Advertisement
TEST-DRIVE — septembrie 24, 2019 at 9:48 am

Test Drive: Mercedes-Benz A 180d Sedan – Șarmant și sofisticat

by

Mercedes-Benz Clasa A Sedan transpune în segmentul sedanurilor compacte flerul și tehnologiile cu care constructorul german se impune în categoria ultrapretențioasă a limuzinelor de lux.

Generația anterioară a Clasei A s-a bucurat de un succes comercial de proporții în segmentul compact, justificat într-o foarte bună măsură și pentru că a introdus un limbaj stilistic sofisticat și elegant, care s-a făcut rapid remarcat. Mai mult, Mercedes-Benz a avut inspirația de a crea o nouă nișă de piață, prin lansarea modelului compact CLA Coupé. Acest coupé cu 4 uși transpune la scară redusă stilul seducător al modelului de lux CLS. Succesul său a fost instantaneu, iar o mare parte dintre clienții pe care i-a atras au fost pentru prima oară posesori de Mercedes-Benz.

Odată cu lansarea noii generații Clasa A, Mercedes-Benz a extins gama compactă prin lansarea modelului Clasa A Sedan. Mercedes-Benz subliniază că versiunea sedan a fost construită drept răspuns la dorința exprimată de numeroși clienți. Iar acest răspuns aduce plusuri la capitolul utilitate și spațiu, împrumutând din eleganța și dinamismul ce definesc stilul CLA Coupé.
Faptul că sedanul are un profil aproape la fel de plonjat ca și CLA Coupé nu are beneficii doar la nivel estetic. Mercedes-Benz Clasa A Sedan este un etalon în ceea ce privește aerodinamica. Are cel mai mic coeficient de frecare cu aerul (0,22 Cd) al unei mașini produse în serie și egalează astfel recordul stabilit de Mercedes-Benz CLA Coupé.

Mercedes-Benz A-Klasse Limousine, V177, 2018 Mercedes-Benz A-Class Sedan, V177, 2018

Această reușită de design este cu atât mai apreciabilă cu cât trupul zvelt al sedanului ascunde un habitaclu spațios.
Un capitol crucial în dezvoltarea Clasei A Sedan a fost spațiul oferit pentru pasagerii din spate la nivelul capului. Formatul de sedan nu a adus doar spațiu suplimentar în comparație cu CLA Coupé. Cu o valoare de 944 mm, Clasa A Sedan oferă cel mai generos spațiu din tot segmentul său, la nivelului capului pasagerilor din spate. Totodată, ampatamentul de 2.729 mm al sedanului compact este apropiat de cel de 2.760 mm al fostei generații Clasa C, care se înscrie într-un segment superior. La rândul său, volumul de 420 de litri al portbagajul îi permite Clasei A Sedan să joace și rolul de unică mașină a unei familii. Decupajul amplu al portbagajului (950 mm lățime) și funcția opțională de deschidere a portbagajului prin simpla mișcare a piciorului sub spoilerul spate sunt alte exemple ale atenției pe care constructorul german a acordat-o laturii utile.

Toate acestea completează confortul, rafinamentul și ambianța modernă care definesc toate modelele din noua generație Clasa A.

Mercedes-Benz A-Klasse Limousine, V177, 2018Mercedes-Benz A-Class Sedan, V177, 2018

În centrul planșei de bord regăsim noul sistem infotainment MBUX cu ecran tactil, de care Clasa A a dispus înaintea modelelor superioare din gama Mercedes-Benz. MBUX face parte din echiparea standard și este oferit în trei versiuni. Cea de bază cuprinde două display-uri cu diagonală de 17,78 cm. Dar clienții pot alege și variante care grupează fie un display de 17,78 cm cu unul de 26 cm, fie două display-uri de câte 26 de cm. Este un spectacol digital sofisticat, dar și util. MBUX contribuie la o interacțiune om-mașină foarte avangardistă. Afișajele instrumentarului de bord oferă o diversitate de opțiuni de configurare. Iar butoanele tactile de pe volan nu sunt doar foarte intuitive, ci oferă posibilitatea navigării prin meniuri cu lejeritate și fără a fi nevoie să iei mâinile de pe volan. Răsfoiești și selectezi prin meniuri cu un singur deget, ca pe ecranul unui smartphone.

Opțional, se pot adăuga head-up display și touch-pad amplasat în consola centrală. Dar ceea ce face cu adevărat umană interacțiunea cu mașina este sistemul de comandare vocală a unui spectru larg de funcții. Șoferul sau pasagerii trebuie doar să rostească mai întâi “Hey Mercedes”, iar mai apoi să enunțe ce doresc într-un limbaj cu formulare naturală. Asta nu sporește doar confortul și siguranța, ci și atașamentul pe care îl ai față de mașină. Practic a început era în care putem dialoga cu automobilul, iar Mercedes-Benz Clasa A Sedan oferă unul dintre cele mai avansate sisteme de control vocal. Poți acționa vocal funcții ale sistemelor de climatizare și navigație, poți controla sistemul audio, poți dicta mesaje text și face apeluri telefonice, sau poți enunța doleanțe uzuale precum: “Vreau o cafea” sau “Găsește o benzinărie”. Este un mod de interacțiune molipsitor, chiar dacă sistemul nu recunoaște încă limba română. Cu un minimum de engleză, vei constata că intri într-un dialog real cu mașina.
În plus, mașina folosește inteligența artificială pentru a-ți învăța reglajele preferate și traseele uzuale și, opțional, poate completa grafica sistemului de navigație cu imagini generate de tehnologia realității augmentate.

Cumva, Mercedes-Benz Clasa A Sedan știe să-ți fie asistent personal. Iar asistarea inteligentă este regăsită și la capitolul sistemelor care servesc siguranței. Acestea au fost adoptate de la limuzina Clasa S. Inclusiv în echiparea standard, Mercedes-Benz Clasa A Sedan este dotat cu sistem de frânare automată (Active Brake Assist) care detectează nu doar automobile, ci și pietoni și cicliști. Tot standard este sistemul Active Lane Keeping Assist. La viteze între 60 și 200 km/h acesta transmite vibrații prin volan pentru a-l atenționa pe șofer când mașina părăsește marcajele benzii de rulare fără semnal prealabil. Dacă se încalcă o linie continuă, atunci direcția mașinii este corectată automat. Această intervenție automată este activată și când se trece peste liniile întrerupte, doar dacă există pericolul coliziunii cu vehicule care se apropie din lateral sau din față.
Experiența și ambianța de la volanul lui Mercedes-Benz Clasa A Sedan denotă per ansamblu avangardism și sofisticare. Iar asta se observă și în detaliile care dau personalitate habitaclului, precum gurile de ventilație rotunde care seamănă cu niște turbine și pachetul opțional de lumini ambientale cu 64 de culori selectabile.
Diversitatea opțiunilor caracterizează și gama de gama de motorizări, care oferă un spectru amplu de alternative. Cei care doresc propulsor pe benzină au la dispoziție motorul de 1.332 cmc în versiunile de 136 CP și 163 CP pentru modelele A 180 și A 200. Variantele A 200 și A 250 folosesc motorul de 1.991 cmc, care dezvoltă 190 CP, respectiv 224 CP, și pot fi comandate și împreună cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC. Vârful de gamă este Mercedes-AMG A 35 4MATIC, cu motor de 1.991 cmc și 306 CP. Propunerile diesel sunt A 180 d, cu 1.461 cmc și 116 CP, și A 220 d, care are 1.950 cmc și oferă două variante de putere: 150 sau 190 CP.

Mercedes-Benz A-Klasse Limousine, Iridiumsilber, Interieur: AMG Line schwarz, Artico Dinamica schwarz Mercedes-Benz A-Class Sedan, Iridium silver, Interior: AMG Line black, Artico / dinamica microfibre black

Noi am testat modelul A 180 d, care are tracțiune față și transmisie automată cu ambreiaj dublu și 7 trepte. Aceasta este versiunea de bază pentru alternativele diesel din gama Mercedes-Benz Clasa A Sedan, ceea ce a pus cu atât mai mult în evidență standardele foarte înalte ale acestui model. Resursele propulsorului turbo de 1.461 cmc sunt foarte eficient valorificate de transmisia cu dublu ambreiaj. Drept urmare, A 180 d este creditat cu un consum mediu încadrat în intervalul 4,4 – 5,0 l/100 km. Atât motorul, cât și transmisia au un răspuns cizelat, cursiv. Vibrațiile propulsorului sunt la un nivel redus, iar sunetul său este bine estompat, ceea ce contribuie la confortul acustic de care se bucură pasagerii. A 180 d se dovedește un cruiser de cursă lungă, care știe să fie cât mai chibzuit cu combustibilul, dar și să ofere un ritm susținut pe autostradă. Un rol important în ținuta de drum îl are și sistemul DYNAMIC SELECT, care face parte din echiparea standard. Acesta oferă șoferului posibilitatea selectării modurilor de rulare Eco, Comfort, Sport și Individual, care modifică răspunsul motorului și transmisiei. Indiferent de modul selectat am apreciat reglajul sistemului de direcție. Precizia acestuia este un punct forte al ținutei de drum. Așii din mâneca lui A 180 d sunt manevrabilitatea și confortul, asigurate de sistemul de direcție și suplețea suspensiilor. Nivelul de confort este înalt și pentru versiunile lui Clasa A Sedan echipate cu suspensie cu bară de torsiune la puntea spate. Dar opțional sunt oferite amortizoare adaptive, cu răspuns reglabil prin DYNAMIC SELECT. De asemenea, modelele care au motorizări puternice, tracțiune integrală, amortizoare adaptive, sau roți mari, sunt echipate cu suspensie spate cu patru brațe.

Mercedes-Benz A-Klasse Limousine, Iridiumsilber, Interieur: AMG Line schwarz, Artico Dinamica schwarz Mercedes-Benz A-Class Sedan, Iridium silver, Interior: AMG Line black, Artico / dinamica microfibre black

Prin toate tehnologiile sale inteligente, prin designul care te obișnuiește cu privirile admirative ale celorlalți participanți la trafic, dar și prin ținuta de drum confortabilă, Mercedes-Benz Clasa A Sedan te face să te simți răsfățat. De altfel, pe lista sa de dotări pentru confort sunt înscrise opțiuni pe care întâlnim în mod tipic la limuzine. Scaunele multicontur, ce pot dispune și de sistem de climatizare și funcție de masaj se remarcă în acest sens.

Toate acestea se contorizează în favoarea unui sedan șarmant, care știe să adapteze la formatul său compact un nivel de rafinament și tehnologii avansate ce păreau rezervate pentru sedanuri din segmentul de lux. Cu asemenea argumente, Mercedes-Benz Clasa A Sedan se distinge drept cel mai sofisticat sedan din segmentul compact.

Mercedes-Benz A 180 d Sedan
DATE TEHNICE
Preț de listă cu TVA (euro): de la 32.332
Putere (CP/rpm): 116/4.000
Cuplu (Nm/rpm): 260/1.750
0-100 km/h (s): 10,6
Viteză maximă (km/h): 206
Consum mediu (l/100 km): 4,4-5,0
Emisii CO2 (g/km): 115-132

Citeste si...

Test Mitsubishi Pajero - Pe culmi înalte
Test Drive: Mazda CX-5 - Calități emoționale

Lasa un comentariu:

Comentarii