Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 11, 2016 at 12:53 pm

Test Drive: Mazda MX-5 – Visul unui început de toamnă

by

Visul unui început

de toamnă

Un roadster are întotdeauna un farmec aparte. Mai ales dacă este vorba despre Mazda MX-5, un roadster cu două locuri, distins cu numeroase premii, care a fost construit pentru comuniunea perfectă dintre șofer și mașină. 

Text: Cosmin Barbu; Foto: Dragoș Savu

O alegere grea pornește de la alternativele pe care le ai. În alegerile grele, alternativele se situează la același nivel. Sau, o alternativă e mai bună decât cealaltă în anumite privințe, în timp ce cealaltă alternativă te convinge din alt punct de vedere. Și, așa ajungi uneori să crezi că, per total, nicio alternativă nu e mai bună decât cealaltă. În schimb, cu Mazda MX-5 totul este simplu mulțumită unui set de calități care definesc clar motivul pentru care te lași sedus de această mașină.

În primul rând, Mazda MX-5 este o alegere ușoară pentru că deja are statutul de legendă în lumea auto. Japonezii au pus întotdeauna accent pe legătura dintre șofer și automobil și nu au dat greș niciodată. Ultima generație se remarcă prin aspectul sportiv și este singura mașină din istorie care a câștigat premiile Mașina Anului în Lume și Mașina cu cel mai bun design din lume în anul 2016. Este o alegere ușoară pentru cei care își doresc o mașină doar pentru plăcerea pură de a conduce. În cazul lui MX-5, plăcerea de a conduce nu este neapărat raportată la numărul cailor putere, ci este redată mai degrabă de o caroserie ușoară, de o direcție precisă și de o suspensie foarte bine echilibrată. Și ca să nu stai prea mult pe gânduri, MX-5 este disponibil în doar două variante de motorizare pe benzină și, din fericire, nu ai opțiunea unei transmisii automate care să fure puțin din farmecul mașinii.

Am avut ocazia să conduc și generația precedentă de Mazda MX-5 și, deși nu am avut nimic de comentat cu privire la performațele vechiului model, îmi aduc aminte că era destul de obositoare la drum lung. Pot spune că noua generație a depășit cu brio câteva obstacole. Pentru început, MX-5 nu mai este un roadster distractiv care te obosește la drum lung, ci un roadster distractiv la volanul căruia poți parcurge liniștit un drum lung de câteva ore. În altă ordine de idei, noul model este mai brutal dacă îi ceri asta. Motorul pe benzină de 2,0 litri și 160 de cai putere se potrivește perfect acestei mașini care cântărește doar 1.015 kg, incluzând și un șofer de 75 kg.

mediu_ssd4488

Legătura emoțională este instantanee. MX-5 este un roadster cu două locuri construit pentru plăcerea pură de a conduce.

mediu_ssd4564

Mazda MX-5 este genul de mașină cu care te distrezi și la 50 km/h. Este atât de agilă! Iar față de fostele generații pare și mai „nervoasă”, deși nu puterea brută îți aduce un zâmbet pe buze, ci felul în care croșetează virajele.

Oferă performanțe dinamice foarte bune și urcă frumos în ture, producând un timbru de eșapament incitant, motive pentru care îl consider alegerea potrivită pentru a te bucura din plin de acest roadster excelent. În plus, nu trebuie să-ți faci griji cu privire la tracțiunea pe puntea spate, pentru că MX-5 are incluse în dotările standard un sistem electronic de control al stabilității ce poate fi dezactivat prin intermediul unui buton, dar și numeroase sisteme de asistență care se dovedesc a fi destul de utile. Pe lângă performanțele dinamice și plăcerea pură de a conduce pe care Mazda MX-5 ți le oferă, am fost surprins plăcut de consumul redus de combustibil care se încadrează în specificațiile furnizate de producător.

La interior, Mazda MX-5 păstrează lucrurile la fel de simple. Nu se decapotează electric, ci manual, în mai puțin de 10 secunde. Versiunea de top vine echipată cu absolut toate dotările de care ai nevoie. Are un sistem multimedia cu ecran tactil ce poate fi utilizat și prin intermediul unui buton rotativ, sistem de navigație, pilot automat, acces fără cheie, comenzi pe volan, conectivitate bluetooth, tot felul de senzori. În echiparea de vârf Revolution Top beneficiezi de scaune sport RECARO cu sistem audio Bose cu difuzoare integrate în tetiere ca să auzi mai bine muzica atunci când mașina este decapotată. Mai poți arunca un ochi prin curtea producătorilor germani, dar comparând și listele de prețuri, Mazda MX-5 reprezintă, după părerea mea, cea mai bună alegere în raport calitate/preț pe care o poți face. Nu cred că este doar părerea mea din moment ce este cel mai bine vândut roadster din lume.

mediu_ssd4689

Mașinile moderne ne-au obișnuit cu direcții și schimbătoare de viteze care par anesteziate. Nu îți transmit nimic! Dar MX-5 te trezește la viață. Direcția este foarte promptă și precisă, iar levierul schimbătorului de viteze este scund, are cursa scurtă și opune exact cât trebuie de multă rezistență.

Date tehnice Mazda MX-5 G160:

Preț de listă (cu TVA): de la 26.390 

Putere (CP): 160/6.000    

Cuplu (Nm): 200/4.600   

0-100 km/h (s): 7,3

Viteză maximă (km/h): 214

Consum mediu (l/100 km): 6,6

Emisii CO2 (g/km): 154

Citeste si...

Mitsubishi Outlander PHEV - Energy Drive
Test Drive: Nissan Leaf - Yes, it can!

Lasa un comentariu:

Comentarii