Advertisement
TEST-DRIVE — noiembrie 9, 2015 at 12:42 pm

Test Drive Mercedes-Benz CLS 250

by

Negociatorul

Dacă vrei un CLS doar pentru plăcerea de a conduce o mașină deosebită și de a păși într-un interior special, s-ar putea ca un motor diesel de patru cilindri să nu te deranjeze atât de mult.

Mercedes-Benz CLS 250 d Coupe vine cu un motor mic și cu o sarcină foarte mare. Noul propulsor diesel de doi litri și 204 CP este suficient de ambițios pentru a pune în mișcare coupe-ul de aproape 1.900 kilograme, dar este oare suficient de rafinat pentru haina ce-l îmbracă? În timp ce concurenții de la Audi și BMW nu oferă un motor cu patru cilindri în această clasă, Mercedes-Benz aruncă în scenă un CLS entry-level, care la 62.000 de euro este o ofertă destul de greu de refuzat pentru cineva care caută o mașină premium din clasa coupe‑urilor cu patru uși.

Un Audi A7 3.0 TDI Quattro, versiunea cu 218 CP, costă aproximativ 66.000 de euro, iar un BMW 640 d (313 CP) pornește de la 95.000 de euro. Este mult mai ieftin decât cea mai ieftină alternativă de la Audi și BMW și doar cu 2.000 de euro mai scump decât un Mercedes Clasa E echipat cu un diesel V6. Așadar, Mercedes-Benz CLS 250 d nu este o ideea rea pe hârtie.

Totuși, trebuie să ne întrebăm dacă nu cumva un astfel de motor, pe o astfel de mașină, umple un gol necesar ori vine ca să le strice ploile celor care vor o mașină mai rară. Principalul motiv pentru care-ți cumperi un Mercedes-Benz CLS, A7 ori Seria 6 Gran Coupe este pentru a te evidenția în fața celor care au un Clasa E, A6 ori Seria 5.

Dacă CLS-ul coboară în zona de preț a acestora, s-ar putea să nu mai fie atât de rar. Dai un ban, dar stai în față, brusc nu mai funcționează. Aici arată de parcă cineva le-ar da mai mulți bani, iar ei ar controferta cu o reducere. Nu cunoaștem însă strategia de vânzări și preferințele pieței mai bine decât oamenii lor de la marketing și nu-i putem judeca pentru asta, s-ar putea să fie o idee bună.

mercedes-benz-cls12

Formele CLS-ului râmân unele dintre cele mai frumoase din segment. Oriunde arunci un ochi descoperi ceva care-ți place, iar din spate, unii s-ar putea chiar să te fluiere.

mercede-benz-cls

Invitația de a păși în interior este mereu tentantă. Pare că se servește cafea acolo.

Putem judeca însă mașina prin prisma CLS‑ului cu care ne-am obișnuit mai mult – AMG‑uri sau cele echipate cu diesel-uri puternice.

În schimb, motorul nu pare a fi deranjat de toate aceste probleme de marketing, el își face treaba foarte bine. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde, atinge o viteză maximă de 236 km/h și consumă 5,3 litri la suta de kilometri în regim mixt.  E un fel de… am bani, dar nu-i vreau să-i risipesc. S-ar putea să fie chibzuință, s-ar putea să fie zgârcenie, cine știe. Tot ce știm noi este că-i un motor bun, dar care sub capota unui CLS se simte ca Woody Harelson în „Albii nu știu să sară“. Nu prea ajunge la minge printre băieții înalți cu detentă, chiar dacă dă tot ce are el mai bun pe teren.

Dacă nu vreți să rămâneți cu senzație de nesaț pentru ceva mai puternic și mai rafinat, un CLS 350 BlueTEC 4 MATIC  are un diesel V6 de 250 CP și 620 Nm care accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde și consumă 6,1 la sută. E doar cu 5.000 de euro mai scump și primești cutia automată 9 G-Tronic, spre deosebire de 7 G-Tronic din CLS 250 d. Tot afacere este și asta

Date tehnice Mercedes-Benz CLS250:

Preț de listă (cu TVA): de la de la 62.074

Putere (CP): 204/3.800

Cuplu (Nm): 500/1.600

0-100 km/h (s): 7,9

Viteză maximă (km/h): 236

Consum mediu (l/100 km): 5,3

Emisii CO2 (g/km): 140

Citeste si...

Test Drive Renault Twizy: Power to the people
Test Drive Ford Mustang - Musclecar Downsizing

Lasa un comentariu:

Comentarii