Advertisement
TEST-DRIVE — ianuarie 3, 2017 at 7:12 pm

Test Drive: Nissan Juke – Think outside the box

by

Think outside the box

A trecut ceva timp de când Nissan Juke și-a făcut apariția pentru prima oară, însă nonconformismul său va rămâne întotdeauna în trend. 

Text: Andrei Barbu    Foto: Cars Photo

În ultimii ani, segmentul crossover a primit din ce în ce mai multă atenție, iar preferințele clienților se îndreaptă într-o proporție din ce în ce mai mare spre modele polivalente, care pot să meargă la fel de bine și în oraș, și în afara lui, dar nu strâmbă din nas nici atunci când drumul devine unul forestier. Tocmai din acest motiv și competiția din această clasă a devenit mult mai serioasă, fiecare producător important având în gama sa de modele cel puțin un crossover sau un SUV compact.
Dar pentru a avea success atunci când țintești un public tânăr, care nu vrea să rămână în tiparele clasice, ai nevoie de un pachet complet, care pune accent pe detalii și care echilibrează balanța cu motorizări de top și cu sisteme de siguranță inovative. Nissan a mizat în cazul lui Juke pe un design complet nou pentru lumea auto, cu forme desprinse mai degrabă din cele ale conceptelor futuriste, iar pariul a funcționat de minune. Creat pentru un public tânăr, dornic să încerce ceva nou care să reprezinte starea de spirit aventuroasă și ancorată în prezentul digital, Juke a avut încă de la început o abordare complet diferită. Totuși, sub formele sale angulare, se ascunde o mașină mult mai practică decât te lasă designul să crezi, iar șasiul și motorizările disponibile oferă un mix unic care te poate cuceri.

Modelul de test este echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri, dar și cu transmisia automată X-Tronic, iar tracțiunea este doar pe puntea față. Puterea maximă dezvoltată în această configurație este de 117 cai‑putere la 6.000 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor maxim de 158 Nm este disponibil începând cu 4.000 de rotații pe minut. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h durează 11,5 secunde, iar viteza maximă este 170 km/h, cu un consum mediu declarat de 6,0 l/100 km.
Chiar dacă la o primă vedere ai tendința de a crede că ai nevoie de un motor mai puternic, lucrurile nu sunt deloc așa. Acest motor de 1,6 litri oferă o flexibilitate ieșită din comun, dar și suficient de multă putere pentru ca în traficul aglomerat din oraș să nu simți nevoia de mai mult. În plus, cutia automată cu variație continuă te ajută întotdeauna să ai resurse de putere indiferent de viteza de deplasare și, ceea ce e foarte important, îți oferă un mare plus în materie de confort și rafinament.

mediu-rot_8063

Cu o poziție destul de înaltă la volan, Juke inspiră senzația unui SUV, dintr‑un interior frumos desenat și captivant.

mediu-rot_8038

Deși este un crossover menit pentru jungla urbană, Nissan Juke are o gardă la sol destul de permisivă pentru a se descurca pe drumuri anevoioase, desigur fără a avea pretenții de off-roader.

Surprinzător este însă și consumul mediu real al acestei versiuni, care este foarte apropiat de cel comunicat oficial de Nissan. Iar aici intervine tot cutia de viteze care, atunci când mergi constant, scade foarte mult turația motorului, contribuind astfel la un consum scăzut. De la volan, mașina pare foarte agilă și sprintenă, setările suspensiei favorizează un stil de condus ponderat, iar sistemul de direcție este foarte bine echilibrat, variabil în funcție de viteza de deplasare. 

Poziția la volan este una destul de înaltă, iar în cazul parcărilor cu spatele îți vine în ajutor camera video a sistemului de asistență la parcare.

Pentru că Nissan Juke promovează prin imaginea sa un stil de viață dinamic, interiorul este creat mergând pe aceeași direcție. Instrumentul de bord este foarte ușor de citit, iar consola centrală beneficiază de un sistem de control „bipolar“ ale cărui funcții se schimbă printr-o singură apăsare de buton. În plus, display‑ul central îți furnizează toate informațiile de care ai nevoie pentru navigație sau infotainment, în timp ce posibilitatea conectării telefonului prin bluetooth te scapă de multe bătăi de cap.

Nissan Juke a revoluționat segmentul crossover încă de la prima apariție și continuă să fie o propunere intrigantă, mai ales că polivalența sa își arată utilitatea practică. Cu o gardă la sol mai înaltă, cu protecții suplimentare pentru aripile față și spate și cu alura unui mini‑SUV, Juke se descurcă de minune și atunci când ieși de pe asfalt. Sigur, nu te gândi la off‑road serios, însă orice drum forestier poate fi abordat fără griji. În esență, Juke îți propune o mașină perfectă pentru traficul aglomerat, unde lejeritatea în condus și dimensiunile compacte sunt atuurile principale, dar și o latură care se gândește mai degrabă la escapade de weekend. Și totul se petrece într-o atmosferă relaxantă și confortabilă. Nissan Juke poate primi rolul copilului rebel, însă aceasta este doar o mică parte a jocului. Descoperindu-l, Juke demonstrează că a înțeles exact ce caută publicul căruia i se adresează și că are capacitatea de a te surprinde mereu.

mediu-rot_8045

Motorul pe benzină de 1,6 litri livrează 117 CP și este creditat cu un consum mediu de 6 l/100 km.

NISSAN JUKE

Preț de listă cu TVA (euro): de la 15.280

Putere (CP/rpm): 117/6.000

Cuplu (Nm/rpm): 158/4.000

0-100 km/h (s): 11,5

Viteză maximă (km/h): 170

Consum mediu (l/100 km): 6,0

Emisii CO2 (g/km): 139

Citeste si...

Test Drive Toyota RAV4 Hybrid
Test Drive: Mercedes-Benz E400 - Argumentul eului

Lasa un comentariu:

Comentarii