Nissan Navara nu mai are nevoie de nicio introducere. Dar versiunea N-Guard sunt sigur că n-a mai fost pe la Chilia Veche.
Text și foto: Andrei Barbu
Îmi doream de ceva timp să ajung la Chilia Veche, doar că nu găseam mașina perfectă pentru drumul destul de anevoios până acolo. Asta până când am auzit de Nissan Navara N-Guard. Un pick-up la fel de robust și de solid ca toate celelalte Navara, dar care condimentează experiența cu o serie de elemente menite să iei foarte în serios rolul recreațional pe care mașina asta poate să ți-l ofere.
Pentru a ajunge la Chilia Veche ai un drum destul de lung dacă pleci din București, iar cea mai liniștită variantă e autostrada A2, scurta legătură cu A4 și de aici încolo drumul ce străbate dealurile Dobrogei până la Tulcea. În trecut, un astfel de drum, cu porțiuni lungi de autostradă n-ar fi fost cea mai plăcută experiență la volanul unui pick-up. Acum însă lucurile sunt cu totul altfel. Nivelul de rafinament și de confort pe care Navara N-Guard ți-l oferă nu doar că redefinește modul în care privești pickup-urile, dar este mult mai apropiat de cel al unui sedan. Ai tapițerie din piele cu o serie de cusături contrastante în galben, cutie automată și un motor diesel care face tot posibilul pentru a nu se face auzit.
Pe scurt, cei 300 de kilometri pe care îi conduci până la Tulcea vor trece repede la volanul versiunii N-Guard. De aici trebuie să urci pe bacul ce leagă Tulcea de localitatea Tudor Vladimirescu și să te pregătești pentru un drum de cam 80 de kilometri. Unde nu pare că va fi vreodată asfalt. Și nu doar că nu e asfalt, dar este cât se poate de clar că pe timp de ploaie drumul va fi foarte greu accesibil.
Dar tocmai aici intervine farmecul unui Navara N-Guard. Pe drumuri de pământ, macadam sau dale de beton sfărâmate, mașina asta plutește fără niciun efort. Și tot ce vezi în spate este dâra de praf ce se ridică în urma ta. Motorul diesel, de 2,3 litri, eficientizează la maximum toată puterea de care dispune. Cei 190 de cai-putere sunt acompaniați de un moment motor maxim de 450 Nm. Transmisia automată cu opt trepte știe exact când să schimbe treptele și o face discret, fără ca tu să simți lucrul acesta. În cazul în care dai de greu, ai la dispoziție inclusiv un reductor pentru a fructifica din plin tot cuplul disponibil.
Pe drumul acesta cu greu vei întâlni alte mașini. Totul pare dintr-o altă lume, iar bacul e portalul. Vei merge cu Dunărea în stânga, iar acesta va fi cam singurul reper. Căci nu prea există borne, iar indicatoarele rutiere au ruginit demult. E trafic mai mare pe apă decât pe pământ, iar singurul lucru important de care trebuie să ții cont e Poliția de Frontieră. Așa că nu-ți uita actele acasă, pentru că sunt puncte de control din loc în loc.
Dacă ai plecat dimineața din București vei ajunge în Chilia Veche la apus. Și nu pentru că drumul ar fi atât de lung, ci pentru că vei opri frecvent pentru poze. Fie că e vreo barcă trasă la mal, un stol de păsări sau un cal plin de ciulini și mărăcini.
Experiența acestui drum te va purta într-un sat aproape abandonat, pustiit și îți va fi greu să găsești un loc de dormit sau un restaurant. Dar până la urmă, de asta fugi departe de lume. Pentru o lipsă de civilizație. Iar un Navara N-Guard e partenerul perfect pentru genul acesta de aventură.
Îți oferă tot confortul de care ai nevoie, plus siguranța că vei putea ajunge oriunde, indiferent de piedicile ce apar în drum. Robustețea mașinii e impresionantă, iar accesoriile Nissan domesticesc și mai mult acest pick-up.