Vrei să fii miliardar?
Până la urmă nu ar trebui să fie o mară scofală. Sunt atât de mulți antrenori de viață, de mentori în afaceri și atât de multe cărți pentru autocunoaștere încât sigur un curs sau o simplă lectură îți va aduce în viață ceea ce-ți dorești atât de mult – succesul.
Text: Mihai Alexandrescu, Foto: Dragoș Savu
Tot ce trebuie să faci este să-ți dorești, iar universul îți va oferi, zice o carte din asta inspirațională, best seller printre gospodinele care caută secretul pandișpanului perfect. Dar ca să ajungi acolo trebuie să ai o țintă, spune o altă carte inspirațională cumpărată de șomeri cu diplomă. Țelul ăsta nu trebuie să fie original. E suficient să nu-ți folosești deloc imaginația și să visezi la ce ai mai văzut tu prin filme cu bancheri mafioți sau cu prințese moștenitoare de 90 de ani, care lasă întreaga avere valetului său de încredere. Pe care apoi îl bântuie.
Și în lumea miliardarilor există tot felul de averi. Unele s-au câștigat prin antreprenoriat de succes, altele prin moștenire, prin fraudă sau prin norocul prostului. Fiecare are felul lui de a câștiga banii, iar stilurile de a cheltui banii sunt și ele foarte diferite. Dacă ești „bussiness man“ și preferi stilul alert, atunci probabil că vrei să fii eficient, stai într-un penthouse foarte aproape de birou, conduci o mașină hibridă sau electrică și-ți place să cheltuiești banii pe vacanțe exotice, gadgeturi scumpe și manechine de lenjerie intimă. Dacă ești prinț moștenitor, stai la castel înconjurat de „ajutor“ și tot felul de pârâcioși, ai responsabilitatea de a cheltui cu măsură, având ca miză reputația familiei și a casei din care faci parte. Cu siguranță nu te distrezi la fel de bine ca tânărul afacerist, chiar dacă bugetul este mult mai mare. Totuși, sunt unele chestii pe care poți să spargi banii fără frica contabilului regal. Mașinile sunt un mijloc de transport, dar și un mod de a-ți afișa averea, numele, stilul de viață, ceasul scump de la mână etc. Un Ferrari sau un Lamborghini va spune despre tine că ești un playboy sau un petrecăreț, imagine deloc favorabilă unui viitor moștenitor cu responsabilități, așa că trebuie să cauți ceva mai elegant, dar la fel scump.
Rolls-Royce are o tradiție în a fabrica mașini regale, iar programul lor Bespoke te atrage cu gândul de a-ți personaliza mașina după pofta măriei tale. De obicei construiau doar mașini pentru regi și regine, conți și contese, dar nu și mașini pentru prințișori. În Rolls stăteai în spate și te lăsai condus de șoferul familiei, transferat în toamnă de la altă familie regală care nu a mai avut nevoie de el.
Prin modelul Ghost, cei de la Rolls-Royce s-au gândit să umble puțin la etichetă, țintind către clienți mai tineri, nu neapărat mai săraci. Ghost este un model construit pe o platformă de BMW Seria 7, dar asta nu înseamnă că e un Seria 7 mai scump. E un Seria 7 mult mai scump, mai mare, mai confortabil, mai luxos… De fapt, nu-i un Seria 7 deloc. Iar dacă-i micșorezi puțin ampatamentul, îndepărtezi două uși, cobori plafonul cu 50 de mm și adaugi o formă de fastback, obții un Rolls-Royce Wraith. Acest Rolls-Royce Wraith este cel mai puternic și cel mai sportiv model construit de Rolls-Royce vreodată, impuls primit și de la compania mamă surogat – BMW. E propulsat de un V12 bi-turbo, de 6,6 litri, care dezvoltă 624 CP și 800 Nm. Deși mașina cântărește 2,5 tone, accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde, grație unei cutii automate cu opt trepte, ghidată prin GPS. Are forma unui submarin și se conduce ca un submarin. E atât de liniște în cabină încât ai zice că te afli pe fundul unui ocean, iar suspensia îți lasă impresia că înoți prin aer.

Dacă ești fanul lucrurilor făcute pe comandă, Wraith îți poate satisface pofta de personalizare. Chiar te poate vindeca.
Volanul e imens, iar direcția e foarte ușoară. Comenzile sunt o combinație dintre digital și analog. Orice ai atinge transmite calitate construită pe comandă. Pielea e una care, în timp, capătă patină. Foarte important, această piele este jupuită de pe niște vaci speciale, și nu scoate sunete care ar putea fi confundate cu vânturile regale. Peste 200 de bucăți din această piele sunt folosite pentru interiorul unui Wraith, iar bucata de furnir de pe interiorul ușilor este cea mai mare din industria auto. Comenzile pentru faruri seamănă cu cele ale unui radio vechi, ceasurile de bord sunt adevărate opere de artă, iar sistemul de iDrive este presărat cu butoane din cristal sau din metale semi-prețioase. În spatele unei bucăți imense finisate în piano black se ascunde un ecran de 10 inch, singurul element mai puțin retro al mașinii. Sistemul audio și liniștea de studio te îndeamnă să asculți muzică clasică, astfel încât să depistezi echilibrul perfect dintre joase, medii și înalte. În scaune te scufunzi ca într-o baie de nămol, iar senzația din cabină este una intimă, datorită geamurilor laterale și a lunetei de mici dimensiuni.
Totuși, să nu crezi că nu vei fi observat într-o mașină ca asta. Pe lângă faptul că e un coupe imens, mult mai mare și decât unele SUV-uri, Wraith poate fi personalizat în peste 44.000 de culori, unele dintre ele foarte țipătoare. E greu de crezut că nu-ți poți găsi una pe placul tău, dar dacă ai răbdare și ambiție pentru tron, poți să le poruncești să-ți facă o culoare doar a ta, pe care s-o cheme ca pe tine, contra unei sume mari de bani plătite de strămoșii tăi. Apoi sunt tipurile de lemn din care poți să-ți alegi și combinațiile de culori pentru interior. Plus că poți să-ți alegi dintre un plafon imens de sticlă care să-ți ofere o vedere panoramică asupra realității sau un plafon care să-ți reproducă ce constelație vrei tu. Dacă nu-ți place niciuna, poți să-i poruncești Creatorului să-și facă niște timp într-o Duminică pentru a-ți construi una custom. Practic, Dumnezeu e singurul care te poate opri din configurarea un Rolls-Royce Wraith. Opțiunile sunt infinite. În concluzie, ne este foarte greu să găsim cusur unei mașini construite pentru exigențele elitelor mondiale. Dacă am vedea defecte acolo unde ele nu există înseamnă că rațiunea noastră e ținută captivă de orgoliu, invidie sau pură dușmănie. Ne putem consola cu gândul de a căuta unul la mâna a doua în Germania, peste vreo 5 ani, când vor fi mai ieftine și mai accesibile unei noi pături sociale – bogatul pe Facebook și pe Instagram.
Date tehnice Rolls-Royce Wraith:
Preț de listă (cu TVA): necomunicat
Putere (CP): 624
Cuplu (Nm): 800/1.500
0-100 km/h (s): 4,6
Viteză maximă (km/h): 250
Consum mediu (l/100 km): 14
Emisii CO2 (g/km): 327