Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 17, 2016 at 1:06 pm

Test Drive: Ford Ranger – Cal de curse

by

Cal de curse

Participarea în Campionatul Național de Viteză în Coastă este un vis, dar care cere multe sacrificii, multă muncă și care acumulează oboseală cât pentru mute nopți nedormite. Tocmai de aceea, mașina pe care o folosești pentru a ajunge de la o etapă la alta este extrem de importantă. În cazul de față, noul Ford Ranger s-a achitat cu brio de sarcini și parcă nici n-a știut că are în spate o platformă și un Renault Clio Cup.  

Text: Andrei Barbu; Foto: Dragoș Savu

Cei mai mulți dintre piloții Campionatului Național de Viteză în Coastă – printre care mă număr și eu – își transportă singuri mașinile de curse la fiecare etapă. Cu siguranță, dacă bugetele ar permite, fiecare dintre noi ar apela la o firmă specializată și ar scăpa de această grijă, însă nu e cazul. Pentru mine, fiecare etapă începe joi la prima oră, când plec din București spre Câmpulung, acolo unde mașinile Yacco Racing România sunt pregătite și revizuite. Iar de la Câmpulung, drumul meu duce oriunde se organizează o etapă. La final de competiție, trebuie să merg din nou la Câmpulung să las mașina și de acolo la București. Prin urmare, nu e greu de înțeles de ce mașina de transport trebuie să fie confortabilă, puternică și cât se poate de versatilă. Pentru Trofeul Sinaia, una dintre cele mai importante etape din sezon, am folosit pe post de mașină de tractare noul Ford Ranger. Și foarte bine am făcut.

Echipat cu un motor diesel de 2,2 litri ce dezvoltă 160 de cai-putere și 385 Nm, cuplat unei transmisii automate cu șase rapoarte, noul Ford Ranger nu doar că s-a descurcat de minune, dar părea că nici măcar nu simte platforma și mașina agățate de cârlig. Doar în cazul frânărilor inerția mai mare a întregului ansamblu își făcea simțită prezența. În cazul accelerațiilor însă, Ranger-ul și transmisia îți oferă un nivel de siguranță optim, mai ales în condițiile în care de la Câmpulung la Sinaia a trebuit să parcurg traseul Rucăr-Bran.
Dar noul Ford Ranger oferă mult mai multe decât simplă forță de tracțiune. Segmentul pick-up-urilor a înregistrat o schimbare destul de importantă în abordarea clienților, iar fiecare producător important este conștient acum că un pick-up nu mai este privit strict ca un vehicul utilitar. Cu o nevoie din ce în ce mai serioasă de a te elibera de stres, de a fugi din oraș și de a căuta liniștea și aventura din natură, pick-up-urile devin vehicule recreaționale, care trebuie să ofere un nivel de confort cât mai apropiat de cel al unui SUV, dar trebuie să pluseze la capitolul versatilitate și abilități în teren accidentat. Dacă până acum câțiva ani un pick-up era acea mașină indestructibilă care te ducea din punctul A în punctul B indiferent de drum, acum lucrurile s-au schimbat.

mediu-f87a9263

Singurul moment în care Ford-ul Ranger „simte“ încărcătura pe care o tractează apare în momentul în care trebuie să frânezi ceva mai brusc.

mediu_ssd1738

Cu o masă maximă autorizată a ansamblului de 6.000 de kilograme, noul Ranger poate să tracteze mult mai mult decât o platformă și un Renault Clio Cup.

Ford Ranger te lasă să înțelegi încă de la primul contact cu mașina că a evoluat și că s-a transformat într-o mașină polivalentă. Lăsând la o parte designul exterior care, din punctul meu de vedere, îl face să fie extrem de atractiv, Ranger vine cu un interior în care te face să verifici de două ori dacă într-adevăr ești într-un pick-up. Materialele de calitate, tapițeria din piele, indicatoarele de bord, ecranul tactil și layout-ul comenzilor sunt fără reproș, motiv pentru care Ford Ranger devine o mașină în care îți dorești să petreci cât mai mult timp. Iar dacă interiorul nu era suficient pentru a te convinge, în versiunea testată, Ford Ranger este surprinzător de rafinat și de confortabil.

Motorul de 2,2 litri se face auzit doar atunci când apeși mai tare pedala de accelerație, iar cutia automată lucrează ireproșabil, furnizând schimbări line și precise. Sigur, la viteze mai mari zgomotul de vânt este prezent, la fel și cel de rulare, însă un pick-up se potrivește întotdeauna mai bine pe drumuri de munte decât pe autostradă. Cel mai greu lucru în cazul unei etape a Campionatului Național de Viteză în Coastă este întotdeauna drumul de întoarcere spre casă. Și asta pentru că vine după două zile pline de pilotaj și emoții care te seacă de energie și pentru că pornești la drum seara târziu, având în spate o platformă pe care trebuie să stea cuminte mașina de curse. Tocmai de aceea, mașina în care te urci este extrem de importantă. Pentru că trebuie să îți ofere siguranță indiferent de situație, trebuie să fie confortabilă și să îți vină în ajutor dacă e cazul. Iar în momentul de față, nu am mers cu nicio altă mașină mai potrivită pentru acest rol decât noul Ford Ranger. Cutia automată îți oferă un confort greu de egalat cât tractezi ceva masiv, iar mașina se conduce extrem de ușor, chiar dacă tot ansamblul are cu mult peste zece metri. În plus, sistemul multimedia e perfect pentru orice fel de roadtrip.

mediu-f87a9473

Cel mai greu lucru în cazul unei etape a Campionatului Național de Viteză în Coastă este întotdeauna drumul de întoarcere spre casă. Dar Ford Ranger te transportă în confort, tractând fără efort mașina ta de curse.

Date tehnice Ford Ranger 2.2 TDCi A6:

Putere (CP/rpm): 160/3.700

Cuplu (Nm/rpm): 385/1.500

0-100 km/h (s): 12,8

Viteză mxximă (km/h): 175

Consum mediu (l/100 km): 8,0

Emisii CO2 (g/km): 209

Citeste si...

Test Video: Comparativ Renault Clio vs Ford Fiesta
Test Drive Volvo XC90 - Puterea de a fi fericit

Lasa un comentariu:

Comentarii