Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 13, 2017 at 3:20 pm

Test Drive: Mitsubishi ASX – Strategie prudentă

by

Strategie prudentă

Mitsubishi urmează să se reinventeze,  însă până la momentul respectiv ne arată că noul ASX poate mai mult decât ai crede.

Text: Andrei Barbu    Foto: Cars Photo

Putem spune despre Mitsubishi ASX că este unul dintre modelele care au ținut producătorul nipon pe linia de plutire de-a lungul ultimilor ani, iar acum, odată cu lansarea pe piață a „noului“ model, crossover-ul japonez ne arată că încă mai are multe de spus în acest segment. În primul rând, ASX mizează în continuare pe un design mai degrabă conservator dar care este pus în evidență de detalii moderne și ale cărui forme accentuează robustețea acestui model.
Continuând, crossover-ul Mitsubishi are de partea sa o gamă extrem de bogată de echipamente oferite în standard, multe dintre ele regăsindu-se pe lista de opționale ale modelelor concurente. În plus, cu o motorizare diesel de top, cu un sistem de tracțiune integrală nepermanent, dar și cu o transmisie automată cu șase rapoarte, ASX se descurcă foarte bine și când vine vorba despre comportamentul dinamic. Astfel, motorul de 2,2 litri dezvoltă o putere maximă de 150 de cai putere la 3.600 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 360 Nm, disponibil între 1.500 și 2.750 de rotații pe minut.

În combinație cu transmisia automată cu șase trepte, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,8 secunde și atinge o viteză maximă de 190 km/h, toate acestea întâmplându-se în condițiile unui consum mixt declarat de 5,8 l/100 km. În cazul accelerațiilor în reprize, cilindreea mai mare a motorului și cutia automată lucrează bine împreună, iar cuplul generos se face simțit, indiferent de turație sau de viteza de deplasare. Este evident că acum, după facelifit, ASX este mai rafinat și mai confortabil, dar și că are o ținută de drum îmbunătățită. Motorul nu transmite vibrații în interior, iar la trecerea peste denivelări sau gropi, suspensia lucrează foarte bine pentru a minimiza efectul resimțit în interior.  

medie ROT_9625_rgb

Interiorul este foarte bine finisat, materialele sunt de calitate, iar spațiul interior este generos pentru acest segment.

medie ROT_9608_rgb

Sistemul de tracțiune integrală nepermanent îi oferă lui Mitsubishi ASX o versatilitate binevenită în afara șoselei.

Sistemul de tracțiune integrală poate fi cuplat prin simpla rotire a unui comutator rotativ, existând de altfel și posibilitatea de a „bloca“ sistemul, astfel încât toate cele patru roți să împingă mașina, indiferent de ce anume detectează senzorii. ASX nu este un off-roader, dar cu toate astea se descurcă excelent și în afara asfaltului. În situațiile dificile salvarea vine din nou din partea cuplului mare pe care motorul de 2,2 litri îl dezvoltă. Totuși, dacă îți dorești o cilindree mai mică, pe lista de motorizări disponibile pentru ASX există și o versiune de 1,6 litri, atât diesel, cât și benzină. Versiunea pe motorină dezvoltă 114 CP, iar cea pe benzină 117 CP, dar ambele pot fi configurate doar cu transmisia manuală.

Versiunea de echipare Instyle este cea pe care cu siguranță o vei dori, pentru că oferă în standard cam tot ce ți-ai putea imagina. De la sistem de navigație cu memorie SD și instalație audio Rockford Fosgate cu nouă difuzoare și amplificator, plafon panoramic, senzori de parcare, blocuri optice cu Xenon, până la climatizare automată și senzori de ploaie și lumini, dar și tapițerie din piele. Desigur, atât motorizarea, cât și nivelul de echipare se vor reflecta asupra prețului de achiziție. De exemplu, prețul de pornire, cu motorizarea de bază, în versiunea de echipare Inform și tracțiune față este de 17,981 de euro, cu TVA inclus. Modelul pe care l-am testat noi, adică Instyle 4WD cu motorizarea de 2,2 litri și cutie automată costă 32.499 de euro, cu TVA inclus. Cam aceasta este difrența de preț între cea mai accesibilă și cea mai costisitoare dintre versiunile lui Mitsubishi ASX. Crossover-ul nipon este din punctul meu de vedere unul dintre cele mai versatile și complete modele din acest segment, mai ales că pune la dispoziție o gamă variată de motorizări și versiuni de echipare, astfel încât să-ți alegi modelul pe care ți-l dorești.

medie ROT_9600_rgb

Transmisia automată exploatează eficient cuplul generos al motorului diesel de 2,2 litri.

MITSUBISHI ASX 2.2 DI-D 4WD

PREȚ de listă cu TVA (euro): de la 28.096
PUTERE (CP/rpm): 150/3.500
CUPLU (Nm/rpm): 360/1.500
0-100 km/h (s): 10,8
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 190
CONSUM MEDIU (l/100 km): 5,8
EMISII CO2 (g/km): 152

Citeste si...

Mitsubishi Outlander PHEV - Energy Drive
Test Drive: Mitsubishi Outlander PHEV - Disciplina ecologică

Lasa un comentariu:

Comentarii