Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 12, 2017 at 11:03 am

Test Drive: Volvo V40 – Deschide-ți orizontul!

by

Deschide-ți orizontul!

Volvo V40 este o propunere care iese din tiparele obișnuite ale clasei compacte, însă acum mașina vine cu și mai multe promisiuni pentru a te convinge.  

Text: Andrei Barbu    Foto: CarsPhoto

Faptul că producătorul suedez trece prin cea mai mare schimbare din istoria sa nu mai e un secret pentru nimeni. Rând pe rând, modelele din gamă au prins un nou contur, cu linii de design impresionante și cu motorizări de top. Începutul acestei schimbări a debutat cu Volvo XC90, după care au urmat S90 și V90, iar cel mai recent model din gamă – XC60 – a fost recent prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Tot nou este și acest V40, modelul suedez care trebuie să lupte cu rivalii germani într-un segment extrem de competitiv, unde standardele cresc de la o zi la alta, împreună cu așteptările clienților. Iar aceste aspecte nu fac altceva decât să aducă mașini din ce în ce mai bune, de la o generația la alta și de la un facelift la altul.

În configurația testată de noi, V40-ul vine cu un motor diesel, de 2,0 litri, cuplat unei transmisii automate. Cu 150 de cai-putere la 3.750 de rotații pe minut și un moment maxim de 320 Nm, disponibil între 1.750 și 3.000 de rotații pe minut. Alături de cutia automată cu șase trepte, V40 D3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde și atinge o viteză maximă de 210 km/h, totul întâmplându-se în condițiile unui consum mixt de 4,0 l/100 km. Din prisma perspectivelor dinamice, V40 D3 se descurcă admirabil, iar momentul motor disponibil de la turații joase se face simțit din plin. Transmisia este una extrem de rapidă și știe mereu care e treapta de viteze optimă. Dar nu acesta este capitolul unde V40 își propune să impresioneze, ci altele. Printre ele numărându-se siguranța, designul, dar și confortul ori rafinamentul. Dacă în cazul designului exterior lucrurile sunt subiective și fiecare ochi ce privește apreciază altfel frumusețea, în cazul celui interior lucrurile sunt ceva mai diferite. Pur și simplu, V40 este un exemplu de claritate, punând la dispoziție un interior care nu are nevoie de prea multe explicații.

mediu test-volvo-v40-4

Materiale de top, finisări perfecte și un layout optim care definesc un model ce aparține clasei premium.

mediu test-volvo-v40-6

Sistemul de menținere a benzii de rulare este unul care funcționează perfect, fără să fie intruziv sau deranjant.

Poziția la volan este perfectă, iar consola centrală îți oferă toate informațiile de care ai nevoie. În plus, Volvo V40 aduce o găselniță care ține atât de siguranță, cât și de design funcțional. Prin intermediul comenzilor de pe volan poți controla toate funcțiile mașinii, inclusiv sistemul de navigație, setările sau sistemul multimedia. Nu-mi aduc aminte să fii condus o altă mașină care să-mi permită introducerea unei destinații noi în sistemul de navigație folosind doar comenzile de pe volan. Poate nu pare mare lucru, dar odată ce te obișnuiești cu acest lucru, îți va fi foarte greu să înțelegi de ce nu preiau și alți producători această idee. Lăsând deoparte layout-ul și designul, V40 impresionează și prin materialele folosite pentru finisarea interiorului, pentru că totul denotă segmentul premium și nimic nu pare lăsat la voia întâmplării.

În cazul sistemelor de asistență, V40-ul excelează din nou. Un întreg alai de senzori, radare și circuite integrate lucrează pentru ca tu să fii tot timpul în siguranță. Deja lucruri precum frânarea automată, avertizarea în cazul prezenței unui vehicul în unghiul mort sau sistemul care citește semnele de circulație nu mai sunt noutăți. Însă sistemul de menținere a benzii de rulare este unul de care te vei îndrăgosti, pentru că atât corecțiile aplicate direcției, cât și modul în care acestea sunt aplicate sunt extrem de puțin intruzive și de eficiente. Practic, utilizând acest sistem de menținere a benzii de rulare împreună cu pilotul automat, V40 se transformă într-un vehicul semi-autonom. Știu că sună măreț, însă acesta este adevărul. Pe de altă parte, Volvo V40 știe să mai facă ceva în plus și anume să-ți inducă o stare de relaxare și de bună-dispozițe. Mașina asta te face să uiți că te grăbești, te izolează de traficul haotic de dimineață și te duce seara odihnit acasă. Este o unealtă multifuncțională care depășește stadiul de mașină și devine un partener de drum, alături de care nici o destinație nu pare prea departe.

mediu test-volvo-v40-9

Volvo V40 a crescut de la o generație la altă, iar acum demonstrează că experiența se câștigă în timp.

VOLVO V40 D3 AT6

PUTERE (CP/rpm): 150/3.750
CUPLU (Nm/rpm): 320/1.750
0-100 km/h (s): 8,4
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 210
CONSUM MEDIU (l/100 km): 4,0
EMISII CO2 (g/km): 104

Citeste si...

Haihui pe cărări
Test Drive: Nissan Navara N-Guard - La Chilia Veche-n Port

Lasa un comentariu:

Comentarii