Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 29, 2015 at 11:11 am

Test Drive Seat Leon X-Perience – Alegeri Rationale

by

Seat Leon xperience5

Alegerile pot fi raționale sau iraționale. De multe ori, alegerile iraționale ne fac mai fericiți. Nu avem nevoie de o mașină sport decapotabilă, cu peste 300 de cai-putere, dar ne-am simți foarte bine la volanul acesteia. Totuși, tindem să alegem rațional pentru că, teoretic, suntem ființe raționale. Dacă alegi rațional, atunci citește în continuare și vezi de ce Seat Leon X-Perience este o mașină cu care îți faci treaba și vezi cum se diferențiază de restul modelelor Seat.

Strategia asta a fost deja folosită de aproapele toate mărcile ce aparțin grupului. Am mai văzut-o atât la Skoda, cât și la Volkswagen și Audi. Seat Leon X-Perience reprezintă versiunea cross a lui Leon ST. Asta înseamnă că e un break cu o gardă la sol mai înaltă care beneficiază de tracțiune integrală și care, teoretic, oferă capacități mai bune în teren accidentat.

Dacă privești viața ca pe o aventură, atunci ai avea ceva în comun cu strategia de marketing a celor de la Seat și înseamnă că te regăsești în publicul lor țintă. Pe de altă parte, chiar dacă nu ești un aventurier, ai câteva motive să alegi acest model în favoarea altuia.

Nu sunt împătimitul mașinilor comune și cred că mașina pe care o conduci îți exprimă personalitatea, dar mi-am schimbat părerea despre marca Seat după ce am avut ocazia să conduc mai multe modele și după ce am început să privesc cu alți ochi înrudirea cu mărcile Volkswagen și Audi. Motoarele sunt un lucru pe care Seat le are în comun cu mărcile Volkswagen și Audi, iar asta nu poate fi decât un plus pentru Leon X-Perience. Modelul din testul nostru este echipat cu versiunea mai puternică a propulsorului diesel 2.0 TDI care dezvoltă 184 de cai-putere și 380 Nm disponibili între 1.750 și 3.000 rpm. În această variantă, Leon X-Perience vine echipat cu celebra transmisie automată cu șase rapoarte DSG.

În aceste condiții, Seat Leon X-Perience accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde, iar consumul mediu declarat de 4,9 l/100 km se situează de fapt în jurul valorilor de 6,0 – 6,5 l/100 km. În plus, ai putea să scoți un consum mai mic dacă ai activat sistemul Start/Stop, dacă urmărești tips-urile despre cum să conduci ecologic sau dacă alegi modul Eco în detrimentul modului Normal sau Sport, dar astfel sunt diminuate simțitor performanțele.

Diferențele dintre modurile Eco, Normal și Sport sunt sesizabile. Pe modul Eco, motorul parcă este lipsit de vlagă și s-ar putea să ai ceva probleme dacă ești într-o depășire, așa că recomand unul dintre modurile Normal sau Sport atunci când te afli în afara orașului.

Seat Leon împarte șasiul cu Audi A3 și cu Volkswagen Golf. Acestea din urmă sunt renumite pentru manevrabilitate și pentru ținuta de drum. Același lucru este valabil și pentru Leon X-Perience. Este o mașină confortabilă, manevrabilă și plăcută la condus, atât pe autostradă, cât și pe drumuri de munte. În plus, garda la sol mai înaltă și sistemul inteligent de tracțiune integrală Haldex își dovedesc utilitatea pe drumuri forestiere, așa că nu trebuie să-ți faci probleme că vei rămâne blocat pe drumuri mai putin umblate. În condiții de condus normale, sistemul de tracțiune integrală transmite cea mai mare parte a puterii către roțile din față, dar in cazul unei pierderi de tracțiune, puterea este deviată imediat către roțile din spate.

Interiorul este aerisit și nu e dichisit cu tot felul de butoane inutile. Ai suficient loc pentru cinci pasageri, cu tot cu bagaje, iar portbagajul deja generos poate fi mărit prin rabatarea banchetei. Designul lasă loc de interpretări, dar eu am apreciat faptul că toate comenzile sunt la-ndemână și că toate funcțiile mașinii pot fi accesate de pe volan, prin intermediul computerului de bord. În plus, sistemul media cu touchscreen e ușor de folosit, iar Leon X-Perience poate fi echipat cu sistem de navigație, tapițerie din piele, scaune încălzite și cam toate dotările de care ai putea avea nevoie.

În concluzie, Seat Leon X-Perience poate fi o alegere corectă. Dacă îți place să-ți petreci timpul în aer liber sau dacă ai o cabană la munte, iar accesul se face pe un drum forestier, Leon X-Perience este alegerea potrivită pentru că îl poate parcurge fără probleme •

 

Date tehnice Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 DSG6 4×4:
Preț de pornire (cu TVA): 28.050 euro
Putere (CP/rpm): 184/3.500-4.000
Cuplu (Nm/rpm): 380/1.750-3.000
0-100 km/h (s): 7,1
Viteză maximă (km/h): 224
Consum mediu (l/100 km): 4,9
Emisii CO2 (g/km): 129

Citeste si...

Test Drive Mitsubishi L200 2.4 DI-D
VIDEO: Test Drive - Dacia Sandero Prestige Easy-R - Pretenții elevate

Lasa un comentariu:

Comentarii