Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 13, 2017 at 11:52 am

Test Drive: Renault Talisman – Business și plăcere

by

Business și plăcere

Renault Talisman este berlina avangardistă a gentleman-ului modern, fie el antreprenor, șot sau ambele.

Text: Alex Buțu    Foto: Dragoș Savu

În mediul de afaceri încrederea este esențială, iar prima impresie poate cântări foarte mult. Totuși, nu am prea văzut până acum pietoni întorcând capul după Volkswagen Passat, Opel Insignia sau Ford Mondeo, adică modele încadrate în segmentul din care companiile își aleg mașinile pentru manageri, de la nivelul mediu în sus. Dar cine a zis că stilul business nu poate fi avangardist? Aceasta este propunerea noului Renault Talisman, la volanul căruia am realizat foarte rapid că are puterea de a atrage priviri admirative sau curioase de la persoane cu vârste diferite. Arată modern, arată impunător. Iar proporțiile robuste sunt completate cu elemente de design avangardiste, precum farurile adaptive cu tehnologie LED Pure Vision, ale căror lumini de zi sub forma literei C sunt inconfundabile. Însă Talisman mai are o valență, care depășește relevanța pentru mediul de afaceri. Până la urmă, „berlină“ este un cuvânt provenit din limba franceză. Renault înțelege foarte bine esența acestui termen și ne oferă acum o interpretare cu adevărat avangardistă a formatului de berlină. Însă toate tehnologiile sale și toate calitățile care țin de rafinament, siguranță și utilitate converg sub cupola unui alt termen 100% francez. Acesta este „loisir“, un cuvânt care definește folosirea optimă a timpului liber. Practic, este felul în care francezii spun că se bucură de plăcerea de a trăi într-un mod relaxat, lipsit de griji. Exact așa te simți și la volanul lui Renault Talisman.

Habitaclul este o combinație de detalii rafinate și tehnologii de infotainment digitale. Constructorul francez a pus un accent important pe calitatea execuției și a apelat la experții Daimler, care au supravegheat controlul calității. Talisman este și spațios. Oferă loc generos la nivelul genunchilor pasagerilor din spate. Luând în calcul și portbagajul cu volum impresionant, de 608 litri, berlina franceză are nivelul de utilitate necesar nu doar pentru o deplasare de câteva zile în interes de afaceri, ci și pentru a transporta toate bagajele voluminoase care se adună de obicei în vacanță cu familia. De altfel, Renault Talisman este o mașină care pare gândită pentru a te face să te bucuri de traseele lungi. Și asta nu se datorează doar scaunelor frontale cu programe de masaj, ventilație, încălzire și memorie pentru numeroasele reglaje electrice, inclusiv pentru zona lombară. Noul model dispune de tehnologii care combină confortul cu plăcerea de a conduce pe porțiunile de drum virajat, cum ar fi serpentinele care traversează peisajul montan. Datorită sistemului MultiSense, șoferul poate să aleagă între cinci reglaje ale comportamentului mașinii: Eco, Comfort, Neutral, Sport și Perso. Acestea modifică răspunsul direcției, motorului și cutiei de viteze EDC cu dublu ambreiaj. De asemenea, Multi-Sense ajustează și intervenția sistemului 4Control și al amortizoarelor active. Sistemul denumit 4Control intervine mereu pentru îmbunătățirea manevrabilității și implicit a siguranței. La viteze sub 50 km/h în modul Comfort, respectiv 60 km/h în Neutral și 80 km/h în Sport, roțile din spate virează în direcție opusă celor din față, ceea ce face berlina să fie ușor de manevrat în aglomerația din oraș. La viteze peste cele menționate anterior, roțile posterioare virează în aceeași direcție cu cele frontale. În ambele cazuri senzația amplificării manevrabilității este percepută ca o mână invizibilă care pur și simplu mută mașina gentil pe trasa dorită. Acest comportament se traduce atât prin încrederea sporită, cât și prin plăcerea de a conduce resimțite de șofer. 

mediu_SSD7217

Pentru un control al calității cât mai elevat, Renault a apelat la experții partenerului german Daimler.

medie_SSD7158

Talisman este singurul model din clasa medie care oferă patru roți directoare împreună cu amortizoare active.

Beneficiile pentru stabilitate și siguranță aduse de sistemul 4Control sunt completate de amortizoarele gestionate electronic. Datorită valvelor solenoide și controlului electronic, amortizorul fiecărei roți analizează condițiile de rulare de 100 de ori pe secundă și își ajustează individual răspunsul pentru a estompa cât mai bine denivelările diverse. Acuratețea acestui sistem rezidă și în faptul că în procesul de adaptare, amortizoarele iau în calcul și informațiile de la sistemul de control al stabilității. Dar nu doar acest lucru oferă liniște și control pe parcursul drumurilor lungi. În buna tradiție Renault, modelul Talisman a fost cotat cu maximul de 5 stele în cadrul testelor Euro NCAP. Iar din lista de sisteme care asistă condusul nu lipsesc cruise control-ul adaptiv, funcția de frânare automată pentru evitarea sau diminuarea forței unui impact, funcția de avertizare la părăsirea benzii de rulare sau sistemul de manevrare automată a mașinii în locul de parcare. În plus, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație afișează indicatoarele respective și în ecran-ul head-up display-ului retractabil, care la rândul său ajută șoferul să nu își distragă privirea de la șosea.

Renault Talisman știe să joace și rolurile de asistent personal și birou mobil, datorită sistemelor infotainment și de conectivitate pe care le pune la dispoziția șoferului. Berlina poate fi dotată cu sistemul R-Link 2 cu ecran tactil de până la 8,7 inch. Acest ecran operabil precum o tabletă personală este completat cu funcțiile de comenzi vocale pentru telefon și navigație și de redare audio a email-urilor și mesajelor. Sunt propuse chiar și aplicații Michelin de recomandare a restaurantelor, hotelurilor și destinațiilor de călătorie. Toate acestea sunt calități potrivite atât pentru programul dinamic al omului de afaceri, cât și pentru drumurile lungi de vacanță sau business. Motorizările contribuie în acest sens prin eficiență. Una dintre cele mai recomandabile alegeri este diesel-ul biturbo Energy dCi care livrează 160 CP și 380 Nm, din care 265 Nm sunt disponibili încă de la 1.250 rpm. Am testat acest propulsor care este cuplat standard cu transmisia EDC cu 6 trepte și este creditat cu un consum urban de 5 l/100 km. Și, chiar dacă am mai pierdut încă aproape 1,5 litri în lupta cu traficul infernal din București, tot am obținut un consum bun. Fiind disponibil de la 31.200 de euro cu TVA pentru bogata echipare de top Intense, modelul Renault Talisman atrage și prin prețul competitiv, fiind o alternativă interesantă atât ca mașină din flota unei companii, cât și ca berlină personală.

medie_SSD7269

Talisman este atractiv atât prin design și tehnologii, cât și prin prețuri.

Renault Talisman Intens Energy DCI 160 EDC

PREȚ de listă cu TVA (euro): de la 31.200
PUTERE (CP/rpm): 160/4.000
CUPLU (Nm/rpm): 380/1.750
0-100 km/h (s): 9,4
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 215
CONSUM MEDIU (l/100 km): 4,5
EMISII CO2 (g/km): 118

Citeste si...

Test Seat Leon SC - Schimb de păreri
Test Drive Mitsubishi ASX: Cerere și ofertă

Lasa un comentariu:

Comentarii