Advertisement
TEST-DRIVE — aprilie 12, 2016 at 3:53 pm

Test Drive Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Tech Edition

by

Anti stereotip

Honda Civic este o mașină care polarizează opiniile, ceea ce nu este tocmai un lucru rău în contextul aglomerației de modele din segmentul hatchback-urilor compacte. Designul nonconformist, motorul pe benzină aspirat și soluțiile de modularitate ingenioase îi oferă caracteristici distincte. 

Chiar dacă între clientela europeană și Volkswagen Golf există o poveste de dragoste aproape oarbă, nu toată lumea se îndrăgostește de stereotip. De aceea există modele precum Honda Civic care apelează la cei cu gusturi mai nonconformiste. Stilul cu detalii complicate al designului exterior îl regăsești odată urcat la volan, unde ești întâmpinat de o multitudine de ecrane și afișaje distribuite în toate zările planșei de bord, care este la rândul său împărțită pe mai multe trepte. Nu arată rău. După căderea soarelui este mai luminat decât Las Vegas noaptea. Dar grafica afișajelor își arată vârsta, iar dispunerea și împărțirea informațiilor și comenzilor necesită acomodare. Întâmplarea a făcut ca în timpul testului să se consume lichidul de parbriz. Desigur, am fost avertizați, ceea ce este bine, doar că avertizarea cu o simplă iconiță acoperea întregul afișaj multifuncțional din partea dreaptă a «boltei digitale». Avertizarea vizuală pentru lichidul de parbriz nu dispărea decât dacă apăsai pe un buton de meniu de pe volan. Iar apoi tot revenea la scurt timp. Insistența asta nu este doar deranjantă, ci acoperă cel mai util afișaj din bord, care arată inclusiv semnele de circulație de pe traseu. 

De altfel, Civic dispune de o listă bogată de sisteme de asistență a condusului: avertizare pentru mașinile din unghiul mort, sisteme de avertizare pentru o potențială coliziune frontală și funcția de frânare automată în cazul în care șoferul nu intervine (sistemul City-Brake Active), avertizare pentru părăsirea benzii de rulare și camera video pentru marșarier. De un real ajutor în înghesuiala din spațiile de parcare au fost senzorii pentru detectarea mașinilor care trec prin spatele lui Civic când faci o manevră în marșarier.

ROT_7344

Sistemul de oprire a motorului la semafor, indicatorul pentru schimbarea ideală a treptei de viteză și butonul pentru modul de rulare economic asistă șoferul în reducerea consumului de benzină.

ROT_7241

Motorul pe benzină aspirat al lui Civic a devenit o raritate în contextul proliferării soluției turbo.

Civic merită laude nu doar pentru pachetul de dotări de siguranță, dar și pentru soluțiile practice. Pe lângă faptul că are un portbagaj generos (477 l), șezuturile banchetei se ridică făcând loc pentru o bicicletă (cu roata față scoasă) sau pentru un câine. Este o soluție ingenios de simplă și utilă. De altfel, îți ia mai mult să te deplasezi de cealaltă parte a mașinii decât să ridici șezuturile banchetei. În ceea ce privește experiența de la volan, Civic are drept principal argument suspensia de o suplețe remarcabilă, care estompează foarte eficient orice tip de denivelare. Plăcută este și poziția înaltă a manetei cutiei de viteze. Dar Civic nu este o mașină cu caracter sport. Transmisia manuală cu șase trepte are o precizie decentă, însă direcția nu este comunicativă, mai ales la viteze de autostradă. Frânele răspund eficient. Însă dozarea cursei pedalei putea fi mai omogenă, pentru că sistemul de frânare intră în acțiune în deplinătatea sa spre finalul cursei pedalei.

Răspunsul liniar este în schimb o calitate a motorului aspirat pe benzină de 1,8 litri, care echipa mașina de test. Din păcate, cei 142 CP ai propulsorului nu se simt prea vioi. Consumul mediu înregistrat de noi pe trasee mixte a fost de 8,3 l/100 km. Dar Civic mai are un as în mânecă. Viitoarea generație va debuta în 2017, astfel că actualul model beneficiază de oferte atractive.

ROT_7121

Modelul testat este Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Elegance Tech Edition, o versiune oferită cu preț special de 15.990 de euro fără TVA, care vine însoțit și de garanția de 5 ani sau 160.000 km.

Date tehnice Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Tech Edition:

Preț de listă (cu TVA): de la 15.990 euro

Putere (CP): 142/6.500

Cuplu (Nm): 174/4.300

0-100 km/h (s): 9,4

Viteză maximă (km/h): 215

Consum mediu (l/100 km): 6,1

Emisii CO2 (g/km): 145

Citeste si...

Honda Civic: Să nu-i spui mamei...
Test Drive Volvo XC90 - Puterea de a fi fericit

Lasa un comentariu:

Comentarii