Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 10, 2017 at 12:47 pm

Test Drive: Mercedes-Benz E400 – Argumentul eului

by

Argumentul eului

Noul Mercedes-Benz Clasa E este o mașină care pare conștientă de sine, care îți oferă o cunoaștere sub formă de revelație.

Text: Mihai Alexandrescu Foto: Dragoș Savu

Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt care să descrie actuala generație de Mercedes-Benz Clasa E, acesta ar fi fluid. Totul e fluid la mașina asta – designul interior, designul exterior, ținuta de drum… Într-o perioadă în care futurismul a luat un avânt considerabil, uneori exagerat, e liniștitor să vezi că unii constructori de mașini încă mai visează în trecut, deși se pregătesc intensiv pentru viitor. E o melancolie pe care mașina asta o transmite din toate balamalele. Totul curge într-un circuit închis și e imposibil să nu-ți curgă și ție ochii după unul. Asta pentru că noul Mercedes-Benz Clasa E este o mașină frumos de simplă, ori simplu de frumoasă. Poziția verticală a stopurilor ne amintește de designul anilor ’50, la fel și grila radiatorului și emblema Mercedes-Benz de dimensiuni mari. Are un aer sofisticat, ceea ce nu s-a mai întâmplat de foarte mult timp cu un Clasa E. Deși se află la cea de-a zecea generație, Clasa E nu a avut o evoluție constantă. Din contră, spre deosebire de rivalul său principal, BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E a făcut, într-o perioadă, mulți pași înapoi. În 1998, Daimler s-a asociat cu Chrysler, iar dacă ne aducem aminte de modelele de Clasa E care au apărut după acea perioadă, așa-numitele „ochelariste“, putem observa și de ce E-ul a pierdut mult teren în fața „cinciului“ de la BMW. Nu doar că nu se mai ridicau la standardele Mercedes-Benz de până atunci, dar aveau un minus evident de calitate față de principalii concurenți.

Eșecul s-a datorat și faptului că Mercedes-Benz dorea să atragă clienți mai tineri pentru Clasa E, lucru care nu prea le-a mers. Cei mai tineri, dacă aveau bani pentru un sedan din clasa business, își cumpărau BMW Seria 5, Audi A6 sau Lexus GS. Cu această generație, Mercedes-Benz revine la filosofia de altă dată și este, în sfârșit, un rival cu șanse egale în această clasă. Prezentată drept „cea mai inteligentă mașină din lume“, noua Clasă E revine la șarmul și sobrietatea care a atras, de-a lungul timpului, clienți maturi, înstăriți, care nu vor neapărat să se amestece în treburile tinerilor. Poți să-ți dai seama că mașina asta nu este făcută pentru puștani care rulează cu muzica la maximum și cotul pe geam imediat ce te-ai urcat la volan. Cum vă spuneam, totul curge în mașina asta, iar interiorul este cel mai bun exemplu. Layout-ul este unul deosebit, cu o bucată de lemn care te înconjoară ca un arc încordat. Liniile rotunde se intersectează cu unele mai colțuroase, iar butoanele din aluminiu stau în armonie alături de ecranul digital de dimensiuni mai mult decât generoase, pentru a-ți crea o senzație de croazieră într-un iaht pe roți. Scaunele sunt niște complimente aduse șezutului tău, iar volanul pare o piesă de agățat în cui.
Meniul pentru sistemul de infotainment nu este cel mai intuitiv din clasă, dar, hei, trebuie să te ducă și puțin capul atunci când dai banii pe o mașină ca asta.

medie_SSD3171

Atenția acordată interiorului este exemplară. Analogul primește o a doua șansă în Clasa E și completează interfața digitală cu nostagie și eleganță.

medie_SSD3090

Totul este cursiv la Mercedes-Benz Clasa E, de la design, până la felul în care merge.

S-ar putea ca majoritatea clienților să nu fie tocmai familiarizați cu noile tehnologii, dar confortul celor de volan vine și din faptul că ele sunt acolo și lucrează fără ca tu să știi neapărat. Tot la confort aș trece și acest V6 supraalimentat, care dezvoltă 333 CP. Vedeți voi, Mercedes-Benz E400 4MATIC se situează ca preț și performanțe fix sub E43 AMG 4MATIC, o mașină cu 400 CP, dar și cu un preț de pornire mai mare cu vreo 13.000 euro. Chiar dacă în această zonă BMW atacă cu un 540i, o mașină cu 340 CP și mai rapidă de la 0 la 100 km/h cu vreo 0,5 secunde, cei de la Mercedes-Benz au decis să facă din mașina asta un rival pentru un Clasa E cu motor de trei litri diesel, nu neapărat un rival pentru BMW 540i. Asta pentru că, spre deosebire de BMW, E400 4MATIC e mai relaxat. Dar performanțele motorului sunt bine puse în valoare de tracțiunea integrală 4MATIC și sistemul DYNAMIC SELECT, care permite alegerea inclusiv a unor moduri sportive pentru parametrii de funcționare ai motorului, suspensiilor, direcției, transmisiei, ESP-ului. 

Caracterul și comportamentul sportiv sunt amplificate și mai mult prin alegerea pachetului exterior AMG, care include și suspensia AGILITY CONTROL, cu rigiditate ajustabilă și gardă la sol mai joasă. Din cabină, sunetul motorului este aproape insesizabil. Această motorizare pe benzină contribuie foarte mult la senzația de calitate peste medie pe care ți-o transmite mașina. Motorul e cremos, flexibil, chiar dacă transmisia automată 9G-TRONIC, standard pe mai toate versiunile, smucește puțin la urcările în trepte. Nu atât de mult încât să te deranjeze, dar suficient cât să-ți dai seama că ZF-ul cu opt rapoarte rămâne în continuare o alegere mai bună. În concluzie, nu aș putea spune că Mercedes-Benz Clasa E este cea mai bună mașină din această clasă, dar aș putea spune cu mâna pe inimă că este mașina care-ți oferă tot ce este mai bun din trecut și tot ce este discutabil de bun din viitor. Este o mașină în care-ți vine să filosofezi chiar dacă nu ești filosof și să-ți pui întrebări maieutice. Nu știm dacă vei ajunge la răspunsurile potrivite conducând un E, dar cu siguranță întrebările îți vor fi mai limpezi după ce te dai jos din unul.

medie_SSD3212

Ținuta de drum impune noi standarde de confort. Regii asfaltului își pot vedea liniștiți de tunurile cu statul.

MERCEDES‑BENZ E400

PREȚ de listă cu TVA (euro): de la 64.230
PUTERE (CP/rpm): 333/5.500-6.000
CUPLU (Nm/rpm): 480/1.400-4.000
0-100 km/h (s): 5,3
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 250
CONSUM MEDIU (l/100 km): 7,5
EMISII CO2 (g/km): 175

Citeste si...

Haihui pe cărări
Test Drive Porsche Cayman - Manevrabilitate Absolută

Lasa un comentariu:

Comentarii