Advertisement
TEST-DRIVE — martie 26, 2015 at 1:07 pm

Test Drive Megane RS Trophy: Toleranță Zero

by

F87A7413

Megane RS Trophy demonstrează din nou că un lucru bine făcut nu trebuie schimbat radical, ci doar îmbogățit pe alocuri cu ingrediente rare.

 

Mereu am fost de părere că Renault construiește cele mai bune hot-hatch-uri, indiferent dacă vorbim despre Twingo RS, Clio RS sau despre Megane RS. Partea mai puțin bună este că una dintre ele și-a pierdut farmecul de odinioară. Și mă refer aici la Clio RS. Noua generație pare inspirată din jocurile video și oferă cam tot aceleași recompense. Nu mă înțelege greșit, Clio RS este în continuare o mașină rapidă, dar nu mai este la fel de antrenantă. Fiind echipată exclusiv cu o transmisie automată – chiar dacă este una incredibilă – și cu un șasiu mai „moale“, dar și cu un motor mai mic, de 1,6 litri, turbo, Clio RS nu mai este acea mașină aproape perfectă. Da, a câștigat la partea de gadget‑uri și echipamente hi-tech, dar o mașină de genul acesta ar trebui să pună un preț mai mic pe acest gen de recompensă. Tocmai din acest motiv m-am temut că viitorul Renault Megane RS ar putea avea aceeași soartă, mai ales după ce am condus această ediție specială: Trophy.

Cred cu tărie că sunt puține mașini pe lume care să te încânte mai tare decât acest hot-hatch veritabil. Cu un motor de 2,0 litri, supraalimentat, Megane RS Trophy dezvoltă 275 de cai-putere și un moment motor de 370 Nm. Diferența de putere față de modelul de serie nu este foarte mare, dar este suficientă pentru a-i da lui Megane RS Trophy acel plus care-l transformă într-o mașină cu totul specială. Pe lângă ceva forță în plus, Megane RS Trophy vine și cu o coloană sonoră semnată Akrapovic. În fapt, un eșapament complet din titan, care cântărește doar patru kilograme, construit de compania slovenă, iar partea finală, „ornamentală“, este realizată din carbon.

Mai mult, suspensia este „încurajată“ de amortizoarele reglabile, Road&Track, puse la dispoziție de suedezii de la Öhlins și pot fi setate manual în funcție de preferințele tale pentru a-ți asigura tot suportul de care ai nevoie pentru a devora viraje. Și asta nu e tot. Un diferențial cu alunecare limitată este prezent în echiparea standard pentru a face tot ce știe el mai bine astfel încât puntea față să ofere în permanență cel mai ridicat nivel de aderență. Și, dacă tot am adus vorba de aderență, Megane RS Trophy este echipat cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup ce stau pe jante de 19 inch și suportă cu brio orice metodă de tortură la care le vei supune prin intermediul pedalelor și al volanului.

În interior, Renaut Megane RS Trophy continuă să te încânte prin elemente demne de o ediție limitată. Scaunele superbe sunt semnate de RECARO, au în construcția lor materiale compozite pentru a fi cât mai ușoare și sunt îmbrăcate în Alcantara pentru o notă de exclusivism. Mai departe, ecranul sistemului multimedia se transformă la cerere într-un adevărat monitor al performanței. R.S. Monitor 2.0 pare preluat și el din jocurile video, însă oferă o serie de informații utile precum unghiul de bracaj, puterea folosită, valoarea momentului motor pus la lucru, dar poate fi și un cronometru pentru turele pe circuit. În plus, „monitorul“ afișează și date legate de valoarea accelerațiilor laterale, precum și a celor înregistrate în timpul frânării. Da, pare o jucărie și, din multe considerente chiar este, dar R.S. Monitor 2.0 îți oferă o serie de date pe care nu ai avea cum altfel să le afli decât apelând la un sistem de monitorizare extrem de costisitor.

Lăsând la o parte toate elementele „tehnice“ care îl transformă pe Renault Megane RS Trophy într-o mașină deosebită, cel mai important este sentimentul pe care îl ai în momentul în care ai început să îl conduci și să îi forțezi limitele. Transmisia manuală cu șase rapoarte este superbă, are o cursă scurtă, iar direcția este absolut superbă, oferindu-ți în permanență tot feedback‑ul de care ai nevoie. Iar șasiul este unul care ar trebui dezbrăcat de caroserie și expus într-un muzeu de artă contemporană. Agilitatea, viteza cu care mașina schimbă direcția de mers, forța de a accelera și nivelul de aderență sunt exemplare.

Renault Megane RS Trophy este una dintre cele mai pure mașini pe care le-am condus în ultima vreme. Te conectează, te obosește, te lipește de scaun și te uimește în fiecare viraj. Chiar sper să nu se schimbe și să nu devină artificială doar de dragul evoluției •

 

Highlights:

Anvelopele Michelin Pilot Sport stau pe jante de 19 inch și oferă toată aderența necesară.

Megane RS Trophy îți aduce aminte că nu ai nevoie de prea multe sute de cai pentru a te distra la volan.

Citeste si...

BMW X6 M: rating maxim
Test Comparativ: BMW Seria 7 vs Jaguar XJ - Jos Pălăria

Lasa un comentariu:

Comentarii