Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 20, 2018 at 8:38 am

Test Drive: Nissan Qashqai – Progres pe toate planurile

by

Lupta din segmentul SUV-urilor compacte nu e deloc una ușoară atunci când ai peste 20 de rivali. Totuși, noul Nissan Qashqai a ieșit învingător. Cel puțin în topul vânzărilor.

ROT_4911
Text: Andrei Barbu Foto: Cars Photo

Anul 2017 a fost unul foarte bun pentru Qashqai, modelul nipon impunându-se pe prima treaptă a podiumului în topul vânzărilor la nivel european. Cu aproape 250.000 de unități comercializate anul trecut la nivel european, este evident că noul Qashqai și-a atins scopul. Mai mult, din 2007, atunci când prima generație a fost lansată, Qashqai s-a vândut în peste 2,3 milioane de unități, câștigând în același timp 19 tit luri „Mașina anului“. Așa că da, Nissan și-a făcut treaba exemplar, iar succesul acestui model este unul foarte ușor de înțeles. Motorizările performante, soluțiile de tracțiune integrală avansate, fiabilitatea și nivelul de echipare și-au spus, de fiecare dată, cuvântul. Astăzi, Qashqai este mai avansat ca niciodată, oferind o gamă extrem complexă a sistemelor moderne de asistență și un design îndrăzneț, hotărât să atragă de partea sa o nouă clientelă. Modelul de test este și el unul surprinzător, pentru că te-ai aștepta la un Qashqai de test să vină echipat cu un motor diesel, cu tracțiune integrală și transmisie automată.

Ei bine, aici nu este cazul. Din contră chiar. Astfel, am condus un Qashqai cu un motor pe benzină, cu tracțiune față și cutie manuală. O configurație surprinzătoare, dar extrem de echilibrată și foarte bine executată. Motorul – de 1,6 litri – dezvoltă o putere maximă de 163 de cai-putere, disponibili la 5.600 de rotații pe minut. Cuplul motor maxim – 240 Nm – este disponibil între 2.000 și 4.000 de rotații pe minut. Împreună cu transmisia manuală cu șase trepte, Qashqai 1.6 DIG-T accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 8,9 secunde și are o viteză maximă de 200 km/h. Flexibilitatea acestui motor este una de admirat, iar modul în care puterea este livrată impresionează prin liniaritate. În același timp, consumul de combustibil în traficul real rămâne, în regim mixt, în jurul a 6,0 – 6,2 l/100 km, ceea ce nu poate fi decât o reușită.

ROT_5024

Ținuta de drum a noului Qashqai setează iarăși un nou standard, în mare parte datorită modificărilor aduse suspensiei. Amortizoarele și arcurile elicoidale au fost regândite, iar componentele cauciucate au fost la rândul lor reproiectate. Sistemul Active Ride Control minimalizează mișcările caroseriei la trecerea peste denivelări, reușind astfel să ofere un grad ridicat de confort. Mai mult, sistemul de direcție beneficiază de o nouă tehnologie numită Active Return Control, cu ajutorul căreia volanul revine în poziția centrală într-un mod natural. Iar pentru a reduce cât mai mult vibrațiile resimțite de șofer prin volan, coloana de direcție este echipată cu un amortizor dinamic. Pentru ca precizia și răspunsul direcției să contribuie la comportamentul dinamic al mașinii, șoferul poate selecta unul dintre cele două moduri ale direcției: Sport sau Normal. Și, trebuie să recunosc, diferența dintre cele două este semnificativă. În modul Normal, noul Qashqai se parchează cu lejeritate, iar efortul pe care trebuie să îl depui este minim. În schimb, în modul Sport, consistența direcției crește, astfel că pe drumurile virajate te poți bucura de un feedback optim.

De confortul celor din interior se ocupă o întreagă suită de sisteme noi și inovative, iar în echiparea de top, cea pe care am avut-o și la test, Qashqai migrează ușor spre segmentul premium. Printre punctele forte ale nivelului de echipare Tekna+ se numără tapițeria din piele Nappa, manufacturată într-un stil unic, atât pentru șezutul scaunelor față, cât și pentru cele din spate. Sistemul de sunet Bose, cu opt difuzoare, este și el prezent la bordul mașinii, în timp ce în exterior echiparea de top se evidențiază prin argintiul satinat al oglinzilor și al barelor transversale. În plus, scaunul șoferului, reglabil electric, pe înălțime și lombar, contribuie din plin la senzația de confort.

ROT_5049

În prezent, fiecare producător auto care se respectă și care-și respectă clienții investește în dezvoltarea sistemelor avansate de asistență, iar Nissan nu face excepție. Noul Qashqai are la bord o serie întreagă de sisteme de asistență care acționează pentru a te menține în siguranță. Pe lângă deja cunoscutele sisteme de frânare automată, de avertizare la părăsirea benzii de rulare, de citire a semnelor de circulație, noul Nissan Qashqai face un pas în plus. Începând cu luna mai vei putea echipa mașina cu ProPILOT, un sistem avansat de asistență, ce îți oferă un stil de condus semi-autonom în anumite condiții. Acest sistem va controla direcția și, folosindu-se de pilotul automat inteligent, de sistemul de menținere a benzii și de Traffic Jam Pilot, te ajută să fii mult mai relaxat în cazul rulării pe autostrăzi sau în trafic aglomerat.
Noul Qashqai își merită pe deplin succesul comercial, pentru că atinge toate punctele esențiale pe care un potențial client și le poate dori.

NISSAN Qashqai 1.6 DIG-­T Tekna+
DATE TEHNICE
Preț de listă cu TVA (euro): 28.970
Putere (CP/rpm): 163/5.600
Cuplu (Nm/rpm): 240/2.000­4.000
0-100 km/h (s): 8,9
Viteză maximă (km/h): 200
Consum mediu (l/100 km): 5,8
Emisii CO2 (g/km): 134
Excelență: Motorul pe benzină extrem de flexibil și de rafinat.

Citeste si...

Test Drive: Mercedes-Benz Clasa E All-Terrain - Criza vârstei mijlocii
Cosmin Tudoran și MINI Countryman: Omul de la țară

Lasa un comentariu:

Comentarii