Advertisement
TEST-DRIVE — ianuarie 15, 2015 at 1:31 pm

Test Drive Mitsubishi ASX: Cerere și ofertă

by

Mitsubishi ASX5

Alegerea unei mașini noi devine din ce în ce mai dificilă. Și nu pentru că am duce lipsă de mașini bune, ci din contră. Există o teorie conform căreia multitudinea de opțiuni pe care o avem astăzi ne îngreunează viața, în loc să o simplifice. Și tind să cred din ce în ce mai serios în această teorie.

De exemplu, dacă acum 20 de ani voiai o mașină nouă, opțiunile erau extrem de limitate. Astăzi, nu numai că ai la dispoziție vreo câteva zeci bune de producători, dar fiecare dintre acești producători are la rândul său o gamă de modele cât se poate de diversificată pe care o pune pe tavă clientului său.

Totuși, dacă ai reușit să faci o listă cu nevoile și cerințele pe care le ai de la noua ta mașină, atunci lista variantelor se restrânge considerabil. Iar dacă pe lista respectivă se regăsesc spațiul, caracterul practic și fiabilitatea, alături de un motor puternic și eficient, care să beneficieze și de ajutorul unei tracțiuni integrale, ai rămas pe listă cu doar câteva variante. Iar pentru a îți ușura și mai mult treaba, noi îți propunem să arunci o privire în curtea celor de la Mitsubishi, pentru că Mitsubishi ASX are de partea sa toate atuurile necesare pentru a te convinge.

Modelul de test este echipat cu motorizarea de top, de 2,2 litri, diesel și beneficiază de aportul unei transmisii automate cu șase rapoarte. Puterea maximă dezvoltată în acest caz este de 150 de cai-putere, iar momentul motor maxim este de 360 Nm, disponibil de la numai 1.500 rpm.

Astfel, beneficiind și de aportul tracțiunii integrale, Mitsubishi ASX accelerează de la 0 la 100 de km/h în 10,8 secunde și obține o viteză maximă de 190 km/h. Lăsând la o parte datele de pe fișa tehnică, Mitsubishi ASX este genul de mașină care te va surprinde. Elasticitatea motorului, setările transmisiei, dar mai ales valoarea cuplului motor sunt atuurile pe care ASX se bazează atunci când vine vorba despre comportament dinamic. Iar sistemul de tracțiune integrală, nepermanentă, livrează toată aderența necesară pentru a oferi ASX‑ului un comportament rutier mai apropiat de cel al unei compacte decât de cel al unui crossover.

Da, știu, nu-ți vei lua un Mitsubishi ASX pentru „raliuri“ între școala copiilor și birou, dar mașina e surprinzător de agilă. În plus, atunci când vei vedea pe computerul de bord un consum mediu de sub 6,0 l/100 km, s-ar putea să uiți de motoarele mai mici. Cu atât mai mult cu cât aici vorbim totuși despre un crossover spațios, cu transmisie automată și tracțiune integrală.

Desigur, în cazul unei mașini din această clasă te interesează și cum e în interior, cât spațiu are, cum e portbagajul și care sunt dotările. Ei bine, la acest capitol Mitsubishi ASX chiar punctează foarte bine. Dispui de suficient spațiu pentru tot ce ai putea avea nevoie, inclusiv pentru un weekend la Ikea.

Volumul portbagajului este de 416 litri, iar rabatând bancheta spate vei obține un volum de 1.193 de litri. În plus, portbagajul are o podea dublă care ascunde la rândul ei un alt spațiu de depozitare. Iar la capitolul dotări, Mitsubishi ASX excelează. Trapă panoramică, sistem de navigație, cameră pentru mersul cu spatele, tapițerie din piele, xenon… iar lista poate continua. Pur și simplu, ASX poate fi echipat cu aproape tot ce ți-ai putea dori.

Așa cum spuneam și la început, alegerea unei mașini noi se poate dovedi dificilă. Dar dacă știi ce vrei și te-ai hotărât asupra unui crossover, atunci Mitsubishi ASX ar putea să te scape de chinul căutărilor.

Citeste si...

Haihui pe cărări
Test Drive Seat Leon X-Perience - Alegeri Rationale

Lasa un comentariu:

Comentarii