Advertisement
TEST-DRIVE — noiembrie 27, 2013 at 7:22 pm

Volvo nu joacă fotbal!

by

SSD_4541Volvo joaca golf si impinge catamaranele in mare. Volvo sustine sporturile nobile, practicate de oameni frumosi. Volvo inseama, pur si simplu, ceva putin mai diferit.

E adevarat, in teorie nu am prea avea ce sa cautam cu masina pe plaja. Dar acum am avut un motiv serios. Volvo XC60 Ocean Race Edition si o cursa de catamarane. si cum nu gasesti pe toate drumurile un astfel de XC60 si cum cursele de catamarane la noi sunt ceva mai rare decat tornadele, am zis ca putem face o exceptie. Cu atat mai mult cu cat la rasarit de soare, plaja din Navodari e animata doar de pescarusi, iar prosoapele care ating nisipul sunt poate doar cele ramase din noaptea de dinainte. am plecat din Bucuresti devreme. Cam pe la 04:00. Cu ochii umflati de somn, cu foto-savu dormind pe scaunul din dreapta si cu o pofta de mare greu de descris. stiam insa de la accuWeather ca la mare nu e vreme de plaja. Mai stiam si ca apa e rece, mult prea rece pentru o baie. Dar am sperat ca aplicatia meteo, pesimista cum e ea de fel, sa se insele. Din pacate, nu s-a inselat. Vremea frumoasa a tinut de cand am ajuns, adica de pe la 06:30, pana pe la 07:00. Jumatate de ora de soare si cer senin. Dupa, nori de ploaie, nici prea amenintatori, nici prea hotarati, dar nori. si vant rece, asa cum e el la mare mai spre iarna. in aceste conditii, m-as fi asteptat ca cei implicati in cursa de catamarane sa amane evenimentul. Nu de alta, dar eu n-as fi intrat in apa aia sub nicio forma. Dar nu, n-a fost asa. Oamenii, sau mai bine zis copiii, pentru ca, dupa cum vezi si in poze, copiii au fost cei care s-au aventurat pe marea neprietenoasa. Ghidati, ce-i drept, prin intermediul unor statii emisie-receptie, cu voci ferme si indicatii precise, de parintii grijulii, dar relaxati, care-si priveau cu mandrie copiii curajosi. „Media de varsta e undeva la 10-11 ani“, spune unul dintre parinti. „Ne-au vazut pe noi facand asta si acum le place la nebunie. Nu-i mai scoatem din apa, oricat de urat ar fi afara. se trezesc singuri, isi duc catamaranele in apa singuri, isi pun singuri costumele pe ei si ne asteapta sa-i ghidam in larg. E un sport frumos, solicitant, dar care te invata multe despre limitele proprii. si, din punctul nostru, al parintilor, asta e cum nu se poate mai bine. Da, la inceput ne-a fost frica si nici acum nu stam fara emotii. De obicei mai iese un catamaran cu ei doar ca sa-i pazeasca. Oricum, acest sport ii educa, ii invata ce inseamna munca in echipa si ii obisnuieste cu efortul“, continua acelasi parinte, stand pe un scaunel de pescar, aproape de mal, cu un ochi la mine, cu ochi pe mare si cu statia stransa bine in mana dreapta.


Nu sunt foarte familiarizat cu aceste curse, nici macar nu am mers vreodata cu un catamaran. Dar in acea zi, pe plaja Marinasurf din Navodari, cred ca am capatat o noua pasiune. De genul: „asta as vrea sa fac si eu cand o sa fiu mare“. Din pacate insa, in Romania acest sport duce lipsa serioasa de sustinere si de „faima“. si e pacat, pentru ca e un sport frumos. Dar Volvo este unul dintre sustinatori, iar acesta este mare lucru. E placut sa vezi ca sunt oameni si branduri care arunca un ochi si nici departe de terenul de fotbal. atat de departe incat sportul pe care-l sustin nici macar nu se „joaca“ pe uscat.
si daca tot am ajuns la Volvo, sa-ti spun cate ceva si despre masina. XC60-ul, in editia Ocean Race ce ne-a fost pusa la dispozitie, este echipat cu motorizarea D5, adica un propulsor cu cilindreea de 2.400 cmc, ce dezvolta 215 cai‑putere si 400 Nm. Cuplat cu o transmisie automata, cu sase rapoarte, XC60 reuseste un sprint 0-100 km/h in 8,3 secunde si are o viteza maxima de 205 km/h. E o masina confortabila, cu un interior frumos desenat si diferit fata de ce gasesti in modelele concurente, cu un propulsor destul de economic si o transmisie automata de nota 9. insa, lasand la o parte aceste lucruri si performantele dinamice pe care XC60 le bifeaza cu brio, altul e farmecul masinii. Nici siguranta nu e cea care defineste acest model, desi este un factor extrem de important. ideea cu XC60 e alta. sau cel putin asa imi pare mie. iti iei un XC60 pentru ca vrei altceva. Pentru ca X3 si Q5 sunt banale si pentru ca GLK‑ul e prea „de oras“. iti iei XC60 pentru ca vrei sa iesi putin din mase, pentru ca vrei o masina care sa te reprezinte si care sa te faca sa te simti bine. Vrei confort, vrei spatiu si vrei un design aparte. Vrei detalii care sa te rasfete si mai vrei sa intri in clubul unui brand ceva mai exclusivist, fie si numai prin numarul mai mic de masini care circula pe strada. Ce sa mai, vrei un XC60 pentru ca e o masina de familie excelenta, cu tot cu tractiune integrala pentru iesiri la munte sau mers pe nisip, cu spatiu din plin, confortabila, dinamica si sigura. si o mai vrei pentru ce inseamna brandul Volvo.
iar daca pasiunea ta consta in cursele de catamarane sau in orice alt sport acvatic si ai nevoie de o masina care sa tracteze o remorca pe care sta un catamaran, o barca sau un ski jet, stai fara griji. XC60 merge fara probleme pe nisipul fin si moale al litoralului romanesc, chiar pana la buza valurilor. iar acest lucru e valabil si pentru polul opus, adica cel al muntelui. Nu e un off-roader in adevaratul sens al cuvantului, dar cu siguranta ajunge mai departe decat multe dintre sUV-urile compacte care, de cele mai multe ori, se rezuma doar la un drum forestier.

Citeste si...

Test Comparativ BMW X3 vs Mercedes-Benz GLK
Bogdan Nicolai și Jeep Renegade Trailhawk: Cercetașul

Lasa un comentariu:

Comentarii