Advertisement
TEST-DRIVE — decembrie 30, 2016 at 3:28 pm

Test Drive: Volvo S90 și V90 – Renașterea unui brand

by

Renașterea unui brand 

Volvo continuă munca începută cu XC90 și aduce în segmentul premium două noi modele surprinzătoare prin design și prin abordare. 90 și V90 găsesc o nouă latură a luxului modern, într-o îmbinare unică de caracter și tehnologie, într-o abordare pur suedeză. 

Text: Andrei Barbu Foto: Dragoș Savu

Două noi modele Volvo își fac apariția în segmentul premium și, la fel ca XC90, își propun să redefinească percepția noastră despre modul în care privim lumea de la volan. Atât S90, cât și V90 se remarcă, în primul rând, prin design. Elegant, impunător, rafinat, îndrăzneț și cuceritor. Într-un segment atât de competitiv care se zbate într-o mare de modele anoste, S90 și V90 aduc sclipirea și non-conformismul suedez, transpus în linii futuriste, dar care au la bază aceeași filozofie, axată pe emoție și pe dorința de a sparge tiparele. Volvo S90 intră într-un segment pretențios, dominat de modele germane care încearcă din răsputeri să atingă perfecțiunea în orice domeniu, uitând parcă faptul că șoferul nu este robot și că nu măsoară totul în microni. Cu o abordare curajoasă care se transpune într-un desen ce exprimă nu doar eleganță și distincție, ci și emoție, S90 te invită, asemeni lui V90, într-un interior fabulos, care mizează totul pe cartea frumosului. Totul, de la culori, materiale și cusături, până la formele cursive care te îmbrățișează, are darul de a te transpune într-o lume nouă, modernă, civilizată, ale cărei principii fundamentale mizează pe calitate, caracter și, poate cel mai import, feeling. Menit să încânte toate simțurile, prin senzațiile pe care le ai atunci când atingi comutatoarele sau prin excelenta acustică a sistemului de sunet Bowers & Wilkins, interiorul modelelor S90 și V90 aduce în acest segment ceva cu totul nou, gândit pentru a-ți face viața mai frumoasă, mai ușoară și pentru a-ți oferi momente de relaxare, indiferent de grijile cărora trebuie să le faci față. Ecranul tactil este punctul principal al interiorului și este interfața prin care interacționezi cu mașina. Cu un mod de funcționare similar cu cel al unei tablete, acesta este probabil cel mai bun și mai logic sistem de control tactil care echipează o mașină în momentul de față. Totul este atât de limpede, de clar și de intuitiv, încât nu ai nevoie deloc de timp de acomodare.

Toate funcțiile sunt exact acolo unde te-ai aștepta să fie, iar integrarea Apple CarPlay este unul dintre punctele forte. Practic, ecranul telefonului tău se transpune pe display-ul central și ai astfel acces la navigația prin Google Maps, la muzică, la agenda telefonică, precum și la mesaje. Mesaje care îți pot fi redate prin sistemul de Voice Control al mașinii și cărora le poți răspunde, dictându-i mașinii ce să scrie. În plus, instrumentarul de bord digital poate fi configurat astfel încât să afișeze doar informațiile de care ai nevoie, fie că e vorba despre navigație sau despre date legate de consum sau autonomie. Alegerea materialelor folosite în interior, combinația de culori și felul în care lemnul, pielea și aluminiul se aliniază împreună într-un tot unitar nu lasă loc de greșeală și trasează liniile generale ale unui interior în care te simți cu adevărat răsfățat.

Totuși, pentru că în acest segment nu contează doar designul sau interiorul, ci și o gamă de motorizări de top, alături de un șasiu excelent, S90 și V90 sunt bazate pe noua arhitectură de produs scalabilă care stă la baza noii generații de modele Volvo. Ideea din spatele tuturor motorizărilor disponibile pentru S90 și V90 se bazează pe o cilindree de numai 2,0 litri, indiferent de motorizarea aleasă sau de tracțiune. Astfel, în cazul testului nostru am putut să încercăm un motor pe benzină, dar și unul diesel.

mediu_ssd3771

Combinația de piele, aluminiu și lemn creează unul dintre cele mai bune interioare din segment.

mediu_ssd3781

Implementarea Apple CarPlay merită puncte bonus pentru funcționalitate și siguranță.

Volvo S90 a venit echipat cu motorizarea T6, ceea ce înseamnă practic un motor de 2,0 litri, pe benzină, supraalimentat. Dacă acum strâmbi din nas gândindu-te că un motor de 2,0 litri nu e suficient pentru o astfel de mașină, un test drive cu mașina asta o să-ți schimbe părerea. Cu 320 de cai-putere disponibili la 5.700 de rotații pe minut și cu un moment maxim de 400 Nm, valabil între 2.200 și 5.400 de rotații pe minut, S90 T6 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h. Echipat cu un sistem de tracțiune integrală și cu o transmisie automată cu opt trepte, consumul mediu pe care S90 T6 AWD îl promite este de 7,2 l/100 km. Așa cum îți poți imagina, această versiune de motorizare livrează suficientă putere indiferent de situație, iar nivelul de rafinament este excepțional. Practic, nicio vibrație nu se transmite în interior, iar atunci când accelerezi mai puternic sunetul motorului devine extrem de plăcut, evidențiind astfel caracterul polivalent al lui S90.

De cealaltă parte, V90-ul din test este echipat cu motorizarea D5, ceea ce înseamnă un motor diesel de 2,0 litri, care livrează 235 de cai-putere la 4.000 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 480 Nm disponibil între 1.750 și 2.250 de rotații pe minut. În aceste condiții, V90 face sprintul 0-100 km/h în 7,2 secunde și are o viteză maximă de 240 km/h, în timp ce consumul mediu de combustibil este de numai 4,9 l/100 km. Ceea ce nu e deloc rău dacă te gândești că ai parte de un estate extrem de spațios, echipat cu tracțiune integrală și cu o transmisie automată cu opt trepte. În cazul ambelor modele, ținuta de drum este excepțională, iar cutia de viteze automată funcționează ireproșabil, indiferent de stilul tău de condus. Așa cum era de așteptat în cazul oricărui model Volvo, standardele sistemelor de siguranță sunt din nou redefenite, însă de data aceasta, atât S90, cât și V90 vine cu ceva în plus, care ar trebui să cântărească mult în decizia de achiziție. Pentru că toată lumea vorbește despre sisteme de condus autonom, Volvo face un pas în plus față de restul lumii și oferă în echiparea standard sistemul Pilot Assist, pe lângă multe alte sisteme incluse în pachetul IntelliSafe, oferit tot standard. Practic, cu Pilot Assist ai parte de un stil de condus semi-autonom, prin care mașina păstrează banda de rulare acționând sistemul de direcție, până la o viteză de 130 km/h, fără a mai fi nevoie ca mașina să urmărească un vehicul aflat în față. Mai mult, în cazul ambelor modele este disponibilă și o versiune de motorizare de tip plug-in hybrid care are la bază un motor pe benzină de 2,0 litri și care dezvoltă 410 cai-putere, promițând în același timp un consum mixt de 2,1 l/100 km.

În concluzie, noile Volvo S90 și V90 sunt imposibil de ignorat și reușesc să aducă un suflu nou în lumea limuzinelor și estate-urilor premium care de cele mai multe ori sunt prea scorțoase și nu reușesc să egaleze nivelul de emoție pe care cele două produse Volvo îl promovează cu atâta eleganță. 

Locație pictorial: Casa Vlăsia, Șoseaua Codrii Vlăsiei nr. 2, Telefon: 0741 233 110, 0741 069 069, 021 794 66 21 contact@casavlasia.ro, www.casavlasia.ro

mediu_ssd3728

Indiferent pentru care dintre cele două vei opta, poți fii sigur că primești tot ce îți dorești. Și ceva în plus.

Volvo S90 T6 AWD

Preț de listă cu TVA (euro): de la 58.585

Putere (CP/rpm): 320/5.700

Cuplu (Nm/rpm): 400/2.200

0-100 km/h (s): 5,9

Viteză maximă (km/h): 250

Consum mediu (l/100 km): 7,2

Emisii CO2 (g/km): 165

 

Volvo V90 D5 AWD

Preț de listă cu TVA (euro): de la 57.720

Putere (CP/rpm): 235/4.000

Cuplu (Nm/rpm): 480/1.750

0-100 km/h (s): 7,0

Viteză maximă (km/h): 240

Consum mediu (l/100 km): 4,8

Emisii CO2 (g/km): 127

Citeste si...

Test Drive: Ford Focus RS – Somnul rațiunii naște monștri
Travel: Renault Kadjar - Aventurează-te!

Lasa un comentariu:

Comentarii