Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 3, 2017 at 3:35 pm

Test Drive: Renault Koleos – Evadare din cotidian

by

Evadare din cotidian

Noul Renault Koleos se reinventează în cel mai practic, frumos și polivalent mod posibil. Noi l-am luat la o tură în căutarea aventurii. 

Text: Andrei Barbu    Foto: Dragoș Savu

Atunci când apare un bebe, tendința noastră, a bărbaților, este să plecăm de acasă. Suntem mult mai ocupați decât în mod normal, avem super-multă treabă la birou și, în general, totul durează mai mult. Nu mai spălăm mașina o dată pe lună, o spălăm săptămânal, cumpărăturile nu mai durează 30 de minute, ci câteva ore și tot așa. În principiu, încercăm să facem tot ce putem pentru a nu fi acasă în momentele în care copilul trebuie spălat, adormit, schimbat sau hrănit. Practic, noi vrem doar să ne jucăm, să ieșim în parc și să profităm de partea frumoasă, fără să participăm activ și la partea grea a lucrurilor. Așa că pentru mine, un test cu noul Renault Koleos a fost scuza perfectă pentru a pleca de acasă, într-o deplasare lungă, care avea să dureze o zi întreagă, de dis de dimineață până noaptea târziu. Ce-i drept, nu e doar vina mea. Și mașina a contribuit la această decizie și la ideea de a pleca la cățărat și mers pe coarde metalice între două piscuri. Și asta pentru că noul Koleos e genul de mașină care te invită la plimbare, te ispitește să cauți aventuri noi și îți face pe plac, indiferent de ce-i ceri. În plus, cu un design atât de atractiv, cu siguranță vrei vrea să stai cât mai mult la volan și să surprinzi privirile iscoditoare ale celorlalți participanți la trafic.

Când am spus că noul Koleos s-a reinventat nu am exagerat deloc. Din contră chiar, pentru că mașina este atât de departe de prima generație încât numele este singurul lucru care leagă cele două modele. Cu un design extrem de atractiv, suplu, dinamic și impunător, noul SUV al francezilor nu te lasă indiferent și te invită să îl descoperi câte puțin în fiecare zi. În plus, gama de motorizări și de echipamente disponibile este atât de bine ancorată în prezentul lumii auto, încât e greu să găsești o mașină mai actuală decât noul Koleos în acest segment. Tocmai de aceea, mașina se adresează unui public tânăr, care-și caută companionul perfect pentru drumurile, vacanțele și micile escapade cu familia ori prietenii. Prin urmare, testul nostru cu noul Koleos nu este unul clasic, ci mai degrabă o aventură de o zi, care s-a lăsat cu febră musculară și poze pentru profilul de Facebook. Escaladă montană sau trasee „Via Ferrata“ poți face în multe locuri din România, însă atunci când nu ai echipamentul necesar, lucrurile devin mai complicate, așa că e bine să apelez la specialiștii muntelui. Pentru noi, acești specialiști au fost cei de la echipa Salvamont Gorj, cărora trebuie să le mulțumim pentru grija pe care ne-au purtat-o. De ce Gorj? Pentru că aici ai atât de multe trasee special amenajate și verificate în fiecare primăvară, încât e greu să le numeri.
Atât Cheile Sohodolului, cât și zona din jurul Peșterii Muierilor, sunt ticsite de trasee de escaladă, marcate în funcție de dificultate, iar echipa Salvamontului îți poate oferi tot ajutorul de care ai nevoie, inclusiv echipament. Și nu mă refer la cămașă, pentru că am plecat cu ea de acasă. Drumul până acolo și înapoi a fost practic cea mai relaxantă experiență din întreaga zi.

medie_SSD0945

Frica de înălțime se vindecă cel mai bine pe munte. Asta dacă ești însoțit de hamuri și chingi.

medie_SSD0979

Atât exteriorul, cât și interiorul, noului Renault Koleos continuă linia de design lansată de producătorul francez odată cu prezentarea sedanului Talisman.

Cu o motorizare diesel, de 2,0 litri, cu o transmisie automată cu variație continuă – X-TRONIC – și cu un sistem de tracțiune integrală care să te ajute la nevoie, noul Koleos a fost creat pentru cei care nu vor să rămână captivi în cotidian. Puterea maximă dezvoltată în această versiune este de 175 de cai-putere, iar cuplul maxim atinge 380 Nm și este disponibil începând cu 2.000 de rotații pe minut, iar grație transmisiei automate cu șapte trepte, noul Koleos este surprinzător de agil. În plus, pentru o eficiență maximă, sistemul de tracțiune integrală nu este unul permanent, ci unul care are trei moduri distincte de funcționare. În condiții de normale, însemnând drumuri asfaltate uscate, mașina are doar puntea față motrică. Dar, atunci când drumul nu oferă aderență optimă, poți trece pe un mod de tracțiune integrală „auto“, când mașina face tot ce știe mai bine pentru a-ți oferi maximul de aderență. În fine, noul Koleos poate fi „blocat“ într-un mod în care puterea este distribuită egal între cele două punți, cu condiția ca viteza să nu depășească 30 km/h.

Un alt mare plus al noului Koleos este oferit de nivelul de echipare. În cazul versiunii de top – INTENS – ai parte de tapițerie din piele cu scaune față încălzite și ventilate, de reglaj electric al scaunelor, dar și de sistem de navigație sau de tableta centrală de dimensiuni generoase. Mai mult, pentru că o mașină de familie trebuie să-ți ofere siguranță de top, noul Koleos este ticsit cu sisteme de asistență, inclusiv cu un sistem de parcare semi-autonom și cu un sistem de frânare automată în caz de urgență. La capitolul conectivitate, a doua generație R-Link îți oferă un sistem multimedia complet, astfel încât orice călătorie devine o plăcere.
Noul Renault Koleos este în momentul de față o propunere imbatabilă în segmentul său prin raportul dintre calitate/ abilitate/echipament/preț pe care reușește să-l ofere. Este un SUV confortabil, rafinat, extrem de frumos desenat și cu un interior ce te duce cu gândul spre zona premium, atât prin calitatea materialelor, cât și prin gama echipamentelor disponibile la bord. În plus, noul Koleos este genul de mașină care te va scoate din oraș și te va ajuta să descoperi peisaje, locuri și oameni la care altfel nu ai fi ajuns.

medie_SSD1039

Baia de Fier a fost baza noastră pentru escapadele din acest material, iar echipa Salvamont Gorj ne-a fost ghid.

Renault Koleos 2.0 dCi X-TRONIC All-Mode 4WD

Preț de listă cu TVA (euro): 30.500
Putere (CP/rpm): 175/3.750
Cuplu (Nm/rpm): 380/2.000
0-100 km/h (s): 9,5
Viteză maximă (km/h): 192
Consum mediu (l/100 km): 5,5
Emisii CO2 (g/km): 145

Citeste si...

Night Ride - MINI Paceman JCW vs Can-Am Spyder RS
Test Drive: Audi A5 Coupe - A new dawn

Lasa un comentariu:

Comentarii