Advertisement
TEST-DRIVE — noiembrie 11, 2015 at 2:08 pm

Test Drive Volvo XC90 – Puterea de a fi fericit

by

Volvo-XC90

Uneori, încercarea de a ieși din turmă te duce spre prăpastie. Alteori, nonconformismul te poate duce pe culmi înalte.

 

Noul Volvo XC90 își propune, fără îndoială, să iasă complet din tiparele SUV‑urilor premium și mizează pe designul său, pe siguranță și pe un interior extrem de bine desenat. Strategia nu e deloc rea, iar primul pas făcut de XC90 este acela de a nu fi propulsat decât de motorizări de 2,0 litri, fie diesel, fie benzină, iar alături de versiunile convenționale vine și una de tip plug-in hybrid, pentru un plus la senzația de eco-SUV.

Noi am testat versiunea diesel, D5, care pune la bătaie 225 de cai-putere și un cuplu de 470 Nm care, alături de o nouă transmisie cu opt rapoare și de un sistem de tracțiune integrală, îl ajută pe XC90 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde și să consume, în regim mixt, în jur de 5,7 l/100 km. Dacă până acum ceva timp un astfel de SUV echipat cu motor cu patru cilindri era mai degrabă o glumă, iată că a venit timpul ca rezultatele downsizingului să se facă cu adevărat simțite. Nu mă înțelege greșit, XC90 D5 nu e o mașină rapidă, dar are suficiente rezerve de putere pentru a nu te putea plânge de o lipsă de vlagă. În plus, motorul e rafinat, silențios și, chiar dacă atunci când îl forțezi începe să se facă auzit, nu devine niciodată deranjant. Transmisia este și ea exact așa cum ar trebui să fie: rapidă, lină și mereu pe fază dacă ai nevoie de un kickdown.

Totuși, Volvo mizează mai mult pe experiența senzorială și pe stilul de viață pe care suedezii îl promovează decât pe un comportament dinamic al mașinii. Prin urmare, interiorul este complet redesenat, „ecranul“ central a devenit o tabletă ce funcționează similar unui iPad, iar layout-ul comenzilor, materialele folosite și combinațiile de culori sunt cât se poate de atractive. Și cel mai important lucru în cazul noului XC90 este că reușește să fie diferit și să-ți ofere o experiență unică în acest segment. Nu este cel mai dinamic SUV de pe piață, dar este unul dintre cele mai sofisticate și pretențioase •

 

XC90 e o demonstrație de curaj, una pe care o întâlnești din ce în ce mai rar în industria auto.”

DATE TEHNICE VOLVO XC90 D5 AWD AT8:

Preț de listă cu TVA (euro): de la 55.882

Putere (CP/rpm): 225/4.250

Cuplu (Nm/rpm): 470/1.750

0-100 km/h (s): 7,8

Viteză maximă (km/h): 220

Consum mediu (l/100 km): 5,7

Emisii CO2 (g/km): 149

Excelență Un interior de top, care te scoate din monotonie.

Citeste si...

Mazda3 Sedan - Schimbare radicală
Test Drive: Audi A5 Coupe - A new dawn

Lasa un comentariu:

Comentarii