Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 14, 2016 at 7:13 pm

Test Drive: Toyota RAV4 2.0 D-4D – Devreme acasă

by

Devreme acasă 

Se spune că nu poți avea pretenții de la o parteneră să fie „și frumoasă și devreme acasă“. Dar noua Toyota RAV4 încalcă acest principiu.  

Text: Marius Băcilă; Foto: Cars Photo

Toyota RAV4 și-a câștigat de-a lungul timpului reputația de a fi SUV-ul cu cel mai vădit comportament de „turism“, datorită ținutei sale de drum. Adică, deși avea caroseria înălțată și un sistem de tracțiune integrală, SUV-ul japonez se conducea aproape ca o berlină obișnuită pe asfalt, cu un minimum de ruliu și tangaj pe traseele virajate. Actuala generație a lui RAV4 duce mai departe legenda începută în anii ’90, când acest model devenea unul care inaugura, practic, acest segment de piață, devenit extrem de popular între timp. Una dintre puținele plângeri primite de vechea generație de RAV4 era legată de aspectul exterior poate prea convențional. Ei bine, modelul actual nu mai poate fi deloc catalogat drept simplist în ceea ce privește aspectul exterior. Noul RAV4 arată „cool“, futurist și sugerează inovație și tehnologie de înalt nivel. La interior, designerii au avut o abordare mai convențională și au optat pentru un aranjament mai clasic. Eu, unul, aș fi preferat să continue fantezia și în interior, deoarece acesta este unul dintre puținele și neînsemnatele lucruri pe care le-aș fi vrut mai bine puse în valoare de noul RAV4. În ceea ce privește funcționalitatea, însă, nu am putut găsi motive de reproș. Calitatea fabricației sugerează soliditate și durabilitate din toate unghiurile, materialele sunt foarte bine alese, îmbinările perfecte și suprafețele plăcute la atingere. Chiar dacă nu este vorba despre un habitaclu premium, este cât se poate de evident că nu s-au făcut economii în ceea ce privește materialele și finisările interioare. Ergonomic vorbind, totul este foarte corect amplasat și comenzile se acționează foarte intuitiv. Spațiul abundă în habitaclu, fiind impresionant mai ales la nivelul genunchilor pasagerilor de pe bancheta din spate.

Postul de conducere este foarte comod și mașina se pretează excelent la drumuri lungi, pe orice fel de suprafață de rulare. La această apetență a lui RAV4 pentru călătorii lungi contribuie și propulsorul, un turbodiesel de 2,0 litri și 143 CP, combinat cu o transmisie manuală cu șase trepte. Deși există motoare diesel de 2 litri cu puteri mai mari, care ajung și la 170 CP, propulsorul pe motorină al lui RAV4 are resurse consistente, trage foarte frumos și liniar pe toată plaja de turație, contribuind semnificativ la plăcerea conducerii. Cutia de viteze este foarte bine etajată și schimbătorul se acționează facil, așa că depășirile și succesiunile de viraje luate cu avânt devin o plăcere. Din păcate, motorul diesel este oferit doar cu transmisia manuală și cu tracțiune pe puntea față. Dar clienții care doresc tracțiune integrală pot opta pentru motorul Valvematic pe benzină, tot de 2,0 litri, care dezvoltă 151 CP. Acesta poate fi cuplat cu aceeași cutie manuală sau cu una automată Multidrive. Există și un hibrid care folosește un motor de 2,5 litri pe benzină și care dezvoltă 197 CP. Mie, unuia, mi se pare că felul în care motorul diesel dezvoltă cuplul s-ar potrivi de minune cu sistemul de tracțiune integrală, mai ales având în vedere prima treaptă a cutiei, cu raport foarte scurt, care pare făcută întocmai pentru a suplini lipsa unui reductor. Chiar și așa, mașina se descurcă mai mult decât decent în off-road, inclusiv în zone cu aderență foarte redusă.

mediu_seb6620

Interiorul este caracterizat de materiale și finisaje de calitate, iar planșa de bord are o configurație ergonomică.

mediu-rot_3846

RAV4 impresionează prin calitatea fabricației și aerul de soliditate, dar acum are și un look mai rafinat decât oricând. Motorul diesel trage bine și consumă puțin.

Mi-ar fi plăcut ca sistemul antipatinaj să poată fi decuplat în off-road. Pe viraje, RAV4 este surprinzător de agil și de capabil, având în vedere înălțimea centrului de greutate și masa vehiculului. Evident, nu este vreun GTI, dar, atâta timp cât nu ai pretenții exagerate, SUV-ul nipon va urma trasa impusă cu precizie neașteptată, fără efort. La drum lung, postul de conducere se dovedește a fi un loc foarte comod și odihnitor, ajutat de faptul că mașina este silențioasă și că suspensiile filtrează foarte bine denivelările drumului. Motorul este mereu prompt, la aproape orice turație și trage mai tare decât te-ai aștepta când vezi fișa tehnică: 143 CP și 1.535 kg. Astfel, depășirile se fac repede și în siguranță și RAV4 te aduce acasă mai devreme decât te așteptai atunci când ai urcat în mașină. Și asta cu un consum mai mult decât rezonabil: 6,1 l/100 km, media afișată de computerul de bord al mașinii.  

În echiparea Elegance, testată de noi, mașina costă 32.614 euro, o sumă justificată și prin faptul că include o echipare de serie foarte bogată. RAV4 Elegance are în serie, printre altele, șapte airbaguri, centuri pretensionate, sistem de senzori pentru asistare la parcare și cameră video pentru marșarier, sistem de asistență la pornirea în rampă, computer de bord cu ecran TFT color și multe altele. În concluzie, Toyota RAV4 continuă tradiția începută de primul model cu aproape două decenii în urmă: se conduce ca o berlină, dar are abilități, spațiu interior și dotări de SUV. Se simte în largul său atât pe străzile aglomerate ale orașului, unde se conduce și se parchează cu o ușurință surprinzătoare, cât și la drum întins, încărcată până la refuz cu bagaje și membri ai familiei. Poate face figură frumoasă și în off-road, atâta timp cât nu îi ceri prea mult. Astfel, Toyota RAV4 rămâne un exemplu de polivalență în clasa sa.

mediu-rot_3861

Toyota RAV4 2.0 D-4D este un exemplu de eficiență și de polivalență. Spațios, confortabil și plăcut de condus, SUV-ul japonez se simte în largul său atât în oraș, cât și în natură.

Date tehnice Toyota RAV4 2.0L D-4D Elegance:

Preț de listă (cu TVA): 32.614  

Putere (CP): 143/4.000  

Cuplu (Nm): 320/1.750–2.250   

0-100 km/h (s): 9,6

Viteză maximă (km/h): 195

Consum mediu (l/100 km): 4,7

Emisii CO2 (g/km): 123

Citeste si...

Test Drive: Bogdan Zaharescu și MINI Clubman - Ingredientele succesului
Travel: BMW M850i xDrive Cabriolet - Sud spre Sud-Est

Lasa un comentariu:

Comentarii