Advertisement
TEST-DRIVE — februarie 11, 2015 at 10:47 am

Test Drive Mercedes-Benz GLA 45 AMG – Hrana pentru suflet

by

ROT_9917

Mercedes pare că a lăsat puțin deoparte rigiditatea nemțească și a preluat puțin din pasiunea italienilor. Altfel nu-mi dau seama cum au reușit să facă o astfel de mașină.

 

Mercedes-Benz a reușit în ultima perioadă să-și întinerească gama de modele și, drept consecință, a reușit să atragă noi clienți, mai tineri și mai atenți la tendințele de design. Totul a început cu noua Clasa A și a continuat prin lansarea coupe-ului cu patru uși, CLA. Prin urmare, noul Mercedes-Benz GLA a venit la fix, cât să ocupe o nișă și să mai inventeze un nou segment de piață. Și spun asta pentru că Mercedes-Benz GLA nu este nici un SUV compact și nu se prea poate încadra nici la crossovere.

Practic, GLA este un Clasa A ceva mai înălțat și ceva mai spațios. Dar doar atât, mai ales că în versiunile fără tracțiune integrală puntea motoare este cea din față. Nu știm exact care au fost raționamentele care au stat la baza lansării acestui model, dar cert este că cineva de la Mercedes-Benz primește acum laude. Pe de altă parte însă, în cazul de față, nu mă interesează câtuși de puțin spațiul, caracterul practic, emisiile poluante sau consumul de combustibil. Pur și simplu sunt, din punctul meu de vedere, irelevante. Și asta pentru că Mercedes-Benz GLA 45 AMG este o specie cu totul aparte și trebuie tratat ca atare. Cu atât mai mult cu cât pare să ascundă apucături de Mitsubishi Evolution.

Sub capota crosshatch‑ului se află cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume, iar acest lucru ar trebui să fie suficient pentru a te face să îți dai seama de posibilitățile Mercedes-Benz GLA 45 AMG. Cu un motor de 2,0 litri, turbo, GLA 45 AMG dezvoltă 350 de cai‑putere la 6.000 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 450 Nm la 2.250 de rotații pe minut.

Tracțiunea integrală 4MATIC, transmisia automată cu șapte rapoarte AMG SPEEDSHIFT și puterea brută a motorului reușesc să îi ofere lui Mercedes-Benz GLA 45 AMG un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, iar mașina nu se va opri din accelerat decât la 250 km/h, atunci când atinge limitarea. Iar dacă designul este întotdeauna subiectiv și poate atrage păreri diferite, în cazul performanțelor dinamice nu prea există cale de mijloc. Pur și simplu, GLA 45 AMG este o brută, iar motorul său este unul dintre cele mai reușite propulsoare din ultimii ani.

Jantele negre, etrierele vopsite în roșu, eleronul, lamelele din bara față care taie aerul ca niște cuțite, toate pălesc însă în fața sunetului de eșapament. Da, Mercedes-Benz GLA 45 AMG este o mașină agresivă din punctul de vedere al designului, dar asta nu se compară cu sunetul eșapamentului. În momentul în care ai pornit motorul, eșapamentul începe să tușească răgușit sunete metalice, iar când accelerezi sau când schimbi treptele la limita superioară a plajei de turații, lucrurile devin de-a dreptul dramatice. Și nu este un sunet artificial, venit prin boxele mașinii. Este un răcnet de putere, de benzină arsă și de pistoane încinse, acompaniat de o turbină care pare că trage tot aerul din jurul mașinii. Da, transmisia cu șapte rapoarte nu este cea mai rapidă din lume, dar acest lucru este compensat cu vârf și îndesat de sunetul turbat al evacuării. În plus, GLA 45 AMG dă dovadă de inginerie de top și de faptul că are un șasiu absolut fabulos care merită exploatat la maximum. Mai ales că tracțiunea integrală îți oferă toată aderența de care ai nevoie. Cu GLA 45 AMG nu este vorba despre design, spațiu, confort sau eficiență, ci despre pasiune.

 

Date tehnice:
Preț de listă (cu TVA): de la 58.280 euro
Putere (CP/rpm): 360/6.000
Cuplu (Nm/rpm): 450/2.250
0-100 km/h (s): 4,8
Viteză maximă (km/h): 250
Consum mediu (l/100 km): 7,5
Emisii CO2 (g/km): 175

 

Citeste si...

Night Ride - MINI Paceman JCW vs Can-Am Spyder RS
Test Drive: Skoda Octavia Combi RS - Sportul rațiunii

Lasa un comentariu:

Comentarii