Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 15, 2015 at 9:45 am

Test Drive Land Rover Discovery Sport – Pasiune

by

Land Rover Discovery Sport4

Când mă gândesc la mașini premium, gândurile îmi zboară imediat în Germania, pentru că modelele nemților oferă cam tot ce ai nevoie de la o mașină. Fie că e vorba de o mașină sport, fie că e vorba de o mașină de familie, de o limuzină business sau de un SUV compact pe care poți să-l iei și la o plimbare la munte.

Dar asta oferă și englezii. Doar că o fac într-un mod ceva mai diferit. Și pentru asta am apreciat întotdeauna mașinile englezilor. Le-am apreciat pentru că sunt capabile să dea naștere unei pasiuni între om și automobil și pentru că pasiunea aceasta poate să îndeplinească și multe dintre obiectivele tale.

Discovery Sport este cel mai nou membru al mărcii Land Rover. La prima vedere, ai putea spune că nu are nimic în comun cu deja consacratul Discovery pentru că nu se aseamănă mai deloc. Acest lucru poate fi un avantaj sau un dezavantaj. Depinde foarte mult din ce unghi privești.

Designul lui Discovery Sport a fost puternic influențat de Range Rover Evoque. Personal, prefer masculinitatea lui Discovery 4, dar noul Discovery Sport se integrează perfect în jungla urbană în care oricum ne petrecem mai tot timpul. Aici e vorba de gusturi, dar în continuare îți voi spune de ce Discovery Sport este un SUV premium compact și versatil care poate să bifeze foarte multe dintre obiectivele sau necesitățile tale.

Deși nu arată ca un Discovery 4, se comportă ca unul. Modelul din test este echipat cu varianta cea mai puternică a propulsorului diesel de 2,2 litri și cu o transmisie automată cu nouă rapoarte. Cei 190 de cai-putere și cuplul motor de 420 Nm apropie modelul britanic de performanțele rivalilor germani.

Land Rover Discovery Sport rămâne rareori fără putere, iar transmisia automată este performantă și schimbă treptele de viteză rapid. În plus, în oraș, Discovery Sport se conduce foarte bine datorită sistemului de direcție cu un feeling plăcut, dar și mulțumită nivelului de confort oferit, mai ales că nivelul de echipare este cât se poate de generos.

Discovery Sport nu este un off-roader în adevăratul sens al cuvântului, dar sistemul Terrain Response îl face să se descurce mai bine pe teren accidentat decât aproape orice alt model din această clasă.  Pentru deplasarea în teren accidentat, sistemul Terrain Response dispune de setările Grass, Gravel and Snow, Mud and Rut și Sand, iar pentru carosabil, este disponibilă o setare dinamică ce asigură un comportament mai sportiv.

Și pentru că cel mai mult timp îl petreci în mașină, trebuie să-ți mai spun că, deși e vorba de preferințe, interiorul arată foarte bine, iar materialele sunt de calitate. Discovery Sport este incredibil de spațios pentru dimensiunile sale. Poți să iei cu tine chiar șapte persoane, iar scaunele din piele cu reglaj electric sunt confortabile.

Personal, sunt pasionat de tehnologie. Chiar dacă nu le folosesc sau chiar dacă le folosesc foarte rar, aș vrea ca mașina mea să fie echipată cu tot felul de gadgeturi. La acest capitol, versiunea de echipare HSE ar trebui să multumeasca orice pasionat de tehnologie.

Discovery Sport are un sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch, sistem de navigație, cameră pentru mersul cu spatele, conectivitate Bluetooth, funcție TV și posibilitatea de afișare a două tipuri de informații, una pentru șofer și alta pentru pasager.

Iar dacă îți plac activitățile outdoor, poți să arunci o privire peste accesoriile puse la dispoziție de Land Rover. Acestea includ suport pentru bicicletă sau schiuri, cutie portbagaj de mare capacitate, bare transversale și alte accesorii prin care îți poți echipa mașina pentru aventură.

 

Highlights:

Lui Discovery Sport îi poți da un verdict favorabil chiar de la prima vedere. Bazat doar pe priviri discrete.

Excelență: Sistemul Terrain Response oferă performanțe ridicate în teren accidentat.

 

Date tehnice:

Model: Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 190CP HSE
Preț de pornire (cu TVA): 50.220 euro
Putere (CP/rpm): 190/3.600
Cuplu (Nm/rpm): 420/1.750
0-100 km/h (s): 8,9
Viteză maximă (km/h): 188
Consum mediu* (l/100 km): 6,1
Emisii CO2* (g/km): 161
*pentru versiunea cu 5 locuri

Citeste si...

Haihui pe cărări
Test Drive: Mazda MX-5 RF - Singuri în noapte

Lasa un comentariu:

Comentarii