Advertisement
TEST-DRIVE — noiembrie 27, 2013 at 7:36 pm

Haihui pe cărări

by

ROT_9314Te-ai gandit vreodata la Toyota Hilux ca la o optiune serioasa? Fara sa ai neaparat de nevoie de caracterul lui utilitar? Daca nu, poate ar trebui sa o faci.

Toyota Hilux, la fel ca si Clasa a de dinainte, pare ca nu se prea incadreaza in Gentleman’s Car. ai fi tentat sa spui ca un domn nu se joaca in noroi si ca masina pe care o conduce e mai degraba o limuzina eleganta. ai avea dreptate si nu prea. De fapt, m-am razgandit. Nu ai avea dreptate deloc. am mai discutat despre asta in editorialul de numarul trecut si am stabilit ca nu conteaza ce conduci. Poti sa fii un gentleman si pe bicicleta, si in metrou, si intr-un Lexus Gs. am scris Lexus ca sa nu ma abat prea tare de la marca. Dar ai inteles ideea. Prin urmare, poti sa fii un gentleman la volanul unui Hilux, la fel de bine cum poti sa fii un mitocan la volanul unui Clasa s. E clar, nu masina-l face pe om. acum, ca te-am convins de asta, sa-ti spun ce am facut cu Hilux-ul si de ce e, din punctul meu de vedere, numai bun daca ai drum pe la munte. sau pe la mare, sau pe la campie. Daca ai drum in oras, s-ar putea sa fie mai usor cu metroul. Nu de alta, dar Hilux-ul e mare. are camera pentru mersul cu spatele, dar camera nu face locul de parcare mai mare, poate cel mult sa-l filmeze. are si cutie automata, dar nici asta nu-ti face loc in traficul de Bucuresti. Daca stai in targu-Jiu, atunci poti sa mergi si cu Hilux-ul. Nu de alta, dar oricum n-ai metrou. Ghinion. sau nu.
Deci, ce face un gentleman cu un Hilux? in principiu, merge la munte. acolo unde are o cabana cocheta si un motor de enduro. Lasa Hilux-ul in fata cabanei, se urca pe motor si cutreiera padurile. Daca n-are motor, atunci sta linistit la soare, bea un ceai, citeste o carte si se joaca cu al sau retriever. Daca n-are nici soare, afara ploua si retriever-ul e plictisit, atunci e clar, gentleman-ul nostru se urca in Hilux si se joaca in noroi. are logica, nu?


serios vorbind insa, Hilux-ul nu mai e doar pick‑up-ul utilitar, demonstrat a fi indestructibil de baietii de la top Gear. a crescut, s-a cizelat, a aruncat un ochi la concurenta (Volkswagen amarok si Nissan Navara) si acum se comporta ca atare. adica are sub capota un motor de 3,0 litri ce dezvolta 171 de cai putere si 360 Nm, o transmisie automata cu cinci rapoarte, un display cu touchscreen, conexiune UsB pentru telefonul mobil, pilot automat si mai toate dotarile pe care le are si o masina „de oras“. Doar ca, spre deosebire de o compacta clasica, Hilux e distractiv si mult, mult mai util. Ce-i drept, doar in anumite conditii. Dar cred ca suntem toti suficienti de isteti incat sa nu comparam un pick-up cu o compacta. sa revenim la oile noastre. Da, poti sa fii un gentleman si daca ai oi. sau stana. si daca tot a venit vorba de stana, am ajuns cu Hilux-ul pana la una. Nici macar nu a fost greu. adica a trebuit doar sa cuplez tractiunea integrala, sa apas pe acceleratie si cam atat. si asta in conditiile unor anvelope de asfalt si ale unei ploi pe toata durata weekend‑ului petrecut in Fundata. Ce-i drept, nu m-am aventurat foarte tare in teren accidentat, tocmai din cauza lipsei unor anvelope adecvate pentru acesta activitate, dar si pentru ca, dupa cum v-ati dat seama pana acum, imi place in noroi. important este sa tii minte ca Hilux-ul nu prea are obstacole pe care sa nu le poata trece, ai la dispozitie si reductor pentru cand lucrurile devin mai serioase si ai parte de suficient de mult cuplu, disponibil inca de la 1.400 rpm, incat totul sa para floare la ureche. Banuiesc ca poti sa fii un gentleman si cu floare la ureche, dar n-as baga mana-n foc pentru asta.
si inca ceva. Pentru ca la intoarcerea din Fundata m-am grabit sa prind cursa de Formula 1, Marele Premiu al Canadei, am mers destul de repede. Putin prea repede dupa gustul meu, dar asta e, nu puteam sa ratez startul. Ce vreau sa spun de fapt e ca Hilux-ul se comporta excelent si pe asfalt. E relativ silentios, confortabil, iar gabaritul sau mare nu se face simtit decat in cazul in care esti nevoit sa franezi brusc. in rest, la drum intins, se comporta la fel ca marea majoritate a sUV-urilor cu valente off-road. acum te-am convins ca Hilux-ul isi are locul binemeritat in revista asta?

Citeste si...

Test Video: Comparativ Renault Clio vs Ford Fiesta
Bogdan Nicolai și Jeep Renegade Trailhawk: Cercetașul

Lasa un comentariu:

Comentarii