Advertisement
TEST-DRIVE — mai 10, 2018 at 11:46 am

Test Drive: Ford EcoSport – Milenialul din Craiova

by

Ford a înzestrat micul SUV EcoSport produs la Craiova cu peste 2.300 de componente noi față de modelul produs anterior în India. Iar evoluția este clar perceptibilă. Și lăudabilă.

FORD 159

Am plecat din București pentru a vizita uzina Ford din Craiova, la volanul unui EcoSport echipat cu motorul 1.0 EcoBoost în variantă de 125 CP, cu transmisie manuală și tracțiune pe puntea față. Silențiozitatea motorului cu
3 cilindri, mai ales la turații medii, izolarea fonică îmbunătățită în deosebi pentru șofer și pasagerul din dreapta, planșa de bord în stilul celei întâlnită la noul hatchback Fiesta și precizia cutiei de viteze manuală au fost primele semne ale evoluției. Încă de pe autostrada spre Pitești am întâmpinat și o ninsoare densă, care a redus aderența. Dar ținuta de drum a lui EcoSport este ajutată de sistemul Roll Stability Control, care ajustează cuplul livrat de motor și forțele de frânare.
În condițiile descrise mai sus, până la Craiova am înregistrat un consum mediu de 6,4 l/100 km față de 5,2 l, cât promite constructorul, fiind în mașină 2 adulți și câteva bagaje. Apreciabil la motorul 1.0 EcoBoost este într-adevăr rafinamentul cu care funcționează și liniaritatea cu care livrează puterea. Este disponibilă și versiunea de 140 CP a acestui motor. Iar din aprilie va fi oferită și varianta de 100 CP.

FORD 005
În a doua zi de test am condus aceeași motorizare, dar cu transmisia automată cu 6 trepte care pot fi schimbate și de la clapetele dispuse în spatele volanului. Schimbarea treptelor este rezonabil de rapidă. Dar recunosc că
funcționarea plăcută a transmisiei manuale m-ar face să nu aleg automata, salvând totodată 2.500 euro.
De obicei SUV-urile mici și subcompacte sunt confortabile până la moliciune și docile până la punctul plictiselii. Dar EcoSport se distinge prin direcția care opune destulă rezistență și oferă precizie decentă. Suspensiile sunt mai ferm reglate decât te aștepți în acest segment. Iar per ansamblu mașina e mai încordată și te incită mai
mult la condus decât majoritatea rivalilor. O altă caracteristică rară oferită de EcoSport în segmentul său este că din iunie va fi disponibil și cu tracțiune integrală, oferită doar cu noul diesel 1,5 l EcoBlue de 125 CP. Mai este propus și un diesel 1,5 l TDCi de 100 CP. Culmea este că modelele diesel au garda la sol mai mică, adică 160 mm față de 190 mm cât au modelele pe benzină.
Ford EcoSport are de înfruntat o concurență variată. Dar, cu oferte de preț speciale de la 13.500 Euro cu TVA și dotări atractive, precum sistemul infotainment SYNC 3 compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, Ford EcoSport are argumentele potrivite pentru a cucerii milenialii din România.

FORD ECOSPORT 1.0 ECOBOOST M6 FWD
PREȚ de listă cu TVA (euro): 15.400
PUTERE (CP): 125
CUPLU (Nm): 170
0-100 km/h (s): 12,7
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 180
CONSUM MEDIU (l/100 km): 5,2
EMISII CO2 (g/km): 119

Credit foto: Ford România

Citeste si...

Toyota GT86 - A venit la timp!
Test Drive: Mazda MX-5 – Visul unui început de toamnă

Lasa un comentariu:

Comentarii