Advertisement
TEST-DRIVE — martie 30, 2015 at 2:30 pm

Test Drive Renault Twizy: Power to the people

by

F87A2427

Renault Twizy este o încercare de a face lumea mai bună, mai eco, mai prietenoasă și mai atentă cu mediul. Și totuși, nu pare o încercare foarte serioasă, nu?

Ce caută un Renault Twizy pe circuit? Ei bine, nici noi nu știm exact ce căuta acolo și nici nu putem spune că a găsit ceva. În afară de distracție. Da, e puțin forțat, însă la început de decembrie, pe un vânt teribil și o temperatură aproape de zero grade, mersul prin oraș, cu o mașină fără geamuri chiar nu e cea mai bună alegere pentru sănătatea ta. Da, e adevărat, Renault Twizy poate avea și geamuri, însă mașina din testul nostru nu are, așa că am hotărât că, dacă tot trebuie să înghețăm, măcar să o facem pe un circuit. Acum ar trebui să îți spun o serie de date tehnice, precum 0-100 km/h, viteză maximă, cuplu, cai-putere și alte asemenea, însă nu prea pot. În primul rând pentru că Renault Twizy nu atinge 100 km/h, se oprește la 80 km/h. Dar are o autonomie de 60 de kilometri. Chiar și pe circuit. De fapt, cu atât mai mult pe circuit unde frânările sunt mai „violente“.

În al doilea rând, Renault Twizy este o mașină complet electrică, cu „ștecher“, care se încarcă la orice priză. Vine la pachet cu un motor electric de 13 kW (aproximativ 17 cai‑putere) și cu un moment motor de 57 Nm, dar și cu tracțiune spate, precum și cu un șasiu „conceput“ de divizia Renault Sport. Iar, pentru că Renault Twizy cântărește 474 de kilograme, pe circuit lucrurile nu sunt deloc plictisitoare. Dar, din nou, scopul lui Twizy este cu totul altul.

Serios vorbind, Renault Twizy este una dintre cele mai distractive, utile și practice opțiuni în ceea ce privește transportul urban. Are o autonomie suficient de mare pentru o zi obișnuită de muncă, are două locuri, se parchează oriunde, se încarcă repede și cu siguranță vei ieși în evidență la semafor. Și nu consumă nici măcar un strop de benzină și nu produce nici măcar un gram de emisii poluante. Pentru mine, Renault Twizy este începutul unei noi ere a mobilității urbane.

Citeste si...

Volvo nu joacă fotbal!
Test Drive Jaguar XF - Instinct

Lasa un comentariu:

Comentarii