Advertisement
TEST-DRIVE — februarie 3, 2015 at 4:05 pm

Test Drive Volvo XC60 – pledoarie pentru siguranță

by

ROT_3257

Dacă ești în căutarea unei mașini de familie, spațioasă, confortabilă și sigură, atunci primele modele de pe listă vor fi probabil break-uri sau MPV-uri. Dar dacă vrei ca mașina ta să arate bine și să fie puțin mai deosebită față de restul mașinior care se îngrămădesc pe bulevarde, atunci trebuie să iei în calcul și un SUV compact.

Iar dacă buzunarul îți permite un volan premium, lista se poate rezuma la patru modele: Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLK și acest Volvo XC60. Fiecare dintre aceste modele vine cu o gamă bogată de propulsoare și versiuni de echipare, așa că alegerea nu e deloc ușoară. Dar cel mai probabil vei căuta o motorizare diesel, cu transmisie automată, suficient de puternică pentru a nu te plictisi după ce lași copiii la școală, dar și economică.

În cazul de față, Volvo XC60 este echipat cu motorul diesel cu cinci cilindri, de 2,4 litri, ce dezvoltă 215 cai-putere și un cuplu de 440 Nm. Celelalte modele din clasă oferă fie propulsoare de 2,0 litri sau 2,2 litri în cazul GLK-ul și au puteri cuprinse între 150-184 de cai-putere, fie motoare de 3,0 litri cu puteri în jurul a 240 de cai-putere, așa că Volvo XC60 este undeva la mijloc. Da, poate fi echipat și el cu un propulsor de 2,0 litri, dar puterea sa este de 163 CP, așa că acestă versiune de top, D5, oferă maximul în materie de performanțe în gama XC60.

Motorul este cuplat cu o transmisie automată cu șase rapoarte, dar și cu un sistem de tracțiune integrală permanentă. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h durează 8,3 secunde, iar viteza maximă este de 205 km/h. Consumul mediu declarat este de 6,4 l/100 km, ceea ce înseamnă că, teoretic, Volvo XC60 este puțin mai economic decât GLK cu ai săi 6,5 l/100 km pentru versiunea 220 CDI BlueEfficiency. Audi Q5, în versiunea 2.0 TDI de 177 CP, vine cu un consum mediu de 6,0 litri, iar BMW X3, în versiunea xDrive 20d, consumă doar 5,6 l/100 km.

Pe șosea, Volvo XC60 se comportă foarte bine și, chiar dacă este cel mai înalt model clasa sa, comportamentul dinamic este mai bun decât te-ai aștepta ținând totuși cont și de cele aproape două tone. Nu este la fel de agil precum X3, dar cei 440 Nm își spun cuvântul atunci când accelerezi, iar Volvo XC60 oferă reprize foarte bune. Cred că dacă și Volvo XC60 ar avea una dintre transmisiile mai performante ale concurenței, cifrele ar fi cu mult mai bune.

Interiorul este însă un alt capitol la care Volvo XC60 se deosebește de concurență. Materialele nu sunt la de bune precum în Q5 sau în GLK, dar diferența este foarte mică. În schimb, designul consolei centrale și cel al indicatoarelor de bord îmi plac foarte mult. Poziția la volan este bună și, deși interacțiunea cu sistemul de infotainment nu este la fel de intuitivă ca în cazul sistemelor MMI sau iDrive ce echipează modelele Audi, respectiv BMW, sistemul lui Volvo îmi pare mai plăcut și mai ușor de utilizat decât sistemul Command ce echipează modele Mercedes-Benz. Iar la capitolul caracter practic, cred că Volvo XC60 câștigă. Oferă mai mult spațiu pentru pasagei decât toți concurenții săi și, chiar dacă pe hârtie volumul portbagajul este cel mai mic, diferențele nu sunt semnificative.

Acum, este clar că X3 este cel mai dinamic, că GLK oferă cel mai ridicat grad de confort și că Audi Q5 își propune să combine dinamică și confortul, într-un interior frumoas desenat și foate atent construit.

Și atunci, unde se încadrează Volvo XC60? De ce să îl alegi în locul concurenței? Care sunt argumentele sale?

Ei bine, în primul rând, Volvo XC60, din punctul meu de vedere, arată cel mai bine. Și, nu spun că celelalte modele sunt urâte, pentru că nu-I așa, dar mi se pare că XC60 iese puțin în evidență. Este deosebit, diferit, prin atitudine și prin felul în care este desenat.

În al doilea rând, atunci când vine vorba de siguranță, Volvo se detașează, cu atât mai mult cu cât vorbim de mașini de familie. Un arsenal de sisteme deștepte fac tot posibilul să evite o coliziune. Avertizare pentru existența unui alt vehicul în unghiul mort, avertizare pentru părăsirea benzii de rulare, frânare automată în cazul unui detectării unui impact, detectarea pietonilor sau recunoașterea semnelor de circulație sunt doar câteva dintre aceste sistemele active e siguranță. Acestora li se adaugă sistemele pasive, precum controlul dinamic al tracțiunii și al stabilității, sistemul de asistență al tracțiunii în viraj, asistarea hidraulică la frânare sau sistemul de preacționare a sistemului de frânare. Aș putea însira aici multe alte sisteme, dar sunt sigur că ați prins ideea. Volvo XC60 se înclină siguranței și face tot posibilul pentru a evita coliziunile. Da, toți concurenții săi au primit cinci stele în cadrul testelor de siguranță Euro NCAP, dar Volvo XC60 vine cu ceva în plus, la fiecare dintre cele patru categorii testate de Euro NCAP.

În concluzie, Volvo XC60 se bazează în lupta sa cu modelele concurente pe design și siguranță, dar și pe o anume afinitate față de marcă, mizând de altfel și pe faptul că Volvo XC60 este probabil o apariție mai rară. Dar până al urmă alegerea unui model sau a altuia depinde strict de preferințele personale pentru că, până la urmă, diferențierea lor este foarte subiectivă.

Citeste si...

Test Comparativ BMW X3 vs Mercedes-Benz GLK
Test Drive Rolls-Royce Wraith - Vrei să fii miliardar?

Lasa un comentariu:

Comentarii