Advertisement
TEST-DRIVE — noiembrie 5, 2015 at 5:44 pm

Test Drive Ford Mustang – Musclecar Downsizing

by

Musclecar Downsizing

Noul Ford Mustang își dorește din tot sufletul să iasă la joacă cu aristocrații europeni care până acum i-au cam râs în nas, iar de data asta nu cred că mai poate fi ignorat.

Încă din primul moment în care am văzut noul Mustang m-am îndrăgostit. Am așteptat multă vreme un urmaș adevărat al mașinii din anii ’60, un urmaș care să arate la fel de bine, dar care să fie adaptat timpului în care trăim. Și iată că cineva de la Ford a plecat atent urechea la cerințele europenilor, s-a uitat atent la concurență, iar rezultatul este pur și simplu surprinzător.

Am condus ambele variante de motorizări ale noului Ford Mustang, dar vreau să vorbesc doar despre una dintre ele. Cea despre care nu vreau să vorbesc este cea care, în România cel puțin, nu prea are logică, dar este cea pentru care Mustang‑ul este un musclecar. Da, V8-ul de 5,0 litri este superb, dar pentru cineva care se gândește serios să-și achiziționeze mașina asta, motorul 2.3 EcoBoost este versiunea mai potrivită.

De ce spun asta? În primul rând, din rațiuni financiare. Pe lângă faptul că prețul de achiziție este mai ridicat cu câteva mii bune de euro, pentru V8 trebuie plătită și acciza de lux, în valoare de 1,24 euro pentru fiecare centimetru cub în parte. Da, adică alte 6.200 de euro în plus. Pe urmă vine impozitul, RCA-ul și așa mai departe. Iar dacă te-ai hotărât să-ți iei un Mustang, atunci e clar că bugetul primează, motiv perfect pentru a te orienta spre motorul de 2,3 litri. Dacă bugetul n-ar fi o problemă, te-ai orienta spre un Seria 4 Coupe, spre un Audi A5 Coupe sau spre un Mercedes-Benz Clasa C Coupe, nu?

Acum, revenind la Mustang-ul nostru, să nu crezi că versiunea 2.3 EcoBoost e „castrată“. Nici pe departe. Sigur, nu are puterea V8-ului, dar, în 98% din cazuri nici nu vei simți vreo lipsă pentru că ai la dispozție 317 CP la 5.500 rpm și 432 Nm disponibili de la 3.000 de rotații pe minut.

Astfel, Ford Mustang 2.3 EcoBoost accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde! Versiunea pe care am condus-o este echipată și cu transmisia manuală cu șase trepte care mi-a adus aminte cât de plăcută e o cutie manuală făcută așa cum trebuie. Nu am mers cu transmisia automată cu niciuna dintre variante, dar sincer nici nu mi-aș fi dorit.

Pentru ce reprezintă noul Mustang, motorul de 2,3 litri, în combinație cu transmisia manuală este, zic eu, alegerea perfectă. Legat de comportamentul rutier, noul Mustang a făcut multe progrese.

Are acum o direcție asistată electrică ce răspunde foarte rapid la comenzi și care, deși puțin cam „moale“ și fără să transmită un feedback extraordinar, nu dezamăgește deloc. Noul Mustang vine, în sfârșit, cu suspensie independentă pe puntea spate, iar la drum întins mașina se comportă foarte bine. Doar atunci când forțezi limitele simți că masa mașinii începe să intervină, alături de o mișcare de ruliu mai pronunțată decât mi-aș fi dorit.

ford-mustang9

V8-ul de 5,0 litri are 421 de cai-putere și 530 Nm, motiv pentru care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. Dar costurile sale (achiziție, acciză de lux, consum, impozit) sunt foarte ridicate. Vei fi mai câștigat cu motorul de 2,3 litri.

ford-mustang8

Nici în interior lucrurile nu mai sunt „americane“. Noul Mustang preia multe de la modele europene, inclusiv sistemele multimedia și cele de control, care deși nu sunt întotdeauna cele mai intuitive, sunt un pas foarte mare pentru Mustang.

Tot la interior se observă cum de au reușit cei de la Ford să obțină acest preț de vânzare pentru noul Mustang, pentru că reducerea de costuri este vizibilă. Un aluminiu care nu e aluminiu și alte câteva finisări te aduc cu picioarele pe pământ.

Și totuși, noul Ford Mustang este una dintre cele mai bune mașini pe care le-am condus în ultimul timp. Nu are calitatea modelelor germane premium în interior, dar este o mașină care te face să simți că trăiești. Și, până la urmă, cam acesta-i scopul unui coupe •

Date tehnice Ford Mustang 2.3 EcoBoost:

Preț de listă (cu TVA): de la de la 37.000

Putere (CP): 317/5.500

Cuplu (Nm): 432/3.000

0-100 km/h (s): 5,8

Viteză maximă (km/h): 234

Consum mediu (l/100 km): 8,0

Emisii CO2 (g/km): 179

Citeste si...

Visul unei zile de vară
Test Drive Rolls-Royce Wraith - Vrei să fii miliardar?

Lasa un comentariu:

Comentarii