Advertisement
TEST-DRIVE — august 2, 2016 at 2:33 pm

Test Drive: Honda Civic Tourer – Cultivând spiritul Civic

by

Cultivând spiritul Civic

Honda Civic Tourer nu este un break compact obișnuit,  nici pe dinafară, nici pe dinăuntru. Spațios, cu o calitate a fabricației de invidiat, plăcut de condus și cu un look de navă spațială, break-ul familiei Civic te cucerește cu ușurință.  

Text: Marius Băcilă; Foto: Marius Dincă

Honda Civic Tourer este un model care s-a lăsat așteptat destul de mult, apărând în 2014, la doi ani după ultima generație a versiunii hatchback a popularei compacte nipone. Generația anterioară nu a avut o versiune break, nici cea dinaintea ei. Și, când vedem cât de bine se pricepe Honda să îmbine caracterul practic cu plăcerea de a conduce și cu o anumită notă personală care deosebește în mod clar modelele sale de cele ale concurenței, nu putem decât să constatăm că piața auto a pierdut destul de mult prin absența lui Civic Tourer din gamă timp de peste 10 ani. Aspectul exterior al break-ului japonez polarizează opiniile destul de mult. Unii spun că arată nemaipomenit, alții că nu se pot uita în direcția lui, darămite să-l mai și cumpere. Stilul agresiv și distinctiv al hatchback-ului a fost preluat și transformat oarecum în ceva și mai radical, cu proporțiile ușor dezechilibrate prin adăugarea portbagajului lung și drept. Noi am fost cuceriți de designul atipic încă din prima clipă.

Interiorul continuă tendințele radicale ale exteriorului și, ca estetică, ne-a convins destul de repede, mai ales că aspectul de navă spațială este dublat de o calitate ireproșabilă a materialelor și a finisărilor, în stil tipic Honda. Pe de altă parte, ergonomia ar putea fi mai bună, multitudinea de butoane împrăștiate în mai multe straturi fiind destul de greu de reținut și informațiile din bord nefiind foarte intuitiv de urmărit. Chiar și așa, după o perioadă de acomodare începi să te simți foarte în largul tău la bordul mașinii, ajutat de poziția la volan foarte naturală și confortabilă, făcută parcă pentru a străbate distanțe lungi. Postul de conducere seamănă oarecum cu cel al unui avion, șoferul fiind înconjurat de cotieră, consola centrală și profilul ușii, ceea ce conferă un sentiment foarte plăcut.
Odată pornit la drum, constați că noul Civic Tourer se conduce foarte ușor și transmite aceeași senzație de calitate și soliditate pe care o percepi și vizual. Suspensia lucrează excelent peste denivelări, fără a deveni prea moale în conducerea sportivă pe viraje, direcția este ușoară, promptă și precisă, per total, mașina este foarte plăcută de condus în cam toate situațiile imaginabile. Confortul este de prim rang din toate punctele de vedere: suspensii de calitate, silențiozitate în regim de croazieră, poziție naturală la volan, cu susținere laterală foarte bună.

IMG_7982

Multitudinea de afișaje oferă un aspect avangardist, însă în detrimentul ergonomiei.

IMG_7777

Honda Civic Tourer știe să te facă să te simți bine: direcție promptă, suspensie excelentă, motor cu caracter sportiv, interior plăcut.

Motorul de 1,8 litri pe benzină, aspirat, nu duce lipsă de putere, la 142 CP, dar necesită turații mari ca să se exprime în mod optim, ceea ce i-ar putea descuraja pe cei obișnuiți cu motoarele turbodiesel de nouă generație, care nu au nevoie aproape niciodată să treacă de 3.000 rpm ca să ofere ce au mai bun. Pe de altă parte, odată ce te obișnuiești cu această caracteristică tipică motoarelor aspirate Honda, plăcerea de a conduce parcă se multiplică, mai ales pe un traseu sinuos, cu diferențe de nivel, unde lași motorul să-și cânte partitura la peste 4.500 rpm și el te recompensează cu o forță zdravănă de tracțiune, dublată de o regularitate în funcționare exemplară și de un sunet sportiv. Pentru entuziaștii conducerii sportive, un astfel de motor este însuși întruchiparea plăcerii la volan, dar, pentru șoferii „normali”, ar putea fi o corvoadă să biciuiești motorul de fiecare dată când ai nevoie de o depășire mai rapidă. Aici s-ar descurca foarte bine excelentul motor diesel de 1,6 litri de la Honda, dar acesta nu este oferit pe Civic Tourer pe piața din România.

Interiorul mașinii impresionează nu doar prin perspectiva șoferului, ci și în rest: portbagajul este foarte spațios și bancheta se rabatează foarte facil (împărțită 50/50), ajungând la un spațiu enorm de 1.668 de litri (mai mare decât al tuturor rivalilor direcți), cu un planșeu perfect plat. Pasagerii din spate sunt foarte bine primiți, cu spațiu excelent pentru picioare și pentru cap, iar șezutul banchetei se poate rabata, pentru a transporta obiecte mari pe locurile din spate. La un preț de pornire de 24.588 euro cu TVA (în versiunea cu transmisie manuală cu 6 trepte), noul Civic Tourer convinge prin calitate, plăcerea de a conduce, caracter practic și un stil neconvențional. 

IMG_7996

Caroseria nonconformistă ascunde un habitaclu spațios, cu un volum util de până la 1.668 litri.

Date tehnice Honda Civic Tourer:

Preț de listă (cu TVA): de la 24.588

Putere (CP):  142/6.500    

Cuplu (Nm):  174/4.300   

0-100 km/h (s): 9,5

Viteză maximă (km/h): 210

Consum mediu (l/100 km): 6,4

Emisii CO2 (g/km): 149

Citeste si...

Test Drive Jaguar XE - Al șaselea simț
Test Drive: Nissan LEAF – Acceptă schimbarea

Lasa un comentariu:

Comentarii