Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 12, 2016 at 10:47 am

Test Drive: Honda HR-V – Funcționalitate înainte de toate

by

Funcționalitate înainte

de toate

Densitatea de noi modele incluse în categoria SUV-urilor subcompacte nu face altceva decât să ridice nivelul jocului în care mai toți producătorii importanți sunt deja angrenați. 

Text: Andrei Barbu; Foto: Cars Photo

Honda poate fi numit un producător clasic prin abordare și execuție, excepția care confirmă regula fiind desigur noul Type-R. Totuși, în cazul mașinilor „normale“, producătorul nipon a fost destul de anost în ultima vreme, axându-se mai mult pe funcționalitate și caracter practic decât pe artificii de design. Este atât cazul Civic-ului, cât și cazul noului HR-V. Sigur, designul este subiectiv, dar pentru mine noul mini-SUV nu spune nimic interesant. Pe de altă parte, scopul acestei mașini este cu totul altul decât acela de a stârni emoție. HR-V este o mașină calculată, sobră, dar care își îndeplinește toate sarcinile esențiale cu brio. Construită cu scopul de a cuceri mințile raționale ale milenialilor pragmatici aflați în căutarea unei aventuri preponderent urbane, dar cu mici și scurte escapade către zonele turistice, HR-V are de partea sa o serie de atuuri care se lasă greu descoperite. Primul dintre ele este ascuns sub capotă și vine sub forma unui motor diesel de 1,6 litri care-ți pune la dispoziție fix 120 de cai-putere și 300 Nm. În cazul mașinii de test, echipat cu transmisie manulă, sprintul de la 0 la 100 km/h durează 10,1 secunde, în timp ce viteza maximă este de 192 km/h. Silențios, cu o elasticitate remarcabilă și reprize de accelerație destul de bune, acest motor te surprinde prin modul plăcut în care răspunde comenzilor tale.

În plus, ce nu spun datele tehnice este faptul că transmisia manuală este absolut delicioasă, acționată prin intermediul unui schimbător de viteze scurt, care-ți pică în palmă mai bine decât unele ce echipează mașini cu pretenții de sportive. Precise și prompte, fiecare dintre multele utilizări ale schimbătorului îți oferă o satisfacție greu de egalat într-un segment în care precizia pare de multe ori lăsată în plan secund.
Păcat însă că motorul nu este la fel de sprinten precum lasă cutia să crezi că poate fi. Avantajul său însă este evident atunci când vine vorba de consum. Mai exact, unul mediu venit din partea producătorului promite 4,0 l/100 km. În realitate sunt 5,0 l/100 km într-un stil de condus normal spre economic, dar trebuie să recunoaștem că nu multe mașini sunt capabile să-ți ofere o astfel de economie. Iar acest lucru va cântări destul de mult în decizia tânărului rațional care muncește opt ore pe zi cu sârguință pentru a-și permite o mașină care să-i reprezinte caracterul serios și calculat. Mai departe, un alt punct forte al mașinii este interiorul.

mediu-rot_3959

Monotonia exteriorului ascunde o mașină care știe să se distreze când e cazul, dar care preferă de cele mai multe ori să fie copilul cuminte.

mediu-rot_3935

Cutia de viteze manuală și sistemul de direcție te surprind plăcut prin răspunsul lor prompt și precis. Alături de șasiul bine reglat, aceste calități fac din Honda HR-V o mașină plăcută la condus.

Gândit, desenat și dedicat funcționalității, habitaclul Hondei HR-V te face să te întrebi cum și de ce nu s-a gândit nimeni la soluțiile pe care le oferă Honda acum. De exemplu, sub bancheta spate există un amplu spațiu de depozitare care este atât de util încât te vei bucura pe deplin de existența lui. Mai mult, întregul aspect al interiorului, de la design până la materialele și culorile folosite, te duce cu gândul spre un segment premium care de multe ori se dovedește mult mai greu accesibil.
Un al treilea punct forte este felul în care Honda HR-V se conduce. Și spun asta pentru că designul exterior te pregătește pentru o experiență ceva mai distantă și mai timidă când vine vorba despre comportament dinamic. Să nu crezi acum că HR-V este un Type-R deghizat, dar mașina este surprinzător de bine echilibrată, mai ales că este ajutată de un sistem de direcție care răspunde foarte bine comenzilor tale, dar și de un șasiu extrem de bine gândit. Dacă iei în calcul și cutia de viteze despre care vorbeam mai sus, HR-V devine o mașină chiar distractivă.  

Acum, partea mai puțin bună a mașinii este sistemul de control și ecranul tactil prin care interacționezi cu majoritatea funcțiilor. Deși lăudat de Honda, acest sistem – ce are la bază un Android – mă face să-mi aduc aminte de copilărie și de PC-ul care se tot bloca. Pur și simplu sunt prea multe „bug-uri“ pentru a putea fi ignorate. Ecranul tactil, care deși în teorie funcționează într-un mod similar cu al unui smartphone, devine puțin enervant pentru că sensibilitatea sa nu pare foarte bine calibrată și de multe ori comenzile pe care vrei să le execuți nu sunt aceleași cu cele pe care sistemul le execută. În apărarea celor de la Honda, sunt sigur că un update de soft va rezolva multe dintre aceste probleme, așa că nu trebuie penalizată mașina prea tare din acest motiv. În plus, sunt utilizator de iOS, așa că Androidul îmi este complet străin și antipatic.
Honda HR-V nu este o mașină care să te cucerească la prima vedere, dar dacă ai răbdare să o descoperi îi vei aprecia înzecit punctele forte. Asta dacă nu te-ndrăgostești înainte de Mazda CX-3.

mediu-rot_3979

Interiorul se remarcă prin soluții utile, precum faptul că sub bancheta spate există un amplu spațiu de depozitare. Materialele sunt de calitate. Însă calibrarea sensibilității ecranului tactil din centrul planșei de bord trebuie îmbunătățită.

Date tehnice Honda H-RV 1.6i-DTEC Elegance:

Preț de listă (cu TVA): 23.388 

Putere (CP): 120/4.000  

Cuplu (Nm):  300/2.000   

0-100 km/h (s): 10,1

Viteză maximă (km/h): 192

Consum mediu (l/100 km): 4,0

Emisii CO2 (g/km): 104

Citeste si...

Test Comparativ: BMW Seria 7 vs Jaguar XJ - Jos Pălăria
Test Drive: Nissan Juke - Think outside the box

Lasa un comentariu:

Comentarii