Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 8, 2019 at 12:52 pm

Test Drive: Range Rover Evoque – Oglinda orașului

by

Cosmopolitul modern vrea confort suprem, dar și escapade în natură. Vrea să se izoleze de forfota orașului, dar să fie mereu conectat. Pare antagonic. Noul Range Rover Evoque le oferă pe toate.

SSD_2215

Deși au trecut opt ani de când prima generație Range Rover Evoque și-a început lunga carieră de succes, designul său arată în continuare avangardist și distinct. Mai mult de atât, a influențat identitatea estetică a întregii familii de modele Range Rover, indiferent dacă vorbim despre versiunea Sport, despre Velar sau despre modelul full size care dă numele întregii game. Acum, a venit momentul ca influencer-ului original să-i fie răsplătit favorul. Odată cu lansarea celei de a doua generații, este rândul lui Evoque să primească de la frații mai mari delicatese tehnologice. Drept urmare, primul lucru care te impresionează este că Evoque își merită și mai evident denumirea de Range Rover. Designul exterior este foarte apropiat de cel al lui Velar, ceea ce lucrează în favoarea lui Evoque, fiindcă arată cu adevărat premium. Iar asta se percepe și mai lăudabil în habitaclu. Finisările sunt ireproșabile, iar pe lângă tapițeriile din materiale de calitate, precum pielea naturală sau lâna, se oferă alternative sub forma textilelor din eucalipt sau alte materiale sustenabile. În plus, configurația planșei de bord și sistemul multimedia Touch Pro Duo te fac să te simți la fel ca în habitaclul modelelor superioare din gama Range Rover.

SSD_2599

Asemănarea cu vârful gamei Range Rover continuă și în timpul condusului. Acest lucru se datorează izolării fonice și suspensiilor confortabile. Suspensia adaptivă dinamic este disponibilă opțional, pentru 1.178 euro. Aceasta monitorizează la fiecare 100 de milisecunde condițiile suprafeței de rulare și ajustează continuu răspunsul amortizoarelor adaptive. Am testat versiunea P250 SE, cu motorul Ingenium pe benzină, de 2 litri, cuplat la o transmisie automată ZF cu 9 trepte. Acest motor dezvoltă 249 CP și un cuplu de 365 Nm, care este disponibil încă de la 1.300 rpm, ceea ce se traduce printr-un răspuns prompt. Rafinamentul propulsiei la turații mici, tipice mersului în oraș, este susținut și de sistem mild-hybrid de 48 de volți. Acesta folosește un starter generator pe curea pentru a recupera energia pierdută în timpul decelerărilor. Astfel, la viteze sub 17 km/h, motorul se oprește, în timpul frânărilor. Apoi, când se pune din nou în mișcare mașina, energia sistemului mild-hybrid susține propulsorul, ajutând și la reducerea consumului de combustibil.

SSD_2696

Versatilitatea calităților este definitorie pentru Range Rover Evoque, în ceea ce privește motorizarea capabilă să ofere performanțe înalte și eficiență. Noul Evoque este în egală măsură adecvat mediului urban, călătoriilor lungi și escapadelor în natură. Oricine locuiește într-un oraș mare s-a obișnuit deja cu prezența camerelor video la fiecare pas. În trafic, în parcări, în mall, în clădirile de birouri, în blocuri, peste tot suntem priviți de camere. La fel, noul Range Rover Evoque dispune de o multitudine de „ochi digitali“, care fac mai mult decât să redea o vedere de jur împrejurul său. De exemplu, beneficiază de oglinda retrovizoare interioară ClearSight, care joacă și rolul de ecran digital. Atunci când vizibilitatea oferită de oglinda retrovizoare este obturată de ocupanții locurilor din spate, ori de obiectele voluminoase pe care le transportați, este suficient să comutați oglinda pe modul video. Practic, oglinda devine un ecran care afișează imaginile captate de camera video montată în antena de pe plafonul mașinii. Luminozitatea, dar și unghiul imaginii video, sunt reglabile. Astfel, descoperi rapid utilitatea oglinzii ClearSight. Este o funcție utilă și în timpul mersului pe autostradă sau la drum lung, unde sisteme precum cruise controlul adaptiv, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație și sistemul de menținere automată a benzii de rulare sporesc siguranța și confortul.

rrevq20mytechnologycsgvds22111807

Fiind un Range Rover pur sânge, Evoque te încurajează să evadezi din forfota continuă prinsă în labirintul de sticlă, oțel și beton al orașului. Tehnologiile inteligente îl transformă într-o referință în segmentul său, datorită abilităților de off-roader. Și în acest sens Evoque asistă șoferul cu „ochii săi digitali“. Concret, este primul automobil ce poate fi echipat cu tehnologia Ground View, care face capota mașinii invizibilă. Adică afișează pe ecranul din centrul planșei de bord o vedere de 180 de grade cu carosabilul de sub partea frontală a mașinii. Astfel, șoferul vede obstacole ce altfel ar fi fost poate imposibil de observat.  Sistemul de tracțiune integrală poate distribui în funcție de necesități tot cuplul către oricare dintre punți. Are nevoie de mai puțin de 300 de milisecunde pentru a comuta de la tracțiunea pe puntea față, la cea integrală. Iar diferențialul spate se blochează atunci când trebuie limitat derapajul roților în off-road. Totodată, noul Evoque poate traversa vaduri de apă adânci de 600 mm, ceea ce reprezintă un plus de 100 mm față de generația anterioară. În plus, modul Auto al sistemului  Terrain Response 2 detectează automat schimbările și condițiile impuse de suprafața de rulare și adaptează în timp real răspunsul sistemului de tracțiune. Totodată, șoferul poate selecta și patru moduri specifice pentru noroi, nisip, zăpadă, iarbă etc. Toate acestea impun noul Range Rover Evoque drept un etalon de versatilitate în segmentul SUV-urilor premium de oraș.

SSD_2517

SSD_2722

Range Rover Evoque

Citeste si...

Test Drive Porsche Cayman - Manevrabilitate Absolută
Bogdan Nicolai și Jeep Renegade Trailhawk: Cercetașul

Lasa un comentariu:

Comentarii