Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 14, 2016 at 4:28 pm

Test Drive Mitsubishi L200 2.4 DI-D

by

Tăietorul de lemne

Dacă partea utilitară a unui pick-up nu te atrage deloc, noi îți propunem să-i privești latura recreațională. Cu siguranță te va lua de pe canapea și te va duce pe munte. Iar partea bună e că nu trebuie să cobori de la volan pentru a ajunge acolo unde trebuie.

În ultima vreme, mai toți producătorii auto sunt – sau cel puțin așa lasă impresia – interesați să-i ofere celui de la volan o armată de sisteme și echipamente care să crească nivelul de confort, indiferent despre ce segment auto vorbim. Cam așa stau lucrurile și în cazul noului Mitsubishi L200 care vrea să ajungă și pe mâinile clienților care văd într-un pick-up mai mult o mașină de weekend, decât o utilitară. Sigur, la bază, noul L200 este același pick-up robust, solid, fiabil și capabil să ajungă aproape oriunde fermierul are treabă, însă noua generație încearcă și o abordare puțin mai diferită decât până acum.

Direcția acestei noi abordări este vizibilă imediat, prin prisma designului care a devenit mult mai fluid și mai atractiv. Liniile pătrățoase au fost arcuite, gama de accesorii ce pot fi montate a fost extinsă, iar sloganul „Sport Truck“ a fost introdus în ecuație pentru a obține un rezultat care ar trebui să convingă o nouă categorie de clienți să încerce măcar într-un test drive viața de la volanul unui pickup. Personal, strategia mi se pare extrem de bună, mai ales că o parte dintre rivalii lui L200 fac asta demult și mă refer aici în special la VW Amarok și la Nissan Navara. Pickup-ul văzut ca o mașină recreațională nu este nici pe departe un concept nou, dar noul L200 are acum și câteva argumente serioase de partea sa și care nu țin numai de liniile de design.

Primul lucru care scoate în evidență preocuparea pentru această nouă abordare este chiar motorizarea. Un motor diesel de 2,4 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 182 de cai-putere și care este cuplat, în cazul de față, unei transmisii automate cu cinci trepte. Pentru a crește nivelul de rafinament și pentru a reduce nivelul vibrațiilor și al zgomotului resimțit în interior, cei de la Mitsubishi au lucrat intens la metode de antifonare, iar efortul lor a dat roade. Nu te aștepta însă la rafinamentul unui sedan premium, dar pentru un pick-up lucrurile sunt cât se poate de bune. Cu 430 Nm disponibili de la 2.500 de rotații pe minut, motorul de 2,4 litri muncește serios, dar cu spor, promițând un consum mixt de 7,2 l/100 km, consum care este foarte aproape de adevăr.

ROT_7380

Sistemul multimedia, împreună cu ecranul tactil și cu volanul multifuncțional sunt doar câteva dintre argumentele „recreaționale“ ale lui L200.

ROT_7315

Ideea de vehicul recreațional a răsunat și în cazul lui L200, iar sloganul „Sport Truck“ spune cam tot ce e de spus.

Un alt mare plus pentru noul L200 este și raza de bracare (5,9 metri) care este una dintre cele mai bune din segment și care te va ajuta atunci când din greșeală ajungi cu mașina în centrul aglomerat al orașului. Un alt punct în plus îi revine sistemului automat Start/ Stop care te ajută să faci o mică economie în cazul consumului de motorină, dar și transmisiei care își face treaba foarte bine. De la volan, noul L200 te face să conduci cu grijă doar prin prisma dimensiunilor sale, pentru că în rest totul decurge normal, mai ales că vizibilitatea laterală este foarte bună, iar în cazul garărilor te poți baza pe camera video pentru mersul cu spatele. 

În off-road, noul L200 apelează la sistemul Super Select 4WD-II, același care echipează și modelul Pajero și îți oferă patru moduri de rulare. Unul în care puterea este transmisă doar punții spate și alte trei moduri de utilizare a tracțiunii integrale, în funcție de suprafața pe care te deplasezi și de dificultatea terenului. Oricum ar fi, ține minte că în off-road nicio mașină tu te poate ajuta la potențialul ei maxim dacă nu ai și anvelopele potrivite. Lăsând acest lucru deoparte, noul L200 se descurcă admirabil în teren accidentat și te poate duce cam unde vrei tu, fără prea mari bătăi de cap. Aici vine de fapt și farmecul noului L200. Este o mașină care te face să te ridici de pe canapea și te duce să descoperi aventuri despre care nici nu știai că există. Iar pentru ca „oferta“ să fie completă, mai ai parte de sisteme de asistență precum Lane Departure Warning, dar și de un display cu touchscreen care-ți oferă controlul asupra unora dintre funcțiile mașinii.

ROT_7328

Oricât de potent ar fi un pick-up, oricâte moduri de utilizare a sistemului de tracțiune integrală ar avea și oricâte diferențiale blocabile ar avea, fără anvelopele potrivite deplasările în off-road sunt mai mult la noroc.

Date tehnice Mitsubishi L200 2.4 DI-D:

Preț de listă (cu TVA): de la 33.588 euro

Putere (CP): 182/3.500

Cuplu (Nm): 430/2.500

0-100 km/h (s): nc

Viteză maximă (km/h): 177

Consum mediu (l/100 km): 7,2

Emisii CO2 (g/km): 189

Citeste si...

Test Drive BMW X4 35i xDrive
Test Drive: Skoda Octavia Combi RS - Sportul rațiunii

Lasa un comentariu:

Comentarii