Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 18, 2017 at 9:03 am

Test Drive: Hyundai i30 – Decizii raționale

by

Decizii raționale

Hyundai devine un jucător din ce în ce mai important pe piața auto, iar acest lucru se simte de la generație la generație. 

Text: Andrei Barbu    Foto: Cars Photo

Noul Hyundai i30 este probabil cea mai interesantă propunere din acest moment a clasei compacte. Este o mașină cu un design nou, modern și foarte atractiv. În plus, i30 nu sacrifică deloc spațiul din interior pentru a șoca prin design, ci reușește să combine totul într-o formă plăcută și foarte bine ancorată în prezent. Iar calitatea finisărilor, a materialelor și modul general în care noul i30 este fabricat surprinde în cel mai plăcut mod posibil, mai ales dacă nu ești familiarizat cu gama de modele Hyundai. În interior, i30 propune o adevărată revoluție în materie de design, layout și mai ales echipamente de asistență, siguranță și infotainment. Totul pare pus la punct și nu e loc de nici cea mai mică eroare. Acest lucru se datorează faptului că mașina a fost dezvoltată în întregime în Europa, a fost testată intens pe Nurburgring și pe șoselele din Europa, tocmai pentru că tipologia clientului european este una aparte, foarte exigentă. Roadele acestor teste amănunțite se fac simțite imediat, pentru că noul i30 are o ținută de drum ireproșabilă și este o mașină pe care îți dorești să o conduci în fiecare zi.

În segmentul compact, există foarte puțin producători care reușesc să ofere un mix optim între confort și sportivitate, dar noul i30 demonstrează că Hyundai și-a făcut foarte bine temele. Pur și simplu, suspensia lucrează fără reproș, fără zgomote sau vibrații, reușind în acelși timp să țină bine în frâu orice mișcare de ruliu și să ofere un grad de confort foarte ridicat. Motorizarea, în cazul testului nostru, este una pe benzină, de 1,4 litri, ce dezvoltă 140 de cai-putere la 6.000 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 242 Nm disponibil între 1.500 și 3.200 de rotații pe minut. 

medie RGB1

Interiorul se distinge prin finisări de foarte bună calitate și prin ergonomie.

medie ROT_1009

Suspensiile estompează eficient denivelările din carosabil și asigură o ținută de drum confortabilă.

Alături de o transmisie automată cu șapte trepte, i30 reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde și să atingă o viteză maximă de 205 km/h. Sigur, Hyundai i30 nu își propune să fie o mașină sport, însă performanțele sale dinamice nu sunt deloc de neglijat și nici nu vei simți nevoia de mai multă putere. În plus, cutia automată cu șapte trepte contribuie din plin la un consum mediu de 5,5 l/100 km, dar și la plusul de confort pe care noul i30 promite să ți-l ofere.

Am lăsat spre sfârșit cea mai bună parte a lui i30, cea a interiorului și a dotărilor pe care le primești. În versiunea specială de lansare Exclusive, compacta celor de la Hyundai este echipată cu o serie extrem de bogată de sisteme de asistență. Pornind de la sistemul de avertizare la schimbarea benzii sau de la faza lungă cu funcție automată, până la sistem autonom de frânare sau sistem de atenționare pentru oboseală, totul te duce cu gândul spre un model premium. Mai mult, ai parte de pilot automat, de reglaj parțial electric pentru scaunul șoferul, de scaune față încălzite, de climatizare automată, de cameră video pentru mersul cu spatele, dar și de un display color, tactil, de 5 inch. În plus, luminile de drum sunt echipate cu tehnologie LED. Din punctul meu de vedere, noul i30 este mai pregătit ca niciodată să-și stabilească o poziție dominantă în clasa compactă, pentru că are de partea sa toate argumentele necesare unei decizii raționale și calculate.

mediu ROT_0975

Designul elegant și rafinamentul execuției sunt completate de o listă generoasă de echipările de siguranță și asistare a condusului.

HYUNDAI i30 1.4 T-GDI 7DCT

PUTERE (CP/rpm): 140/6.000
CUPLU (Nm/rpm): 242/1.500
0-100 km/h (s): 9,2
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 205
CONSUM MEDIU (l/100 km): 5,5
EMISII CO2 (g/km): 125

Citeste si...

Haihui pe cărări
Test Drive: Renault Megane Sedan - Carieră în ascensiune

Lasa un comentariu:

Comentarii