Advertisement
TEST-DRIVE — februarie 23, 2015 at 11:37 am

Test Drive Mini Countryman: Băiatul de la țară

by

ROT_5043

Countryman se află pe final de generație, dar asta nu ne-a oprit să-l scoatem din oraș și să-l ducem pe drumurile pe care a copilărit.

 

Trebuie să spun de la început că ideea unui MINI mai mare, cu patru uși, gardă la sol înaltă ș tracțiune integrală nu m-a atras nici în 2011, când Countryman fost lansat, și nu mă atrage nici acum foarte tare. Poate sunt tradiționalist sau poate MINI-ul mini, așa cum îl știm cu toții, îmi place prea mult. Oricum ar fi, derivarea MINI-ului în tot felul de roadstere, cabriolete, mașini ale păcii sau crossovere urbane nu e pe placul meu. Pe de altă parte însă, Porsche are două SUV‑uri în gamă, așa că trebuie să accept „globalizarea“ și nevoia unei game care să conțină și modele de volum.

Iar cum acest Mini Countryman încearcă să pună mare accent pe raliuri și pe istoria MINI de la Monte Carlo, cu stickere în stil „checkered flag“ și o vopsea mai roșie decât a ouălor de Paște, părea că o să ne distrăm de minune. Motorizarea testată, un 1,6 litri, normal aspirat, ce dezvoltă 122 de cai-putere și 160 Nm la 4250 rpm, combinată cu transmisia manuală cu șase rapoarte și cu sistemul de tracțiune integrală, este, într-un cuvânt, lentă. Sprintul 0-100 km/h nu este chiar un sprint din moment ce durează 11,9 secunde, iar viteza maximă este de 184 km/h.

Pur și simplu, motorul nu este suficient de puternic încât să ofere accelerațiile la care te-ai aștepta. Să nu mă înțelegeți greșit, probabil că pentru 90% din cazuri chiar și acest Mini Countryman este suficient de rapid. Pentru o utilizare normală, de zi cu zi, de mers la birou, dus copiii la grădiniță sau câte o escapadă de weekend, mașina se comportă decent. Însă numărul 37 și stickerele te fac să crezi că ai de-a face cu o mașină rapidă și nu e deloc așa. În plus, pentru că trebuie mai tot timpul să turezi motorul pentru a obține performanțe cât de cât acceptabile, consumul nu este nici el foarte bun. Sigur, mă așteptam să fie mai mare decât cel de 6,9 l/100 km comunicat de MINI, dar în practică valoarea consumului mediu ajunge undeva la 7,8 – 8,0 l/100 km.

Prin urmare, de ce ai alege vreodată acest Mini Countryman? Ei bine, în ciuda performanțelor mai slabe, Countryman are totuși atuurile sale. În primul rând arată destul de bine. Îți va face plăcere să-l vezi în fiecare dimineață când te pregătești pentru o nouă zi, iar interiorul a rămas în continuare special. Și, în ciuda dimensiunilor, a gărzii la sol și a ușilor în plus, Countryman este totuși un MINI, așa că odată ce ai prins viteză, pe un drum virajat, nu trebuie să mai frânezi. Este dinamic, foarte bine echilibrat și se comportă pe șosea mai bine decât multe dintre compactele pe care le-am condus în ultima vreme. Te vei bucura de direcția rapidă și precisă, iar felul în care lucrează transmisia manuală, cu feelingul pe care îl oferă la fiecare schimbare de treaptă, nu poate să nu te încânte.

Eu cred că MINI Countryman este o mașină foarte bine targetată, chiar dacă, privind prin prisma publicului țintă, devine o mașină de nișă. Dar este o nișă frumoasă, pentru un segment cu spirit de aventură și chef de ducă. De fapt, marele avantaj al Countryman este că te face să vrei să pleci, să scapi de oraș și de birou. Să mergi pe drumul acela prăfuit, să descoperi locuri și oameni noi. Da, dacă vei alege această versiune de motorizare nu vei ajunge repede la destinație, dar vei avea suficient de mult timp la dispoziție pentru a admira peisajul. În plus, căbănuța aceea din satul de munte pe care numai tu îl știi o să te aștepte cuminte la locul ei •

Citeste si...

Viraje și castele
Test Drive Mercedes-Benz CLS 250

Lasa un comentariu:

Comentarii