Advertisement
TEST-DRIVE — martie 13, 2015 at 9:25 am

Test Drive Porsche Cayman – Manevrabilitate Absolută

by

Porsche Cayman14

Fie că e vorba de Cayenne sau de Panamera, în versiuni diesel sau nu, fie că vorbim de 911, modelul care definește cel mai bine marca germană, un Porsche înseamnă excelență prin definiție. În cazul de față ne raportăm la Cayman, un model capabil de performanțe exemplare dacă știi cum să-l configurezi.

 

Alături de legendarul 911, Cayman este alt model care poartă cu mândrie emblema Porsche. Cayman este un coupe cu aspect impunător, care impresionează prin manevrabilitate și performanțe dinamice. Are o direcție excelentă care te angajează în viraje, un șasiu perfect și un motor performant care să-ți reamintească în mod constant că te afli la volanul unui Porsche.

În versiunea de bază, motorul de 2,7 litri dezvoltă 275 CP și oferă 290 Nm între 4.500 și 6.500 rpm. Ca să scoți cei mai bun din acest motor și în principiu, din această mașină, trebuie să fi foarte atent ce dotări bifezi de pe lista de opționale. Cred că poți să te lipsești de câteva gadget-uri în favoarea unor sisteme performante care amplifică decisiv performanțele oferite de orice model Porsche, nu doar de Cayman.

Mă refer la transmisia automată PDK cu șapte rapoarte, disponibilă opțional, și la pachetul Sport Chrono. În dotările standard este inclus un buton SPORT care modifică timpul de răspuns al motorului, dar pachetul Sport Chrono modifică simultan setările motorului, suspensiei, direcției și ale transmisiei pentru performanțe extreme. Pachetul conține un ecran amplasat pe volan care îți indică dacă modul Sport Plus, cel responsabil și de dezactivarea sistemelor de siguranță pasivă, este activat.

Chiar dacă modelul din test este echipat doar cu pachetul Sport Chrono și cu transmisia PDK, aș mai putea adăuga în rândul dotărilor obligatorii pentru orice Porsche, sistemul PASM (Porsche Active Suspension Management) care dispune de două moduri prin care sunt modificate setările suspensiei. Modul Normal care reușește un compromis bun între confort și manevrabilitate și modul Sport, care modifică setările suspensiei pentru un plus de manevrabilitate.

Alături de aceste sisteme opționale, motorul de 2,7 litri accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde și atinge o viteză maxmă de 264 km/h. Dacă vrei ceva mai multă putere, poți să alegi Cayman S care are un motor de 3,4 litri, mai puternic cu 50 CP decât modelul testat de noi.

În altă ordine de idei, Cayman este rafinat și civilizat dacă îți dorești asta. Este ușor de condus în oraș și nu te obosește la drum lung pentru că sunetul excelent produs de motor se face auzit doar dacă accelerezi puternic. În plus, poate să-ți indice un consum mediu de sub 10,0 l/100 km.

Interiorul are un design special, te bucuri de o poziție de condus excelentă mulțumită reglajelor electrice și poți schimba treptele de viteză cu ajutorul padelelor montate pe volan. Mai ai un sistem multimedia cu touchscreen și un computer de bord care îți indică absolut tot, inclusiv forța gravitațională atunci când abordezi un viraj.

Porsche Cayman pornește de la 58.088 euro. Dacă adaugi transmisia PDK (3.064 euro), pachetul Sport Chrono (2.194 euro), un set de roți Carrera S, sistemul Porsche Communication Management cu modul de navigație (3.411 euro) și alte jucării high-tech, ajungi la 78.499 euro, adică prețul modelului testat de noi. Totuși, pentru banii plătiți primești 1,3 tone de cea mai bună calitate germană •

Citeste si...

Transilvania Calling - Travel BMW M550d
Test Drive: Mazda MX-5 RF - Singuri în noapte

Lasa un comentariu:

Comentarii