În general , când cineva spune facelift, te aștepți la modificări minore. Ei bine, Audi a cam încălcat regula cu noul Q7.
Text și foto: Andrei Barbu
Noul Audi Q7 este o mașină atât de mult schimbată față de precedenta generație, încât e foarte greu să consideri că e vorba doar despre un facelift. Și nu mă refer aici doar la design interior sau exterior, ci și la tot ce se întâmplă cât vine vorba despre tehnologie. Ce-i drept, am testat și o versiune exemplar configurată, al cărei preț, cu tot cu opționale, depășește 105.000 de euro.
Sigur, încă mă induce în eroare nomenclatura Audi legată de motorizări, dar încep să mă obișnuiesc. Q7 50 TDI quattro este propulsat de un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în V, ce dezvoltă 286 de cai-putere și o valoarea impresionantă a cuplului: 600 Nm.
Cutia este una automată cu opt trepte, iar sistemul quattro este ajutat de un diferențial central auto blocabil. Suta se întâmplă în 6,5 secunde. Viteza maximă este 241 km/h. Consumul mixt variază între 6,6 și 6,8 l/100 km. Ținuta de drum este însă impresionantă și nu poate fi în niciun fel descrisă de datele tehnice seci.
Orice Audi Q7 echipat cu șapte locuri vine în standard cu suspensia pneumatică. Dar dacă optezi pentru pachetul S line, primești o suspensie pneumatică a cărei gardă la sol este cu 15 mm mai mică decât în cazul altor echipări.
Iar când mașina cântărește vreo 2,2 tone, orice milimetru ce coboară centrul de greutate e important. Dar pe lângă această suspensie, mașina de test are și ceea ce Audi numește „pachet avansat pentru trenul de rulare“. Adică o opțiune scumpă, dar care este absolut necesară dacă vrei să ai cel mai bun Q7 posibil. De cei 4.925 de euro primești o bară stabilizatoare electromecanică și direcție integrală activă. Sistemul electric de 48V face posibilă existența acestei bări stabilizatoare, pentru că acționarea ei este realizată prin intermediul unui motor electric capabil să compenseze mișcările de ruliu ale caroseriei. Știu că pare magie neagră, dar treaba asta chiar funcționează. Și e cu atât mai impresionant pentru că este vorba despre reușita de a combina această bară cu suspensia pneumatică. De ce? Păi și noul X5 poate fi echipat cu bară stabilizatoare similară ca principiu de funcționare și rezultat, dar nu în combinație cu pneumatică. În fine, direcția integrală nu cred că are nevoie de prezentări suplimentare pentru că rolul ei este evident când mașina are cinci metri lungime. Ca o altă completare, deși mașina are pachet S line, garda la sol variază de la minim la maxim cu 90 de milimetri. Ceea ce te va ajuta cu siguranță în off-road.
Interiorul este și el schimbat complet și preia cele două display-uri poziționate în cascadă de la restul modelelor din gamă. Evident, soluția este testată și verificată. Totul arată minunat, iar acum ai și o serie de gesturi pe care le poți executa pe display pentru a activa anumite funcții ale mașinii. Pune pe lista de dotări și cel mai bun instrumentar digital, materiale și finisări perfecte și îți iese un interior uimitor.
Noul Q7 cred eu că are cel mai important facelift pe care eu l-am văzut vreodată, iar toate aceste modificări reușesc să readucă acest model în prim-plan. Atât prin prisma designului, dar mai ales a ținutei de drum.