Advertisement
TEST-DRIVE — ianuarie 20, 2015 at 1:59 pm

Test Drive Lexus RX450h: SUV ECO

by

ROT_3349

Nu putem spune că un SUV hibrid poate reduce distrugerea stratului de ozon, dar conducând unul te vei simți mult mai bine. Cu atât mai mult cu Lexus RX450h face eforturi pentru a reduce pe cât posibil emisiile poluante.

 

Cu toții vrem o mașină puternică, deșteaptă, spațioasă, foarte bine echipată, dar care să consume puțin și, dacă se poate, să fie atentă și la mediul înconjurător. Acestea fiind spuse, variantele nu sunt deloc multe, iar dacă vrei ca mașina ta să dispună și de tracțiune integrală, să fie propulsată de un motor pe benzină și să fie și un SUV, atunci, practic, ai o singură variantă la dispoziție. Și ea se cheamă Lexus RX450h.

Practic, cu Lexus RX450h ai la dispoziție un sistem de propulsie hibrid, care are la bază un V6, de 3,5 litri, normal aspirat, ce dezvoltă 249 de cai-putere și un moment motor maxim de 317 Nm. Dacă lucrurile s-ar rezuma aici, atunci cerințele mai sus menționate nu ar fi deloc îndeplinite. Din fericire, Lexus RX450h beneficiază și de aportul a două motoare electrice, care lucrează împreună cu motorul pe benzină, reușind să ofere o putere maximă combinată de 299 de cai-putere. În aceste condiții, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 7,8 secunde, are o viteză maximă de 200 km/h și obține un consum mediu 6,3 l/100 km, emițând doar 145 grame CO2/km.

Prin urmare, performanțele dinamice ale acestui SUV sunt demne de luat în calcul, cu atât mai mult cu cât modelul nostru de test este echipat și cu pachetul F Sport ce aduce cu sine un plus de agresivitate în design-ul RX-ului. În plus, suspensia controlabilă electronic oferă celui aflat la volan să aleagă între patru setări diferite ale înălțimii gărzii la sol și, atunci când te deplasezi cu viteză ridicată, mașina “coboară” automat pentru a îmbunătății dinamica, emisiile poluante și consumul de combustibil.

Transmisia automată, cu variator continuu de turație, are grijă să răspunde mereu la comenzile tale și, deși nu este la fel de rapidă precum transmisiile cu dublu ambreiaj, reușește să ofere un plus la capitolul confort, dar și să eficientizeze emisiile și consumul. Și pentru că Lexus RX450h nu duce lipsă de tehnologie, ai la dispoziție și patru moduri diferite de rulare: Eco, EV, Snow și Sport.

Selectând modul EV, SUV-ul nipon se poate deplasa exclusiv propulsat de motoarele electrice, caz în care consumul și emisiile devin zero. Da, e adevărat, distanțele pe care Lexus RX450h le parcurge exclusiv în modul electric nu sunt foarte mari, iar viteza este limitată în jurul a 40 km/h, dar în traficul urban, economia este considerabilă.

La capitolul confort și rafinament, Lexus RX450h excelează printr-o silențiozitate impresionantă, dar și printr-un interior spațios și foarte bine echipate. Dotările sunt aproape nelimitate și include cam tot ce ți-ar putea trece prin cap. Așadar, ai la dispoziție un SUV cu aproape 300 CP, cu un consum de compactă și echipare de limuzină premium. Ce altceva ți-ai mai putea dori?

drive lexus RX 450h

Citeste si...

Test Drive Volvo XC60 – pledoarie pentru siguranță
Test Drive Jaguar XF - Instinct

Lasa un comentariu:

Comentarii