Advertisement
TEST-DRIVE — octombrie 19, 2016 at 12:21 pm

Test Drive: BMW 730d – Revoluționarul și conservatorul

by

Revoluționarul

și conservatorul

După ce am mers cu versiunea 750Li și ne-am prefăcut, pentru o zi,  că suntem proaspăt îmbogățiți din aplicații vândute pe internet, a venit vremea să vedem cum este de fapt un Seria 7 atunci când sub capotă are cel mai mic diesel și merge pe trasee montane asaltate de cicliști directori de multinaționale. 

Text: Mihai Alexandrescu ; Foto: Dragoș Savu

Aproape că ți-e și rușine să mai cheltui bani pe mașini de lux germane, acum când moda printre oamenii tineri de succes este să facă agroturism, maratoane pentru copii săraci și marșuri pentru drepturile țestoaselor de Galapagos. Așa că trebuie să ai mereu în apărarea ta argumente care să te scoată cu basmaua curată și cu pagina de Facebook neasaltată de tot felul de ONG-uri anti chestii.
Că lumea e cu anti acuma. Anti aia, anti cealaltă, dar tu trebuie să le demonstrezi că ai și tu dreptul să fii anti părerile lor și că în asta stă de fapt democrația. Ok, o să-ți spună că mai bine dădeai 170.000 de euro unei familii nevoiașe, în loc să-ți cumperi un BMW 750Li, dar e dreptul tău să-i spui că fiecare face ce vrea cu banii lui și că un 730 diesel este mult mai ieftin. Dai ochii pe spate și îi explici ONGistului că prețul de pornire pentru un 730 diesel cu xDrive este de 91.680 euro cu TVA, cu aproape 20.000 de euro mai mic decât al unui 750i xDrive și cu vreo 3.000 de euro mai mare decât al unui Mercedes Clasa S 350 CDI 4Matic.

El o să facă ochii mari și o să te întrebe revoltat de ce este mai scump decât un Clasa S, mașina condusă de finanțatorul lui, iar tu o să-i explici că e o chestie de gust și că ție-ți place să tragi sforile de pe locul șoferului, cu hands free-ul în urechi, nu de pe bancheta din spate cu paharul de șampanie în mână. Se va revolta din nou spunând că mai bine îți luai un Clasa S și cu restul de 3.000 de Euro făceai o donație unor oameni de știință care se ocupă cu știința, dar tu îi vei reaminti că BMW Seria 7 este o investiție în știință. Îi vei explica că BMW angajează o mulțime de oameni și că se comportă frumos cu ei, că inovează mereu în siguranță, performanță și aduce un plus de calitate în concurența de pe piața liberă. Apoi poți să-i întorci spatele și să-i spui ONGistului că spiritul lui civic exagerat ascunde idei neocomuniste. Probabil că-ți va spune că ești un cocălar cu BMW, pentru că atât mai poate să zică și uneori doar asta știe să zică când se vede învins cu propriile mijloace.

mediu_ssd2049

Dieselul este alegerea tradiționalistului neîncrezător în progresiști utopici.

mediu_ssd2154

Interiorul nu arată la fel de aristocrat precum cel al lui Mercedes-Benz Clasa S. Dar asta pentru că BMW Seria 7 propune altă interpretare a luxului: avangardistă, business. Materialele și finisările sunt la nivel cu rivalul Mercedes-Benz.

Tu ai de condus un Seria 7, nu ești obligat să le explici tuturor revoltaților că binele nu se face de azi pe mâine cu ajutorul banilor, ci picătură cu picătură, gest cu gest, jertfă cu jertfă, până când ajunge să înlocuiască răul. Pot să vă spun că nu deloc rău la volanul unui BMW Seria, și unde nu e rău, înseamnă că e bine. Probabil că e bine și pe bancheta din spate a unui Mercedes Clasa S, dar de ce atât de obosiți la vârsta asta? Dacă ești curios să afli pe ce ai dat banii, testează-ți marfa! BMW 730 d xDrive este o limuzină de lux bavareză care consumă între 4,8 și 5,2 litri de motorină la suta de kilometri cu ajutorul unui motor diesel de trei litri cu 265 CP care accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde. 

Cifrele parcă sfidează logica, având în vedere dimensiunile mașinii. Cu mintea poluată de ideile neocomuniste, îți va fi greu să depistezi avantajele unei mașini care-ți oferă un aer de burgez, consumă cât un iobag și merge ca un sportiv sponsorizat de stat. E surprinzător de eficient acest Seria 7, chiar și la capitolul sportivitate, acolo unde te-ai aștepta să existe compromisuri datorită motorizării. Dacă acum cinci ani motoarele diesel erau criticate pentru lipsa lor de rafinament, în 2016 abia dacă mai poți depista diferențele într-o mașină din clasa asta. Păcat că trendul eco nu anunță un viitor bun pentru ele, chiar acum când se apropiau de perfecțiune. Dar BMW probabil că va găsi soluția pentru a se adapta trendurilor, oricât de forțate de agenda politică, iar gama i e un pas pe lună care nu poate fi negată nici măcar de cei mai iraționali adepți ai teoriei conspirației.

mediu_ssd2143

Gadget-uri precum cheia cu afișaj digital, prin intermediul căreia parchezi mașina fac parte din lista de dotări ultra-moderne ale noului 7.

Date tehnice BMW 730d:

Preț de listă cu TVA (euro): de la 91.680

Putere (CP/rpm): 265/4.000

Cuplu (Nm/rpm): 620/2.000-2.500

0-100 km/h (s): 5,8

Viteză maximă (km/h): 250

Consum mediu (l/100 km): 5,2

Emisii CO2 (g/km): 137

Citeste si...

Mazda3 Sedan - Schimbare radicală
Test Drive Jaguar XF - Instinct

Lasa un comentariu:

Comentarii