de „divertisment“ la volan atâta timp cât ești captiv în traficul urban. Cu atât mai mult cu cât sistemul multimedia dispune și de o memorie internă de 40 Gb.
Dar, dacă tot am adus vorba de „divertisment“ la volanul lui Pajero, atunci când părăsești asfaltul și te aventurezi pe drumuri mai puțin umblate, SUV-ul celor de Mitsubishi își arată abilitățile de felină. Nivelul ridicat al cuplului motor, tracțiunea integrală de tip Super Select, cu reductor, dar și garda la sol și siguranța pe care mașina ți-o oferă sunt elementele care au adus succesul acestui model pe toate continentele pe care s-a comercializat. Extrem de confortabil pe drumurile forestiere, Pajero nu se dă la o parte nici atunci când instinctul de aventurier pune stăpânire pe tine și încerci poteci care nu par să fi fost bătute de alte mașini. Cu puțină grijă, cu un copilot atent și priceput, Pajero te va duce în locuri frumoase, departe de lume. Sistemul de tracțiune integrală este unul complex și inteligent care te va scoate din încurcături de fiecare dată, fie că vorbim despre bolovani uriași uitați de natură în mijlocul unui drum inventat de tine sau despre noroiul format în jurul unui izvor de munte. Pajero este una dintre acele mașini la volanul căreia poți conduce relaxat și liniștit pe asfalt, dar care te va răsplăti atunci când aventura te cheamă. Este confortabil, extrem de spațios și foarte, foarte bine echipat. În plus, contrar așteptărilor, Pajero este și destul de economic atunci când vine vorba de consumul de combustibil, iar rezervorul uriaș, de aproape 90 de litri, îți permite să te pierzi pe munte, fără niciun fel de emoții.